Direktlänk till inlägg 28 januari 2015

Hindersmässa 2015,onyttig dag och slask änka...

Av Måna - 28 januari 2015 22:48

idag gick stapeln av för hindersmässa 2015 för family Mongo!
Vaknade å har mått betydligt bättre...men efter att ha spottat ut 12 liter slem ur halsen på väg till stallet,mådde jag lite(notera lite)bättre!
Och morgonen flöt på någorlunda bra:-)
Bilen backade ur garaget 09:42!
Vid första stoppet var det varmkorv till bjudes!Jag smakade även ost...en tjej som spann mjölkade sina kor och gjorde ost...
Jag smakade på 3 av 4 och höll på att dö!Detta var INTE min typ av ost...nej nej nej!!!jag höll på att dö...jag svär!
Hon var jätte trevlig och jag hade inte hjärta att säga nej till smak prov 2 och 3,för sån är jag!!!
På vägen därifrån,tryckte jag i min två choklad för att dämpa smaken i min mun av denna ost....
Stopp två,var det ost frallor och kaffe!Lina och Joel går bananas i alla traktorer som står framme(!)Stefan pratar,å pratar medans jag springer å springer efter galningarna!!!
Stopp tre,munkar...jag hoppar över munkarna och tar någon godis bit istället.Joel sover genom hela besöket!
Den där handkrämen jag siktat in mig på-tog slut!faaan...
Stopp fyra,bulle och korv!tips promenad.
Hemåt!
Nyttighets faktor lika med noll!
Barnen skötte sig faktiskt rätt bra,så bra dom kan:-)

Onyttigheternas dag...inte ett skit vettigt har jag stoppat i min(!!!)
Magen är svälld och jag mår illa:-(
Ändå...var det snålt med godis intag mot förra året...
Inget mat har jag ätit heller...om man inte räknar två varmkorvar som mat:-/
När vi kom hem,smog Stefan på kaffebryggaren,satte sig vid bordet och blev utringd på snö/slask röjning...
Men vafan?!
Ensam....
Världens bästa svärmor fick komma sladdandes med audin och vara barnvakt en stund så jag kunde göra stallet!
Sen själv igen...
Hela kvällen själv.
Och nu själv.
Hate it.....
Mest bara känslan...

Bråttas med inre demoner ikväll.
Ja...jag har faktiskt sånna...funderar så hjärnan brinner på mig.
Så många frågor som aldrig fått svar... Och så många varför?
Dock är jag inte så öppen...så att jag skriver om sånt här,på bloggen,utan att veta vem som är här:-)
Jag delar faktiskt långt ifrån mig om allt...speciellt när det kommer till inre känslor.

Lina ska på utflykt imorgon...hon är taggad och jag hoppas det slutar att regna:-)skulle vara så tråkigt för dom!
Ska skicka dom där korten imorgon oxå...shit!

Så passerade ännu en dag i Månas liv:-)

Att ha en vän...!
Hästarna ger mig så fruktansvärt mycket,som inte går att förklara för någon som inte förstår...<3

Så var det dags igen...!

Att släppa taget...om det som var/varit!Att glömma...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards