Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Måna - 12 januari 2015 21:58

Sikket SKIT väder!!!fy farao!
Snön...övergick ju till regn MEN trots det-blev Stefan iaf ut ring på snöröj....
Lagom när han kom in för att äta,ringde telefonen....
Inte idag heller sken han upp som en sol?!
Hallå honey..,du älskar att röja snö?!
Du springer ut som en polis på utryckning för att komma iväg...vad nuuuu?
Tror han gått och blivit sjuk...allvarligt sjuk(!!!)
;-)

Jag har haft två riktiga skit-ungar idag...åh JA,jag får säga så,eftersom det är MINA barn;-)
När jag kom in från stallet och farmor var hör,var det heeeelt galet(!!!)
Joel började med att bita mig...sen fortsatte det lixom i den andan...(!)
Kan lova att jag faktiskt var helt slut när jag äntligen landade i soffan...!

Skit hästar hade jag oxå idag....vafan?!länge sedan det var så skitigt i boxarna....dom kom inte in tidigt,ut lite senare än vanligt....men ändå inte farligt! Thifany kom ned till stallet och ville garanterat gå in...hon hade istappar i skägget:-)
Trots halmbalen i hagen var jag bussig och bjöd på lunch;-)
Dock samma hispiga "piss" märrar som skulle in nu ikväll....
Om jag inte visste bättre,skulle jag tro dom käkat havre....iaf Formosa!!!

Nu ska jag försöka få in cider,som jag brutalt kastade ut vid 20-snåret.
Kvälls kissa hundarna och sen,se om jag kan somna.....
Lyckades ju inte före 01 i lördags....

Thiffi-piffi!

Lollo!

Leotine!

Formosa!

Leotine,Lollo,Thifany och Formosa:-)

Leotine,Formosa,Thifany och Lollo!

Min fina,underbara!!! <3

[Bild]

Min söta,underbara!!!

Av Måna - 12 januari 2015 11:38

Kanske vaknade lite senare imorse...Kanske.

Men inte tillräckligt sent för att "piss" märrarna skulle behöva bete sig som dom gjorde?!

Formosa övade på att bli cirkus häst i en mange....Runt,runt,runt for hon-även den klassiska huvudsvägningen körde hon sten hårt med.

Jag var på vippen att slänga ut henne UTAN täcke...För jag har varken tålamod eller ork på morgonen att jaga häst i boxen,för att få på na täcket.

Det har hänt förut,att hon åkt ut utan-MEN...detta förstår ju inte hon...Hon är ett djur,en häst,och att lära av sina misstag-fungerar ju icke på dom!:-/ 

När ja efter mycket om och med,springande runt och sen fått av mig jackan och tar mig in till Thifany för att sätta på henne täcke....Är det samma visa IGEN!Men asså...va i hell.... Är problemet??? Så jäla sen var jag inte...Och Thifany,som alltid bara står stilla?!

två små shettisar-stod iaf stilla och typ 30 minuter senare var jag inne igen.Svettig och sur.... Because that´s me!!!


Mera snö idag.det har kräk snöat.ÄNTLIGEN har det gått över till regn!!!woop woop!!!Spelar ingen roll...skiten regnar bort iaf så det behöver icke komma!kan tycka att det är liiiite tråkigt för Lina och Joel.Ingen pulka åkning här inte...Å det är väl så som vintrarna kommer se ut?:-/ MIG gör det ingenting...eller...det får förvisso vara 2 meter snö ute OM vägarna är torra och halkfria;-)


Igår var vi på 100-års kalas.

Stefans mormor som fyller 100(!) år.... Jisses!

kan säga att det inte direkt var någon "hillbilly" fest direkt.ganska TYST och lugnt. Vi kom 30 minuter försent oxå...eftersom Stefan kollat fel på klockan och Joel somnat i soffan... 

Vi mummsade smörgåstårta,lite kaffe och åkte hem igen.

jag kan tycka att man inte ska behöva fylla 100 år... det är hur mycket som hellst,och...hur pigg och glad är man på livet?Nja... kan nog tycka att det mer är tragiskt :-( 

man förlorar sina sinnen mera och mera,som hörsel och syn.och blir mindre och mindre....

Nej,måtte INTE jag fylla 100 år!!!


Idag...är det snart dags för tiden :Vad fan blir det för mat? Yes....jabbadoo...suck!

Ska ut till stallet på eftermiddagen och göra klart där för att kunna komma iväg till pyttan och gratta mam´s på födelsedagen.

så jag hoppas det fortsätter regna-så att det icke bli snöröj ikväll/inatt.


en tom vecko planering har jag framför mig.

MÅSTE verkligen hitta motivationen att RENSA kläder...Eller...jag har rensat,liiiite,men måste få bort dom-ut dom ut huset oxå!och så mina kläder...Jag måste verkligen göra mig AV med do som jag inte använder!

såld på kläder....men det har lixom ballat ur någonstans.....!!!


nehe....dags att rycka upp sig!

ciao!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards