Direktlänk till inlägg 30 december 2014

Men WHAT?!

Av Måna - 30 december 2014 20:41

idag,mina damer och herrar skulle xc90'n ta oss till Örebro!
Oooo.....Första gången sedan julafton som jag rör mig utanför trädgården!!!:-O
Jag lämnade bort Joel till sin farmor och jag tog med min Lina...
BIG misstake....well.
Hon var lixom SUR...men när hon och hennes bror visar upp att dom är givna kandidater till filmen "hunger games" från 07 på morgonen till läggdags,måste dom skiljas isär då å då-eftersom jag vill ha båda mina barn vid liv;-)
Farmor ska inte behöva infinna sig i denna strid!!!
Hon drog ned mössan och vägrade att prata med mig,hela vägen in till stan....

Ica maxi!
När jag svänger in på parkeringen,ser jag att det är bilar,på var p-ficka,hela vägen fram till vägen!ALLTSÅ parkeringen är FULL!
Hum....jag mitt smarta ass funderar på vad som är på gång,eftersom alla verkar ha parkerat här!
Oh no...Måna Hultquist,det är alla ägare till alla dessa bilar som springer runt/såsar runt inne på Ica maxi!!!!
Skjut mig.
Får en bra parkering,typ längst bort,typ 3 km från närmsta kundvarevagnshus,typ 8 km från ingången,typ i vivalla...
Väcker mitt sura barn och tar täten mot första bästa kundvarevagnshus...för att inse när vi kommer fram,att jag glömt påsarna och pantburkarna i bilen,har jag sagt att jag HATAR pantburkar???

Inne på Ica maxi...är det kö till scannrarna,det är kö till pant automaterna,det är kö in och väl inne-är det tjockt med folk.
Jackan åker av.
Fröken sur mule piper,gnäller och beklagar sig...å sur mulen är INTE jag,inte än iaf...jag blir det sen!!!!

Listan i högsta hugg drar vi fram som en orkan...eller nää...i huvudet som en orkan,men i verkligheten känns det som ett steg i minuten(!) vi frontalkrockar en gång,vi får gå tillbaka 5 gånger efter saker vi glömt,vi missar att scanna löken(oh nej,jag scanna den sen)samtidigt upprepar jag konstant:Detta är sjukt,fy faaan vad folk!
Lina fortsätter sura...ilska och vara jävligt tvär(!!!)
Jag som HATAR folkmängder...å dessutom varit totalt osocial i nästan 1 vecka....
Det sista vi ska göra är att väga å scanna löken samt hämta borstar till min eltandborste...
DOM borstarna befinner sig längst ned i högra hörnet på avdelning typ husgeråd...jag SKITER i dom...orka mosa,putta sig fram EN gång TILL!:-O
Vågen Visar sig ha slut på etiketter...det tar 10 minuter innan den "hoppar" igång igen och då även bildat KÖ!
Det är kö till utcheckningen...
NU däremot är även jag sur-mule...dels för åskovädret jag släpat med mig genom hela affären och dels på tjugotusen sen gångare!BAH!!!

Sen styr jag bilen till Systembolaget,skjut mig!!!
MEN här inne går det fort...jag tar det jag ska ha-mot kassorna!
Ute efter typ 10 minuter!när bi åker därifrån,börjar kön in mot city gross i rondellen utanför Ica....HELL yeah!!!

Vi fortsätter till m-berg.....
Jag hade lovat Lina att vi skulle kika på Jysk om enhörningen fanns kvar,vilket den naturligtvis INTE fanns.Så var ju bara å åka till Jysk m-berg,där den naturligtvis oxå var slut!
In på toys....
Har jag sagt att jag hatar toys?
1-dom spelar för hög musik.
2-det är alldeles för varmt.
3-det är någorlunda svårt att hitta.
4-personalen är konstig.
5-det är dyrt.
Tillslut(!!!)lyckas vi hitta EN enhörning som är kvar....svindyr naturligtvis...men sur mulen 1 skiner upp,om så bara för 5 sekunder!
Att ta sig hem från m-bergs området var ta mig faaan värre än värst!
Bilar ÖVERALLT!!!!BAH!!!!

Lina får korv och pommes från macken.
När vi anländer hem,tar det 5 minuter,sen är "hunger games" deltagarna igång...men lämnar jag huset för att gå ned till stallet;-)

Vart i helvete kom alla människor ifrån?!
MEEN....jag har iaf lyckats handla det jag skulle OCH hittade även "prinsessa skumpa" till Lina på Ica:-)

Imorgon är det nyårsafton:-)
Det blir nyårsfest(säger man så)vi dukar upp till bords och jag är övertygad om att det kommer bli en kväll med klass!!!
Fina,underbara vänner:-)
Jaa...jag känner mig tillfreds.

Kan glädjas att jag idag,för första gången på över en vecka,INTE har/haft huvudvärk:-)jabbadoo!!!inye Helle haft ont i mina bihålor:-)
Å imorse la jag en ansiktsmask;-)
Nu jävlar är vi på G här:-)
//med stormsteg mot 2015,WOOP WOOP!!

Hyllan som blev till Joels rum:-)

Hyllan som blev till kontoret!observera nymålade väggen bakom;-)

Woop woop till MIG som överlevde dagen:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards