Alla inlägg den 9 december 2014

Av Måna - 9 december 2014 10:26

Sol.
Underbara härliga solen,har visat sig här på morgonen:-)
Nu är den borta....?!
Så jävla typiskt!!!:-O
Men den visade sig iaf...hann le en stund,innan den försvann;-)

Tisdag,redan...
Jag tog mig ur sängen 06:10 då klockan ringde:-)
När jag kom in från stallet,sov ALLA!Elsa hade till å med bytt och hoppat upp i sängen och lagt sig!
Jag beslutade där å då att Lina skulle få vara hemma idag.
Hon har sovit oroligt hela natten,vaknat och varit ledsen,igår klagade hon över halsont...
Tvingar inte iväg henne.
Lät Stefan få sovmorgon till 07:35.Då skickade jag in kidsen för att väcka honom.
En bra start på dagen har det varit:-)

I fredags,lasta vi Thifany och Leotine och drog till Södermanland.
Syrran drog skorna på Thiffi och verkade båda.
Planerar att ha Thiffi barfota runt om...får se om det går,hon hade INTE bra hovar fram:-/
Vi fikade och Lina lekte med KS.Hade en lastnings procedur med Thiffi på över en timma.
När hästarna väl var på släpet,var INTE fröken Lina klar för avfärd hemåt:-O
Vid halv 5 kom vi iväg...det var ju då mörkt.
När vi kom ut på stora vägen,var det total katastrof!!!Jag såg inte ett skit vid möte med andra bilar!!!!!
Det små regnade oxå...Så in i helvete obehagligt var det!!!!
Valde att ta av vägen vid Kumla och åka lilla vägen hem istället!
Måste sett ut som jag var ett rattfyllo så som jag vinglade(!)
Men hem kom vi...tog lite längre tid bara.

Helgen blev lugn.
Lina följde med sin farmor på julmarknad i lördags.Vi ville inte åka...men dom for iväg och när dom kom hem igen,gick vi andra tre ned och fikade.
I söndags var det tvär lugnt,blev inte ens någon timma i stallet:-/

Igår,lasta vi Formosa och Lollo och drog åter igen till Södermanland för att verka fötter!
Vi kom iväg tidigare,hade stränga förhållningsregler om att Lina bara fick leka en KORT stund!
Vi kom iväg och vi var hemma INNAN det blev kol mörkt:-)
Så nu var alla 4 fina i fötterna:-)
Lollo gillar det där jätte mycket:-)

Igår ringde dom som jag köpte jultidningar av!
Dom skulle komma idag efter kl 15 någon gång:-)
Jag minns i dagsläget INTE vad jag köpt???!!!
Eller...jo...jag vet att jag har köpt skummtomtar...:-)ja... Å jag tror mig minnas till å med att det var 1 kg skummtomtar....
Stefan gick väl upp i högvarv igår kväll när jag knystade om detta!
- 1 KILO skummtomtar??äru heeeelt galen?!Dom säljer julTIDNINGAR,inte godis!!!
-dom hade skummtomtar...
-ja...å det var ju inte så jävla konstigt att DU då var tvungen å köpa det?!
HAHAHA!!!
Jag är inte så förtjust i skummtomtar heller;-) så varför köpte jag dom???...
Mamma,jag står för skummtomtarna på julafton;-) Du behöver inte tänka på den saken:-) hahaha....
Blir ju intressant å se vad det andra jag köpt är för något;-) en bok kanske?Eller var det mera godis?;-)
Yes...

Plus graderna har återvänt OCH ler-monstren med det:-/
Tillbaka till kladd och klet igen...
Suck!
Halt på vägarna ska det iaf vara:-@
Bara för att mest jävlas tror jag!
Måste,verkligen MÅSTE till affären idag.
Lite som är slut,men främst måste jag köpa KATTMAT!Cider och Nala kommer snart flytta...
Nej-så illa är det inte;-) men idag är det total slut!Bit socker är slut-hatar att dosera kaffet med strösocker!
Ska ju även ta ut pengarna till killen/killarna med julTIDNINGARNA!
Å så ta tag i lite tvätt idag...två maskiner går för fullt nu...
Missat lite...eller skitit i det,vet inte vilket...spelar inte så stor roll-eftersom alla tvättkorgar är/var fulla...!yes...(igen!)

Men...det är hur som iaf dags att starta dagen:-)

Tagit lite avstånd från bloggen,människor och det mesta runt omkring mig för tillfället...
Anledningen?
Ett jävla spärr mongo till wacko med icke spårbart telefon nummer trakasserar mig med sms....?!
Men imorse när jag vaknade,kom lite av "old Times'" tillbaka inom mig.Ditt jävla wacko...du är störd i huvudet!!!!

Undra om Joel ska få en sån här i julklapp?! MOAHAHA!

Gårdagens morgon chock på toaletten!
Äckliga äckel...har nu farit vidare via toalett stolen!

På vägen till syster passerar man denna skylt-som VARJE gång stör mig så in i HELL....
You see why???

Å kan inte annat än att säga:Älskar min nya transport:-)
Åh så kär jag är i den <3

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards