Alla inlägg den 20 januari 2015

Av Måna - 20 januari 2015 10:20

å medans jag bloggar,piper Joel man iväg och gör ÅTER igen ett försök att byta blöja.
Nu har han dock ingen liten kotte där bak-utan ett heeeelt rövar lass...
Blöjan ligger fint på Linas matta...och själv kommer han med heeeela rumpan full i bajs(!)
Tur i oturen har han INTE lyckats kleta ned den fina mattan(Lina hade blivit HYSTERISK då) och heller inget annat...

Joel ny duschad,med kläder PÅ och nu ska jag in i duschen...
Ciao!!!

Av Måna - 20 januari 2015 09:20

Vi har kommit till tisdag.

Tisdag betyder dagis för Lina,som INTE alls ville åka idag.Hon skreeeek NEJ när jag väckte henne i våran säng.Hon var inte alls på humör...

Men iväg kom hon iaf...Sur...

Frågade henne även hur det kommer sig att alltid hennes alla kläder inkl skor är i torkskåpet på dagis när jag hämtar henne?!HUR kan man bli så blöt,så att man måste byta ut alla sina kläder???Och ingen annan unge är så blöt som henne?!

-Man blir blöt när man åker stjärtlapp mamma!

Ooooookey....men i skorna???Jag fattar det inte...


Igår var en MÅNDAG!Måndagar brukar alltid vara knöliga dagar...Lite halv sura barn,lite lång tråkigt,lite grått,lite skit bara...

Slutade med att jag på eftermiddagen poppade popcorn till dom för att JAG skulle överleva sista timmen innan Stefan kom in...Puh!!!

Fick även en ny erfarenhet på listan igår:Att prata med en skåning i telefon!*HAHAHA*

okey...jag förstod faktisk...och hörde faktiskt vad han sa...Trodde att det skulle vara skvatt omöjligt,men icke sa nicke!Det gick ju som på räls.Det där med dialekter....Suck!;-)


Igår kväll var det Ullared på tv!ÅÅÅÅÅÅÅ vad jag längtar tills vi ska åka dit!!!:-) Det är ju en bättre känsla än när det blir vår:-) Man vill ju hoppa högt och bara skrika rakt ut!Uj uj uj,det är en sån underbar känsla.

Dock måste jag prata med svärmor...för Stefan mummlade om att dom var iväg och bokade utlandsresa igår-KAN ju vara bra om det inte infaller på samma datum som vi åker.Stefan skulle INTE bli glad då:-/

och när man sticker ut näsan utanför dörren idag,hade inte en utlandssemester varit helt fel:-) Förstå att packa och bara lämna den här skit snön,för att komma fram till varmt härligt klimat,pooler och havet!!!! Fatta vad underbart det skulle vara:-) Slänga av sig vinterjackan och på med bikini!!!!Woop Woop!

Känslan blir ju inte ett dugg bättre heller,när jag öppnar instagram vid morgonkaffet och möts av en Thailands bild....mummel och muff!!!


Händiga killen Joel...Bestämde sig för att själv byta blöja när jag dammsög.Jag hör han kvittra "Titta titta" ifrån köket,sneglar in...och javisst-där sitter Joel och har plockat av sig byxor,karlsonger OCH blöja!Han hade iaf varit duktig och tagit fram både våtservetter och en ny blöja:-) En liiiiten kotte fanns där i oxå.Ja...händig kille det där;-) 

I nästa stund VÄGRAR han att byta blöja....!


Igår rensade jag även mer kläder.och ju mera kläder jag rensar,ju mera kläder kommer det fram(!) Jag får panik!!!!!jag lovar på heder...jag spyr på kläder snart!!!

och JA...samtidigt älskar jag kläder...Älskar att shoppa kläder.Älskar nya kläder!

Inser samtidigt att jag ALDRIG gjort mig av med kläder...bara lagt undan...

Det är dock en HÄRLIG känsla att jag får ta bort mycket kläder som är SJUKT mycket förstora:-) och det är en härlig känsla att kunna ta fram kläder som jag åter igen kan ha!!!

Men ändå...å samtidigt undrar jag HUR mycket pengar jag lagt ned på alla dessa kläder.

Vid ett svagt ögonblick funderade jag på om jag detta år INTE ska köpa ett enda klädesplagg:-) Men så kommer jag ändå på att vi ska till Ullared.... Å då vet jag att jag kommer få med mig några kläder hem iaf;-)

Men...om jag lovar mig själv att bara handla kläder på ullared,och inte ett enda plagg på övriga år 2015...KAN jag hålla det tro?!:-P


Härom dagen pysslade vi på Linas rum.Vi möblerade även om...Det vart jätte bra på hennes rum!Jag köpte henne en egen tvättkorg i GULD,en ny matta,bäddset och en filt med hästar på!

(är jag senil nu?kanske redan skrivit det???)

Nåja,shit same.

Joel fick även en ny matta han:-) och vi flyttade på hans säng...

Igår kväll ville lilla herrn INTE somna,men han var ändå nöjd en bra stund,så han fick vara kvar i sin säng-ibland händer det att han somnar:-)

Han jollrar där inne och blir tyst en stund-Följt av PANIK skrik!!!

Jag kastar iväg Nicki som ligger på mig i soffan,sladdar på sockorna och in på hans rum...

DÅ...har Joel stått vid sänggaveln och fått tag på markis snöret.Han har även dragit snöret runt sin hals...

Jag får dän det jävla markis snöret och drar upp honom ur sängen,och han har då ett rött märke runt hela sin hals(!) Så jag vet inte om han har haft snöret runt halsen och ramlat i sängen och lyckats ställa sig upp igen...för han kan inte själv dragit åt det så hårt runt halsen tycker jag.

Tätt efter kommer Stefan in,Joel är förstörd och panik skriker fortfarande!Å jag skriker åt Stefan att ta undan det där jävla markis snöret....

Jag hade inte tänkt så långt.

Hade inte alls tänkt på det där långa markis snöret,att han skulle kunna nå det vid flytt av sängen.

Å hade väl aldrig i min vildaste fantasi tänkt ATT han kunde dra snöret runt halsen...

Då hade jag ju aldrig flyttat på sängen.

i soffan,med Joel,fryser blodet till is...Ni vet när man blir så där fruktansvärt jävla rädd.Håret på hela kroppen stod rakt ut med gåshud över hela armarna,samtidigt som jag håller om Joel,HÅRT!

Fy för i helvete vad rädd jag blev.

Och kraken till Joel;-(

Innan man fick egna barn...kunde man läsa artiklar i tidningen om en det ena en det andra,om barn som ramlat ned för en trapp,ramlat ned i en pool...ja ni vet...sånna hemskheter!!!

Man uttryckte sig både på det ena och det andra viset som: "hur dum får man vara" "att dom inte tänkte på..." "Hade dom ingen koll på ungen..." "Men hallå,vad oansvarigt..."

Sen fick man egna barn,som började upptäcka världen...och då inser du:Man kan inte vara överallt samtidigt...

Och en olycka...händer på 2-3 sekunder,knappt.

Du tittar åt ett håll,ungen sticker åt det andra...Och även om benen är små-går det jävligt fort ändå!!!!

Du kan inte sitta och titta på dom,var sekund,hela tiden dom är vakna...och det räcker med att du tittar bort någon sekund.

Efter att jag fick egna barn,har jag ALDRIG mera uttryckt mig om sådant hemskt jag läser,nej...Jag uttrycker mig mera "tragiskt" "hemskt" och "fy faaan".

Joel lugnade ned sig sen...Han satt uppe i Stefans knä-tills han somnade.

markis snöret är borttaget,så att han inte kan nå det...Och jag kikar en extra gång in på hans rum,för att se OM det är något annat som jag inte tänkt på....(!)


Idag...kanske jag fortsätter i helvetet av kläder,annars kanske jag ger mig in på helvetet med leksaker!Nu har jag kartonger och KAN ställa undan allt det vi rensat bort.

Kan få fram gästrummet igen och släppa det för stunden.

Samtidigt kommer jag på,att jag måste börja planera för Linas födelsedags kalas...Tiden rinner på och snart sjutton är vi där!!!


Ha en bra dag alla där ute...Det ska jag ha <3

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards