Alla inlägg den 27 januari 2015

Av Måna - 27 januari 2015 20:40

god kväll!
Har insett ren jävla fakta:Välkommen förkylnings helvete!!!
Amenvafaaan!!!!har väl nyss legat däckad i skiten och så är den här IGEN:-(
Får man vara frisk längre än en månad?
Så,välkommen tillbaka:servetter,nässpray,bafucin och zyx...skroooot!!!!

Igår drog vi till tandläkaren i snöstormen.
Dom ville titta på Linas tänder som hon slog i.
När Joel var hos tandläkaren,fick hon sitta och leka med sakerna i lådan(dom små leksakerna barnen får)när vi kommit därifrån och in till stan,får jag se att Lina TAGIT 3 saker med sig(hon fick 1 sak av tandläkaren)Detta gjorde mig ARG!Så får man INTE göra,man får inte stjäla saker...
Jag skällde på henne,pratade genom detta-och bestämde att sakerna skulle tillbaka!dock sov båda barnen på vägen hem,och jag ville inte väcka dom för det..
När vi kom hem,fick Lina berätta för Stefan vad hon gjort.Han tog sakerna och la i ett köksskåp,hon fick inte ha dom.
Sen har vi lixom inte pratat om det.
Men så igår,när jag sa att tandläkaren ville titta på hennes tänder,klättrade hon upp på bänken och tog ned sakerna.
-Då ska vi lämna tillbaka dom här!
DET var duktigt gjort av henne.Hon kommer inte att göra om det!
Nåja...på parkeringen får jag sånt här psyk-bryt!
Det kräk snöar.
Hela jävla parkeringen är full med bilar.
Dom två "extra" parkeringar är tydligen förvaring för snö berg!
Jag svänger upp och inser att det är fullt...får köra fram-backa-köra fram-backa-köra fram....metoden för att ta mig därifrån igen.Får syn på EN ledig parkering till höger!yeees!!!!
Svänger dit,backar in på den lediga parkerings platsen och inser att jag inte alls kan stå där...för min stora klump till bil(sorry xc'n) ser då till att INGEN kommer ut från den parkeringen.Svetten börjar rinna.
I ögonvrån får jag se,att en ska LÄMNA den övre parkeringen!YEEEES!!!!!
Får ta till "köra fram-backa-köra fram-backa-köra fram" metoden IGEN!Och när extraljusen ÄNTLIGEN pekar åt rätt håll,har en liiiiiten "gumma" i en liiiiiten blå bil-kilat sig in i det trånga utrymmet mellan mig och trottoar-helvetet.jag står även slickad mot en bil på min högra sida...
Den liiiiiillla "gumman" syns knappt över ratten och tittar med sina korp ögon RAKT fram.(förmodligen skulle hon till vc för att söka mot sin nackspärr)
Nu forsar svetten av den ilska som uppstår.
Jag drar min välkända ramsa som jag även avslutar med:Du VET Lina,att mamma säger dumma saker när jag är arg!
Jag gestikulerar och hoppar på sätet för att åkalla den liiiiilla "gummans" uppmärksamhet. I slowmotion vänder hon sig om och vikar....
Satans jävla....
Jag vinkar inte tillbaka utan visar med hela mitt kroppsspråk och heeeela min arm att jag ska fram där hon står!!!
Jag drar åter igen min välkända ramsa som jag även denna gång avslutar på samma vis...
Till slut,lyckas den lilla "gumman" ta sig framåt...bilen vars parkering som blev ledig står på andra sidan den lilla fula blåa bilen och ska UT!
Sväng radien på xc'n klarar INTE av att ta svängen upp mot parkeringen så jag får åter igen tillämpa "köra fram-backa-köra fram-backa" metoden för att kunna flytta på mig,släppa förbi den andra bilen och TA MIG UPP till parkeringen!
Äntligen!!!
Jag drar min ANDRA välkända ramsa med jubelrop och mamma är BÄST och där fick du pensionärs jävel....oooops.....!

Inatt fick Stefan åka ut och ploga...strax före 01 ringde dom ut honom!
Han var trött,tyckte nästan synd om honom.
Joel låg i sängen då och när jag vaknade imorse-låg Lina i fotänden och jag låg som en räka(!)Stefans säng tom....:-@
Å jisses vad trött jag var imorse kombo skit förkyld gjorde det inte bättre...
Hästar ut.
Hundar ut.
På med kläder på Lina.
Tvätta håret.
Blåsa håret.
Sminka mig.
På med kaffebryggaren.
Detta på EN timma:-) sen fjöla Jag av lite,kl var 07:05 och hade då 25 minuter att få på MIG och Joel kläder,få dom frukost,få i mig kaffe,ge hundarna mat,få på dom ytterkläder och ut till bilen...vi taggade ned på tempot och jag lämnade henne till 09 istället:-)
Jag och Joel fortsatte till m-berg!
Det var vi och tiggarna som var där på parkeringen vid 09:40;-)
Läääänge sedan jag var på m-berg nu.
Köpte med tights till Lina,pyjamas till Joel en liten sväng på Coop,skydd till surfplattorna och pratade abonnemang med 3!
Nu är vi faaaan uppgraderade till 90!!!
Nu jävlar!!!

Snart denna dag slut!
Måtte det bli en godnatts sömn...imorgon blir det hindersmässa aka maskin stationer!:-)

Man blir trött av att vara på m-berg!;-)

Inbjudnings korten till Linas kalas kom igår på pisten,ska bara ha tag på EN adress till innan jag kan skicka dom!

Av Måna - 27 januari 2015 20:39

god kväll!
Har insett ren jävla fakta:Välkommen förkylnings helvete!!!
Amenvafaaan!!!!har väl nyss legat däckad i skiten och så är den här IGEN:-(
Får man vara frisk längre än en månad?
Så,välkommen tillbaka:servetter,nässpray,bafucin och zyx...skroooot!!!!

Igår drog vi till tandläkaren i snöstormen.
Dom ville titta på Linas tänder som hon slog i.
När Joel var hos tandläkaren,fick hon sitta och leka med sakerna i lådan(dom små leksakerna barnen får)när vi kommit därifrån och in till stan,får jag se att Lina TAGIT 3 saker med sig(hon fick 1 sak av tandläkaren)Detta gjorde mig ARG!Så får man INTE göra,man får inte stjäla saker...
Jag skällde på henne,pratade genom detta-och bestämde att sakerna skulle tillbaka!dock sov båda barnen på vägen hem,och jag ville inte väcka dom för det..
När vi kom hem,fick Lina berätta för Stefan vad hon gjort.Han tog sakerna och la i ett köksskåp,hon fick inte ha dom.
Sen har vi lixom inte pratat om det.
Men så igår,när jag sa att tandläkaren ville titta på hennes tänder,klättrade hon upp på bänken och tog ned sakerna.
-Då ska vi lämna tillbaka dom här!
DET var duktigt gjort av henne.Hon kommer inte att göra om det!
Nåja...på parkeringen får jag sånt här psyk-bryt!
Det kräk snöar.
Hela jävla parkeringen är full med bilar.
Dom två "extra" parkeringar är tydligen förvaring för snö berg!
Jag svänger upp och inser att det är fullt...får köra fram-backa-köra fram-backa-köra fram....metoden för att ta mig därifrån igen.Får syn på EN ledig parkering till höger!yeees!!!!
Svänger dit,backar in på den lediga parkerings platsen och inser att jag inte alls kan stå där...för min stora klump till bil(sorry xc'n) ser då till att INGEN kommer ut från den parkeringen.Svetten börjar rinna.
I ögonvrån får jag se,att en ska LÄMNA den övre parkeringen!YEEEES!!!!!
Får ta till "köra fram-backa-köra fram-backa-köra fram" metoden IGEN!Och när extraljusen ÄNTLIGEN pekar åt rätt håll,har en liiiiiten "gumma" i en liiiiiten blå bil-kilat sig in i det trånga utrymmet mellan mig och trottoar-helvetet.jag står även slickad mot en bil på min högra sida...
Den liiiiiillla "gumman" syns knappt över ratten och tittar med sina korp ögon RAKT fram.(förmodligen skulle hon till vc för att söka mot sin nackspärr)
Nu forsar svetten av den ilska som uppstår.
Jag drar min välkända ramsa som jag även avslutar med:Du VET Lina,att mamma säger dumma saker när jag är arg!
Jag gestikulerar och hoppar på sätet för att åkalla den liiiiilla "gummans" uppmärksamhet. I slowmotion vänder hon sig om och vikar....
Satans jävla....
Jag vinkar inte tillbaka utan visar med hela mitt kroppsspråk och heeeela min arm att jag ska fram där hon står!!!
Jag drar åter igen min välkända ramsa som jag även denna gång avslutar på samma vis...
Till slut,lyckas den lilla "gumman" ta sig framåt...bilen vars parkering som blev ledig står på andra sidan den lilla fula blåa bilen och ska UT!
Sväng radien på xc'n klarar INTE av att ta svängen upp mot parkeringen så jag får åter igen tillämpa "köra fram-backa-köra fram-backa" metoden för att kunna flytta på mig,släppa förbi den andra bilen och TA MIG UPP till parkeringen!
Äntligen!!!
Jag drar min ANDRA välkända ramsa med jubelrop och mamma är BÄST och där fick du pensionärs jävel....oooops.....!

Inatt fick Stefan åka ut och ploga...strax före 01 ringde dom ut honom!
Han var trött,tyckte nästan synd om honom.
Joel låg i sängen då och när jag vaknade imorse-låg Lina i fotänden och jag låg som en räka(!)Stefans säng tom....:-@
Å jisses vad trött jag var imorse kombo skit förkyld gjorde det inte bättre...
Hästar ut.
Hundar ut.
På med kläder på Lina.
Tvätta håret.
Blåsa håret.
Sminka mig.
På med kaffebryggaren.
Detta på EN timma:-) sen fjöla Jag av lite,kl var 07:05 och hade då 25 minuter att få på MIG och Joel kläder,få dom frukost,få i mig kaffe,ge hundarna mat,få på dom ytterkläder och ut till bilen...vi taggade ned på tempot och jag lämnade henne till 09 istället:-)
Jag och Joel fortsatte till m-berg!
Det var vi och tiggarna som var där på parkeringen vid 09:40;-)
Läääänge sedan jag var på m-berg nu.
Köpte med tights till Lina,pyjamas till Joel en liten sväng på Coop,skydd till surfplattorna och pratade abonnemang med 3!
Nu är vi faaaan uppgraderade till 90!!!
Nu jävlar!!!

Snart denna dag slut!
Måtte det bli en godnatts sömn...imorgon blir det hindersmässa aka maskin stationer!:-)

[Bild]

Man blir trött av att vara på m-berg!;-)

[Bild]

Inbjudnings korten till Linas kalas kom igår på pisten,ska bara ha tag på EN adress till innan jag kan skicka dom!

[Bild]

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards