Alla inlägg den 31 januari 2015

Av Måna - 31 januari 2015 10:25

snö,snö och åter en massa snö!!!
Jag var så glad,veckans regn hade tagit fram både gräsmatta och grusgång...nu är det täckt av snö igen:-/
Jag VET att jag tjatar om denna förbannade snö...men jag verkligen HATAR den...eller?!njae...jag hatar att Stefan åker på snö röj...DÄR ligger problemet...
Hatar att kvällarna blir ensamma.
Hatar att få ihop mornarna...att lyckas puzzla ihop dom så att det funkar.
Å visst...vintrarna blir lättare ju äldre barnen blir.
Blir lättsammare mornar...och snart är kanske snö-hatet ett minne blott,kanske!

Trött idag...trött efter natten till igår,då jag sov i Linas säng.
Joel drömmer mardrömmar...han vaknar 3-4 ggr/kväll och sen mellan 01-02 och är rädd å ledsen;-( bara att hämta honom.
Lina har kommit in i "mamma/pappa säng" period och kommer ned vid 03-04...
Det är fullt!
Natten till igår,orkade jag inte ligga som en makrillfilé i min egna säng-så jag gick å la mig i Linas säng.
1-Cider hittade mig efter typ 1 minut.
2-Lina hittade mig vid 06:30.
3-Elsa hittade mig vid 06:35.
Det blev trångt...Linas säng är ju "bara" 105!!!
Eftersom det inte visades något mer än typ fångarna på fortet igår kväll(vägrar titta på "kändisar" som blivit bort glömda och vill synas i rutan igen...)så gav jag mig in och fortsatte på tredje boken i triologin som jag började läsa i somras.
Stefan sov i soffan,gick ned till sängen vid 22 och när jag kikade upp från boken 130 sidor senare,var klock jäveln 23:45(!!!)
Fuck!!!
Joel vaknad även inatt...Lina kom ned även inatt...
Så,jag är trött!!!vet att det är en period just nu...men känns som den aldrig kommer ta slut...ungefär som snön och vintern...
Den kommer ta slut,vi kommer få sommar!!!
Barnen kommer komma över denna period och sova hela nätterna i sina sängar igen:-)

Förkylningen verkar stanna på detta stadie,snor och slem.
Men iom att jag måste snyta ut hjärnan konstant hela tiden...får jag blåsor under näsborrarna....och det gör ont!!!!:-(

Lördag idag!!!
Stefan kommer få åka iväg...ska göra stallet så fort jag bara kan,så allt är klart,för idag!
Dom säger snö ända fram till torsdag...ska vi drunkna i skiten nu oxå???

Barnkalas och "släkt"kalas på lördag!
Jag säger INGENTING om det....om barnkalas alltså...
Vi kör all in och avbetar ALLT denna kommande lördag....
Kommer vara heeelt slut på kvällen.
Jag är inte heller den bästa "kalas fixaren"...!
Jag är ju jag lixom...;-)

Nu har jag tydligen blivit satt i frisör-stolen av Lina.
Har fått något på mitt huvud och en mask för ögonen....och ett bandage på foten....ja...!

Beta genom sista boken!!!

Dammsugar-deo med doft av vårblommor!kan verkligen Rekomendera denna:-) köpte på Ica maxi:-) doftar ljuvligt när dammsugaren jobbar;-)

4 fån i hagen;-)

Ja.....

Elsa följer konståkningen på tv!

Blir en lördags-kväll i ensamhet...

Ehh....jaa....

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards