Alla inlägg den 25 januari 2015

Av Måna - 25 januari 2015 20:05

ooooookey!
Vi tog oss till skogen.
Det började kivas,tjatas och tjafsas redan vid i plockning av div grejor i korgen.
Korv,riskakor,ketchup,dressing,torkad lök,gurk klegg,korvbröd,bananer,kaffe,Festis,negerbollar och pinnbröds deg...
Lina tjata och Joel skrek!
Packade in oss i bilen,Stefans bil,jag-med två hundar i knät...
Upp och ut i skogen.
Lina börjar tjata om NÄR vi ska grilla korven,innan elden är tänd!
Sätta fast Nicki i ett träd medans Elsa laddar i 300 blås fram å tillbaka i snön!
Tre sekunder senare-drar Nicki omkull Joel med linan(vad var det jag sa)och han blir ledsen!
Enligt Lina,tog det trehundra år innan vi kunde börja grilla!
Meeen,alla fick mat!
Joel VART omkull sprungen.
Nicki var missnöjd i trädet.
Ingen korv hamnade i någon hund mage.
Inget bröd hamnade i någon hund mage(joo....ett,men det var med tillåtelse)
Ingen korv i elden,dock en på marken.
Inget pinnbröd i elden.
Inget slagsmål med grillpinnar.
Inga upp eldade grillpinnar.
Vanligt gnat och tjat från Lina.
Vanligt pip från Joel.
Hundarna lyckas naturligtvis hitta ett kadaver...
Vi överlevde "en tur till skogen"...dock frös jag om fötterna:-/ och funderade på hur i hela fridens namn jag klarade av och vara scout i flera år?!
Sova "utomhus" i militärtält...vandra och gå på hajk...laga mat över öppen eld...jisses....men det var ett tag sedan;-)
Kan man inte tro idag...jag som är lite rädd för att få "skit under naglarna"...
Men så är det...och har gjort bra mycket annat oxå,faktiskt...
Det tar jag inte nu!;-)

Elsa och Nicki är iaf heeelt slut efter trippen.
Förstår Elsa....hon for ju som en jädra pingisboll mellan träden:-) inte stilla en enda sekund....tills jag faktiskt satte fast henne en stund:-)
DÅ rörde hon sig på ett begränsat område;-)

Vi skulle byta madrasser!
ÄNTLIGEN säger jag!!!
Plockar bort allt som ligger ovanpå gäst sängen,drar dän överkast,lakan och bäddmadrasser x2,får bort den första madrassen och får då se en stor fläck som är i skarven-alltså på båda madrasserna...
Och tro inte på fan att det är katt piss!!!
Men vad i helvete???!!!
NÄR hände detta?sängen har stått orörd,bäddad i minst två år...måste ju ha hänt INNAN det,eftersom det inte finns fläckar på varken bäddmadrasser,lakan eller överkast!
Fattar ingenting...
Så blev inga "nya" madrasser i sängen,dock mer värme i pannan då vi får elda upp dessa två....:-/
Fan,vad onödigt!!!

Nu en lugn stund i soffan innan sängen hägrar:-)
Klockan ringer tidigt imorgon:-/

Korgen packad:-)

Av Måna - 25 januari 2015 10:39

Söndag,söndag,söndag....söndagar som jag HATAR! Hatar söndagar...ja!

Idag skall vi iaf hitt på något.Hela familjen inkl. dogs ska ut i skogen och grilla korv...

Nu tänker ni:Shit vad mysigt.

Men så är det inte...

Nej,eller joo...idéen är ju mysig,men nu pratar vi om Family Mongo here.

Vi kommer vara svettiga,osams och helt slut INNAN vi kommer till den där jävla skogen.

Hundarna kommer att vara gaaaalna,ungarna likaså samt föräldrarna..


Javisst! Familje "idyllen" existerar inte HÄR.nej,här är det ren jävla fakta som gäller!!!;-) Ja..det lär mina läsare ha märkt vid detta nu...att familje "idyllen" är något påhitt som skall stoltsera på facebook...Välkommen till den RIKTIGA världen av att vara förälder!

Så...vi ska ut i skogen.

Stefan är munter.

Lina jublar.

Joel vet ingenting.

Och jag är nervös...lite som innan ett damp utbrott kan jag tänka mig.Jag VET hur detta kommer sluta...Vi får vara glada om ingen brinner upp....:-O

Det kommer att börjas med bråk om kläder.Det är en av Linas favorit sysslor...att tjafsa om kläder,inne kläder,ytter kläder och inte allra minst om vad sjutto hon ska ha på fötterna.

Lina tycker att lackskor med klack är helt naturliga skodon att ha i skogen...DET tycker inte hennes mamma...av förklarliga själ...DÄR börjar bråket.

Lina tycker att tunna sommar tights är ypperlig klädsel för skogen...DET ttycker inte hennes mamma...av förklarliga själ...Där drar vi igång rond 2.

Vantar är onödiga saker.Fodrad mössa är inget för hårdingar,strumpor i skorna blir för varma,Fodrade byxor är skit...jag behöver inte skriva mera.

samtidigt skall Joel få på sig kläder...han är ändå munter,MEN...dom två skit GLADA och spända hundarna lyckas MINST en gång springa omkull en knodd,i overall,som liknar en michelin-gubbe och kan inte röra sig...denna faller omkull med armarna rakt ut,rakt ned.

Sen är tårarna igån...HÄR brukar Stefans tålamod ta slut.

Hundarna brukar stängas in i grovköket medans fighten med Lina fortsätter.Elsa hoppar systematiskt på dörren:Dunk...Dunk...Dunk...Dunk...

Men vi kommer alltid iväg,på det ena eller det andra viset.

Vi öppnar dörren och släpper ut vilda barn Och vilda hundar-Då brukar i regel michelin-gubben bli omkull sprungen för ANDRA gången...Nu ned i marken,nu med snö i ansiktet,nu ÄNNU mera gråt!

men vi kommer att ta oss till bilen,vi kommer till skogen.

Hundarna kommer få flippen.

Joel kommer börja med att krascha i snön.

Jag kommer vråla tillbaka hundarna.

Stefan kommer ta tag i det där med att få upp en eld.

Joel kommer stå stilla och VÄGRA röra sig i snön.

Hundarna kommer fara fram och tillbaka som två tromber...

Korven kommer att ramla ned i glöden.

Pinnarna kommer att brinna upp.

Dom pinnar som inte brinner upp,kommer att användas som svärd.

Minst EN korv kommer bli slukad av en hund.

Minst ett bröd kommer bli slukat av en hund.

Ketchup kommer det att  vara på allas kläder.

Pinnbrödet kommer VÄGRA att vara kvar på pinnen,falla av och bli en brinnande deg klump.

Barnen tröttnar och ramlar omkull i den djupa snön,gråt.

Mamman tröttnar.

Pappan tröttnar.

Hundar sitter fast i varsitt koppel i dragkroken och gnyr efter korv och frihet.

Vi packar ihop.

Vi lastar in ungar och hundar.

Vi åker hem.

Och så säger Stefan att vi ska ta som på sikte att vara tobaks fria,han på sitt vis-jag på mitt vis INNAN midsommar...Vad i helv....

Jotack....HUR då om jag får fråga???


Men...vi kommer att åka ut i skogen och grilla korv.

Vi gör åter igen ett nytt försök.

En dag...kommer även vi kunna tillhöra facebooks famile "idyll"...MEN...helt seriöst...jag vet inte om jag vill tillhöra den kategorin...Vet inte om jag vill ha barn,som sitter som ljus,stilla....aldrig gör en fluga...Ja ni vet.

det räcker med EN gång...En enda gång som dom sitter stilla,så är jag nöjd:-)

Jag älskar mina barn,precis så livliga och energiska som dom är.Skulle ALDRIG byta ut det mot något.

Jag älskr mina hundar,precis så glada,livliga,energiska som dom är.

Det är vi som kommer att få rätta oss efter dom,för att hålla deras tempo...för dom kommer aldrig att "komma ned på jorden" :-)

MOT SKOGEN!!!


Inatt var jag uppe(igen)

denna gång kom miss Cider ålandes och kråmandes.

Jag fintade henne.

Fick stå i hallen och kasta mig från ena sidan,till andra sidan,naken klockan 00:40...Men dörren öppen.

MEN skam den som ger sig...JAG fick minsann ut den jäkeln;-)

Varför ska alla djur ut på nätterna nu helt plötsligt???

OCH varför ska JAG vakna på nätterna???

Mår illa...kan hända att jag åt lite för mycket tacos i kombination med choklad på kvällen...Magen släppte ut sig kadaver lukter och kännde att allt det där som jag stoppat i mig satt ändå upp i halsen på mig.

Det gör det fortfarande...Mår illa även idag:-/ 

Känner fortfarande smak av tacos i halsen...urk!!!


Idag ska vi även byta madrasser i sängen!!!!HÖR OCH HÄPNA!!!

Vi ska ta madrasserna från min dubbel säng och lägga ned i våran säng.Stefan har börjat att få ont i ryggen...KONSTIGT???Madrassen som han har i sin säng är så utsliten,så jag vet inte vad!När han ligger i sin säng och jag i min(Låter ju som vi ha varsin,men så är det inte)Då ligger han ca 10-15 centimeter längre än mig....?

Finns inte en fjädring kavar i den där madrassen skulle jag tro....

men...så är det,så kan det vara!!

kanske skulle ställa undan den där "gäst sängen" som vi har...Den används ju lixom inte.Vill inte göra mig av med den...men känns lite si så där att ha ett gästrum som aldrig använts...Men vad skulle jag annars ha där inne?

Kläder kanske...HAHAHA!!!

Näää...men kanske någon form av lekrum till Lina och Joel?!

Där även kritor och pyssel,puzzel skulle kunna vara.

ÄH...vi får se,vi får se:-)


nu dags att få på sig lite kläder,måste göra stallet först-innan vi tar tag i projekt:Skogen!

Ha en bra dag allesammans,det ska JAG ha!:-)


Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards