Alla inlägg den 11 januari 2015

Av Måna - 11 januari 2015 09:18

BAH...är tröttare än tröttast...känner mig som en sengångare utan mål,som tittar på sig själv uppifrån..:-/

Igår...var dagen planerad.
Stefan hade motorsågskurs på förmiddagen,denna värdelösa kurs-men som måste göras.
Jag pysslade på förmiddagen,lyckades hinna med att dammsuga hela huset,plocka undan julen samt stryka och byta gardiner.
Lyckades efter lite svordomar,brand i huvudet och knappnålar att få upp EN hissgardin relativt bra....
Hissgardiner måste vara satans verk,efter nylonstrumpor...
Fattar inte hur folk får upp dom,perfekt hängandes i sina fönster???:-O
Mina hänger som tomma pungar och ser allt annat än bra ut(?)
Nåja...det vart hyfsat nere i stora hallen:-)
Stefan kom hem vid 14-tiden och trots snöstormen som dragit igång,ville han åka och fira mamma som fyllde år:-)
Vid 15 tiden var jag ute i stallet och öste skit som en stressad tomtenisse!!!
Var snäll och ropade in 4 halv galna hästar...
Snön hade tagit rätt hårt på täckena igår som blivit halv blöta genom:-/

In,byta om,kasta ut hundar,stressa ut oss i bilen och iväg.
Vi kommer till Fjugesta...sen ringer dom ut Stefan för snöröjning...
Det.var.bara.att.vända
Lina brister ut i total katastrof...gråter,gråter och gråter!
Stefan blir sur...ty han vill INTE röja snö med traktorn?!(kanske han skulle ha tänkt på INNAN han la in anbud)
Elsa och Nicki blir ju dock glada att vi bara var borta en pytte stund:-)
Ville inte åka själv med barnen hem till mamma å pappa i det väder som var...
Vi tar och popar popcorn och bänkar oss i soffan.
Jag hinner faktiskt här att få upp en till tom-häng pung;-)
Lina kommer i säng vanlig tid,Joel är vaken till 22....
Jag fastnar för någon halv dålig film...
Snöstormen förvandlas till regnstorm....

Vid 01 somnar jag...
Det dör med att komma till ro r bonden inte är hemma.....!
Man taggar för en ensam kväll i soffan,får ha egen makt över fjärrisen,titta på precis vad man vill,sitta som man vill i soffan...men sen....sen när man sitter dör i soffan,är det inte så jävla roligt!:-/
Tyst,tomt och brukar vara NADA på tv'n...så typiskt lixom!!!
Jag vaknar vid 03,Joel vråååålar i babyvakten.
Lina har snott min säng...jag ligger som en packad makrillfilé i en konservburk.
På Stefans tomma sida ligger två fullt njutande katter(!) vafan?!?
Skäller väl på Lina som en hetsig terrier...ty hon surar i MIN säng,över att hon inte får tillräckligt med täcke,att MINA fötter är i vägen...hon har lixom lagt sig skavfötters,i mitten av MIN säng...komma här och gnälla lixom...
Jag vet henne att höga sig på Stefans sida-men NEJ!
Springer upp och hämtar herr Vrål.Bäddar ned honom i sängen och skjuter,men mina fötter,ned Lina på tvären av sängen...Hon ylar....jag morrar...

05:50 vaknar herr Vrål och väcker hela familjen Hultquist(även Stefan som kommit hem)
Men vafan???han är glad,munter...
Likt en zombie spatserar jag till köket för att hämta ipaden till honom för att vinna så många minuter sömn som möjligt.
Joel far runt med ipaden i hela sängen,bankar på Stefan,hoppar i sängen...å så börjar Lina yla om att HON vill ha SIN iPad...
Men asså SNÄLLA!!!
Det är bara att ge upp.
Svänga dom nyrakade benen över sängkanten,dansa ut i köket,sjunga och vissla glada melodier...eller inte...
Mer... Rulla ur sängen som ett åskmoln(fast fortfarande med nyrakade ben)trampa ut i köket som en elefant,en full elefant!
Placera barnen på sina stolar,söka "Kalle anka" och söka "traktorer" på deras respektive ipads.
Ropa upp en morgon trött Elsa...
UT!
Slänga ut hästarna i en rasande fart,be gudarna att det INTE ska snöa idag...inser att skit snön är borta men att landskapet vi bor i,förvandlats till IS...
Ta mig in,som ett fyllo som ska spela nykter(ja...ni vet hur man går på blank is)
Förse barnen med frukost...bre smörgåsar,fixa oboy och mjölk,titta över läget på ipadsen.
Kasta ut katter,gå ut med Nicki..(varför kan inte hon oxå bara gilla läget och gå LÖS ute???)
Inse när jag för andra gången går ut,att det är riktigt jävla halt ute...Nickis alla fyra ben bara spinner på isen,och jag stapplar mig fram i mörkret!
In och IGEN kolla över läget på ipadsen...
Sätta igång kaffebryggaren...

Jag har väl sagt att jag hatar snö?!
Tänk på det,ni som bor i lägenhet....ni som kan sitta heeelt oberörda av snön.
Ni som ser min man fara fram å tillbaka med sin traktor och ploga bort snön på er gata,så att ni kommer fram till jobbet utan bekymmer,kommer iväg till Marieberg utan snö kaos...
Han jobbar hela natten för eran skull,hans familj klarar sig utan honom-för eran skull.
Även om traktorns dånande utanför fönstret stör eran sömn lite granna,så är det för er skull!!!

Idag...
Idag är det oxå kalas.Stefans mormor som fyller 100(!!!)år.
Mamma som ville att vi skulle komma idag på förmiddagen.
Stefans syster m familj dom skulle komma hit efter mormors kalas.
Å så har jag stallet på 2 timmar att göra,ja...även lite extra tid där idag-då hästarna fick komma in tidigare igår och har en ny bunt ensilage att öppna upp.
Stefan sover.
Jag vet inte hur länge han vill sova.
Jag vet inte om han ska åka in till Örebro idag med på efter röjning...verkar konstigt eftersom allt är till is...
Jag behöver någon som tar barnen när jag gör stallet....
Joel är skit trött eller mer över-trött och beter sig som en ostoppbar studsboll.
Lina är jätte trött,men är paralyserad på Disney dags.
Jag känner mig som en aggressiv terrier...

Lyckad dag?
Mjo...det blir nog till det bästa:-)På något sätt-kommer även denna dag nå en kväll.
Om jag inte vore så trött och om denna dag haft fler timmar-hade jag nog lyckats liiite bättre:-)

Tack för mig!

Nere i hallen:-)

På Joels rum:-)

Trött mamma,pigg unge;-)

Mitt fordon 2015;-)

Hitta på denna bild,så jädra bra-titta in Joels min:-) hahaha!!!

Trött Nicki!

??

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards