Direktlänk till inlägg 23 december 2014

Joel,sjukstuga och avtagen stress...

Av Måna - 23 december 2014 09:18

Joels födelsedag idag!!!
Min bebis,som inte alls är någon bebis,fyller 2(!) år idag:-)
Å det känns som det var igår...han var lite plutt!
Han som kom med racer fart,att doktorn 11:45 sa åt oss att åka hem,för att ingen bebis var på G-till att allt är klart och han är ute 11:58!;-)
Idag,på sin 2 års dag,är han mega sjuk:-/
Den förtidiga julklappen vi fick då,är oslagbar!!!!

Förkylningen från HELL har intagit huset.
Joel är värst drabbad.han har haft feber i flera dagar,en vidrigt hosta och tsunami snor:-(
Lina har så smått fått hostan nu och Stefan....Gud hjälpe mig,Stefan är sjuk(!)
DET är nog värst.
Måste man,bara för att man är sjuk,sucka och stöna för varje andetag man tar?Sitta och fräsa åt alla och alla?Framhäva HUR sjuk man är??
Jag är ledsen älskling...men så fort jag är sjuk(vilket faktiskt är ofta sen Lina börja på dagis)så säger du till mig:Känn inte efter så förbannat!...du får ingen empati av mig...
Jag svor själv framför spegeln imorse när jag fräste ut typ hela Vättern ur näsan och kände bergsprängare i hela huvudet!!!:-O men jag sätter inte igång någon beklagan för det...man ska ju inte känna efter så förbannat?!
Joel gnäller konstant,finns ingen ork hos mig,Lina tjatar och gubben håller på att dö....HELL yeah!!!!
God-fucking-jul....

Stressen har avtagit!
KAN hända att det beror på att orken oxå är borta?!
Finns inge att göra åt saken...det som irriterar mig mest just nu,ÄR att en jävla julklapp förmodligen INTE kommer idag....fuck!
Kan inte göra något som Hellst åt det...bara försöka göra det bästa av det!Surt ändå-det var en av dom bästa julklapparna:-/
Finns fortfarande EN chans att den kommer idag...hoppas,hoppas,hoppas!!!!!

I fredags sålde och skickade jag iväg westernsadeln.
En mamma som skulle ge den till sin dotter i julklapp.Den hade kommit fram igår:-)
Lina grät....vad ska hon ha NU när hon rider?!Förklarade för henne att vi har en till sadel till Lollo!
Lina sa då:Tänk om jag hade en rosa sadel!!!
YES,YES,YES!!!!ja...tänk om Lina;-) suveränt för min del,då jag kännt lite tvekan OM hon kommer bli glad för sadeln i julklapp:-)

Julafton imorgon.
Å gammal som en annan är...har man tappat bort "pirret" för kommande dag.
Försöker även intala Lina att julklapparna är inte ALLT med julafton!Nej,det är att få vara med dom man tycker om,med sin familj-mamma,pappa,lillebror!Tillsammans.
Jag känner en inre frid detta år för julafton.
Jag har världens finaste familj.Världens underbaraste barn.OCH jag har den underbaraste mannen i världen,den finaste pappan till barnen.
Jag har två helt fantastiska hundar.Två Goa katter.och jag har fyra helt sjukt snälla hästar.ja...måste ju även nämna att jag har tre snälla kaniner oxå.
Jag kan sitta här på min stol i köket och säga att jag är så JÄVLA lyckligt lottad!!!
Skulle inte vilja byta något mot detta!
Skulle inte klara mig en dag utan mina barn(även om det är het livat nästan jämt)och skulle sakna dig var dag Stefan om du inte fanns här vid min sida<3
Lycka!
Jag är så jävla glad över det jag har,tacksam!

Igår färgade jag håret,suverän känsla!!!!ho ho vad bra det känns:-)
Kontoret är Färdig målat-yes!
Vi har fått upp hyllan och jag har så smått börjat sortera papper....lite små fix kvar!
Idag...kanske...vi ska göra lite julgodis:-)Det beror på hur mycket energi som finnes.och på alla inblandades humör!:-)

Nu är det lite dammsugning och dusch som gäller!
Behöver nog julbada Joel och Lina oxå:-)
Och hela familjen förkyld ska väl ut i skogen och leta gran jävel oxå...;-)
Dagen är iaf full med aktiviteter:-)
Julkorten jag postade i fredags,kom fram igår:-)
Jaa.....allt är väl nästintill klappat och klart:-)

Till er alla önskar jag en GOD jul!!!!Ta det lugnt i trafiken-bättre sent än aldrig!!!!!:-)
Sen går vi med stormsteg mot nyår,med härliga vänner:-)
Å jag citerar baloo "var nöjd med allt som livet ger"

Love!!!!

Så här kan man somna om man är riktigt trött...

Elsa bara älskar när Lina sover på "sjuk madrassen" hos oss:-)

En stycken Formosa som vill IN!!!

Stefans nya bil!Chevan har gjort sitt...

Inga hundar i soffan....

Inga hundar i soffan....

Glöm inte:Bara svenskt kött på julbordet;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards