Alla inlägg den 20 december 2014

Av Måna - 20 december 2014 17:21

lite dålig,ganska dålig eller mycket dålig på att uppdatera bloggen just nu.
Dåliga motivationen till bloggen och jule tider som bidrar...kanske!

Det är lixom tre dagar kvar till julafton...sjukt!
Människor tjatar om den "försvunna" julkänslan pga snö?!
Jag trivs som fisken i vattnet utan snö:-) och idag har det ju varit toppen väder ju!!!!:-)
Julen kommer,trots brist på snö;-)
Ja...julen kommer trots brist på allt!
Har känt mig sjukt stressad inför denna jul,vet inte just varför heller?
Å så födelsedagskalas imorgon för Joel.

Har även kommit på att julmusik,gör mig sjukt irriterad!I nästan alla låtar-ska det vrålas så?!?Why?
Sanslöst!
Mindre julmusik åt folket!!!!;-)
Jag anser att det inte infinner sig mer julkänsla för det....
Klappat och klart(nästan),har försökt tjata in i huvudet på Lina att paketen inte är allt-huvudsaken är att man får vara med sin familj<3
Ja VET-hon är bara 4;-) men man kan ju försöka iaf,lite smått!

Det går ju inte att undvika den stress som råder just nu!
Folk blir som tokiga!Galna och besatta....inför kommande jul!
Vi skulle ha farit iväg idag,men jag löser det ändå-orka INTE så mycket som att ta ett endaste steg inne på m-berg!

Joel är sjuk.
Blivande 2-åring som typ konstant vrålar NEJ!
Man får inte prata med honom,titta på honom och Hellst vill han bara vara med pappa!
Feber,dag två,tsunami-snor och slem hosta allanbrallan!
Imorse vaknade vi med två barn i sängen...ja,tur sängen är 180 och inte 140!
Hoppas han är lite piggare på sitt kalas imorgon :-)

Stefan yppade imorse(jaa...typ hela dagen)att han håller på att bli sjuk(!)
Say no more...jag kontrar med "det går över" "sluta klaga",precis som han säger till mig...vi är empati-lösa här hemma*hahaha*
Nä då...bara vi sjukdomar;-)

En lugn och skön,rastlös lördag har passerat-vi inväntar en film som börjar 18:10,Lina har väntat sen 15(!)...yeah!

Upptäckt att det finns BRA mycket konstiga människor.Eller upptäckt å upptäckt....mer bara blivit mer varse om det lixom....!
Antar att det är så livet fungerar...men ändå,man slutar nog aldrig att bli förvånad och besviken!

Stallet tidigt idag.
Jag har haft egen häst i snart 20 år(!)wow lixom:-) fast hästar har varit delaktiga i livet tidigare än det oxå!
Men fortfarande,efter alla dessa år,är det bara SÅ skönt!
Jag älskar att vara i stallet...älskar mitt egna,lugnet,tystnaden och hästarna!
I stallet står ju tiden still....dör är det ingen jul,nyår,födelsedag,stress...där är det ju som vanligt,som varje dag-mer eller mindre skitigt;-)
Skulle då aldrig klara mig utan mitt stall och hästarna<3 skulle ju bli trasig då!!!



Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards