Direktlänk till inlägg 27 december 2014

Men snälla?ännu kallare och äckelpäckel...

Av Måna - 27 december 2014 10:32

asså...NU får det banne mig vända!!!
Står inte ut längre...jag lovar:-/
Men både Lina och Joel har iaf sovit hela natten:-)NÅGOT bra i eländet...dock har Linas sömn varit avbruten med hosta till å från;-(
Känner sig så jävla äckelpäckel!!!!kom inte in i duschen förns sent igår eftermiddag...
Snor,hosta,rosslande andning,Joel har torkat snor i ansiktet,Lina har en stor boll av trassel till hår,Stefan med sitt ryggont går runt å stönar och det ser ut som han har skiti på sig....det här är ju slutet!!!;-)Absolut värre än att fylla 30 lixom;-P

Elsa och Nicki kommer snart gnaga dig ut genom väggen!Rastlösa är bara förnamnet...märks bäst på Elsa som skäller för minsta lilla ljud och är typ nipprig hela tiden:-/ jisses....dom skulle behöva springa Tångeråsa runt si så där 20 ggr!!!hjälp typ....!

Igår eftermiddag var det bara att masa sig ut till stallet...
Kan lova att jag inte det minsta kända:Lycka att ha 4 hästar då....kan lova att jag inte var lycklig över en enda jag skulle mocka till....kan lova att jag hade föredragit en lägenhet i stan,UTAN djur igår...!
Men...det ska göras även om man är sjuk eller inte!
Vart inte mer lycklig över att vatten helvetet hade frusit!BAH!!!
Jag hade,om jag orkar,kunnat gått lös på inredningen!!!!Skrit,skit och dynga!!!I stallet var det 2(!)grader,så kallt brukar det bara bli när det kryper ned mot minus 25-30 grader...
Nu har ju jag turen,att jag har en alldeles egen värmeväxlare i stallet:-) vilken jag igår skruvade upp på Max;-) jag fixade kaninernas frusna vatten och gick in!
Stefan gick ut och skulle kolla på det här jävla vattnet,men kom in med dåliga besked om att det frusit i väggen...
Han hade ändå varit gullig och fixat med å bära vattenhinkar till hästarna:-)
Well....sen igår kväll,när jag bara lite snabbt skulle springa ned och släppa in dom,innan jag skulle lägga Joel.
I samma stund som jag öppnar dörren till stallet,hör jag FORSANDE vatten!
IDIOTEN(alltså min man aka Stefan)jag alltså,vridit på vattenkranen på MAX,och gått därifrån...OCH det som var fruset har släppt!!!!!!
Vid typ 15-tiden var Stefan ute i stallet,klockan är nu strax efter 19!
HEEEELA "rännan" är fylld med ca 1 1/2 dm vatten...1 1/2 dm VATTEN!!!och en yta av....ca 1 meter brett OCH 10 meter LÅNGT!fatta hur jävla mycket vatten det är!!!Som TUR är...finns det ETT litet avlopps hål här....som det inte är stopp i(används ju inte)bara att det inte har hunnit med att släppa ut den mängd med vatten som FORSADE ut ur kranen!
Ett vrål rakt ut fick jag ur mig:IDIOT!!!!hur kan man vara så jävla dum???
Det var bara å leta reda på en vatten skrapa...och börja skrapa vatten...ta undan dom saker som står i vatten...och skrapa ännu mera,för att sedan spåna upp hela ytan-för att inte riskera att det fryser på och blir blank is....
Say no more...
Jag talade om för idioten(min man aka stefan) att detta var det mest korkaste han gjort!!!
Jag anser ändå att han är den smartaste av oss två.
Bara för att jag är liiiite impulsiv och kanske inte tänker riktigt så noga på konsekvenserna jämt...Att Stefan är den praktiska och genom tänkande(ja...han kan ju tänka på en sak i flera år)men detta???
Det säger sig självt...man drar inte på en vattenkran,och sen går därifrån utan att dra av den igen!!!!!spelar ingen roll om vattnet är fruset eller inte....!
Vi pratade inte mer om det;-)
Dock har jag liiiiite mer arbete där nere idag....jag som är så pigg och har så mycket ork menar jag:-/

11 minus imorse...funderade en Micro sekund om hästarna skulle ha täcken på sig.Men jag orkade inte...orkade inte få på dom täckena:-/
Men...dom jag tjock,fin päls och en halmbal att tugga på,solen skiner-så det går nog faktiskt ingen nöd på dom!:-)
Å stallet hade en temperatur på 10 grader imorse:-) värmeväxlaren gör sitt!!!suveränt!
Stefan noterade även att jag hade ALLA vädringsluckor öppna...oj då....fick jag oxå en släng av ordet "idiot" över mig;-)

NU har Lina vaknat(!!!!)så här länge har hon väl aldrig sovit!
Dock verkar hon lite piggare:-) Ska gå ned och hämta något att dricka åt henne.
Joel tvångs la jag vid halv tio-och han somnade!

Skulle verkligen behöva åka ned till affären idag....nässprayen är snart slut!!!!!och finns ingen mjölk hemma....
Vi får se om jag orkar helt enkelt...!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards