Alla inlägg den 29 december 2014

Av Måna - 29 december 2014 08:23

idag är det lite varmare:-)
-8 grader.
Igår fick hästarna på sig sina fluff-täcken att mysa i.Dom ska ju användas dom oxå.
Lollos täcke hade tydligen inga bensnören...och när jag strax efter lunch knata ut till stallet,hade hon lyckats korva ihop täcket runt halsen...typiskt shetlandsponny;-)
Men värmen i stallet har kommit igång,så hoppas inte att vattnet fryser mera:-)
Winter....jaa....och jag HATAR vintern...bara läääängtar efter sommar,värme,barfota fötter,sol varm hud....håhåjaja....

Konstiga dagar det blir så här mellan jul och nyår.stefan är inne,eller kommer in tidigare...vilket blir jätte konstigt för både mig och barnen?!vi är ju lixom inte vana med det!:-)
Å att göra stallet mitt på dagen...?

Igår kväll ringde någon snubbe till Stefan.Dom hade,i förrgår varit ute och jagat-hunden hade dragit efter en räv och ned efter i grytet,en stenhög på en åker.Och fastnat där:-/dom hade hållit på hela dagen igår med att försöka gräva fram hunden...utan resultat och bad Stefan att idag,komma upp med grävmaskinen och göra ett nytt försök...
Staccars krake till vovve!!!i två nätter har den alltså varit fast i stenhögen...varav igår natt var det ju skit kallt(!)hoppas dom lyckas få fram den,vid liv!!!
Igår kväll när jag var ute sent och kissa Elsa och Nicki hörde jag skall uppifrån skogen...KAN ha varit en heeeelt annan hund,hoppas på det!!!
Kan bara tänka mig hur JAG skulle vara om Elsa eller Nicki satt fast i en stenhög,typ HYSTERISK och i full panik!skulle inte kunna lämna stenhögen och åka hem...skulle ju själv frysa ihjäl i väntan...
Hoppas som sagt att dom får fram den idag!!!!

Joel fick ju Linas gamla brio tågbana i födelsedags present...med innehållande trehundrasjuttiosju delar:-/
Vi lyckades leta reda på loket som går på batteri...kul...efter två(!)dagar har jag blivit påmind om HUR irriterande det där loket verkligen ÄR!!!Ljudet....och hela tiden-står det dör förbannade loket och tuggar mot en vägg....
Hundarna försöker även att tugga tågbanedelar...hohojajaa!!!!!

Idag....MÅSTE jag ta tag i tvätt bergen....:-/
Hum...har lixom "glömt" bort tvätten ett tag nu...
Å eftersom vi varit sjuka...har det inte varit så stor åtgång på kläder....men...nu måste jag ge mig in i striden:-/
Har även lite smått försökt att plocka på kontoret....
Möbler som jag införskaffat till kontoret....har nu lixom ingen plats där....köpte en annan hylla,till heeelt annat ändamål-som jag kom på,passade bättre på kontoret....
Men har funderat....på Joels rum...att även han,som Lina,ska få vita möbler på sitt rum...det är ju lite på framtiden,ÄN kan han ha sin spjälsäng.
Så...det där vita...möblerna som blivit "över" får nog baxas in på Joels rum!
När ork till det finnes;-)

Efter 5 dagar som osminkad sjabbig mjukis-softare,ska jag idag ta och göra ett ryck och inte se så sjabbig ut;-)
Rycka upp sig lixom!

Lina sover FORTFARANDE!!!har hon blivit tonåring?!?
Sover ju som en gris på mornarna....INGEN hosta alls inatt:-) yes!!!! Unnar henne sovmorgon:-) Tänk om en annan kunde göra detsamma;-)

Att bygga ihop en tågbana,har aldrig varit min grej...hur sjukt det än låter,så har jag faktiskt ALDRIG lyckats fått ihop en hel bana förns NU!!!!Lite så där stolt kan jag säga:-P

Lina ville pråmt att jag skulle ta kort på minisarna;-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards