Alla inlägg den 6 februari 2015

Av Måna - 6 februari 2015 09:09

jomen så att...
Jag och Lina for iväg och handlade igår.
City gross blev destinationen pga att jag vet att dom har stallskor till ett bra pris där:-) 199:- för fodrade dojjor!
Dock förvandlades jag till pandaskalle där inne(!)
Allt försvann ur hjärnan på mig(!!!) och irrade bara runt...
Hottar inte så bra där inne heller:-/
Lina drog fram som den tromb hon är...och jag efter.
Fick ihop lite av det som stod på listan,men missade även en hel del...:-@
När vi kommit till häst-avdelningen fick jag ett fruktansvärt obehag.
Jag ställde mig och letade storlek och Lina skuttade iväg till leksakerna,jag kunde se henne.
Mellan oss,ställer sig en vuxen Karl och börjar studsa en boll?jag tittar på honom...och han tittar på mig,sen på Lina...
Märkligt att en vuxen Karl ställer sig,helt ensam och studsar en boll på detta vis tänkte jag....
Sen ställer han sig och börjar plocka med pälsglansen...han tittar fortfarande på Lina...
Jag blev så här kall i kroppen och i halvt panik vrålar Lina till mig,NU!
Lina måste för en jävla gångs skull HÖRT obehaget i min röst och kom med en gång till mig,förbi karln...
Jag får henne till att prova skor bredvid mig.
Karln tittar länge på oss,plockandes med pälsglansen...sen tar han upp en säck på axeln och går.han stannar till när han passerat oss,rättar till säcken och fortsätter glo på Lina....sen går han...
Kanske inte alls var illa menat av honom...men jag kände riktigt obehag!!!släppte henne inte en sekund med blicken sen.
Jag kunde konstatera att jag inte kommer återvända till city gross Örebro mera...inte pga karln utan mer av missnöje.
Toaletterna(som man måste betala 5:- för)var äckliga!!!!Skorna kletade fast i golvet bredvid toalettstolen...fy f-n!!!!det fanns heller inget toalettpapper och det kändes allmän riktigt skit äckligt!
Utanför entrén slog kundvagnen i en iskant på ca 1dm...fick putta,skjuta,kånka upp vagnen över kanten...
Parkeringen var totalt oplogad...att sladdandes i ca 2dm snö modd med kundvagnen var inte riktigt uppskattat från min sida...
Nej fan...tacka vet jag Ica maxi:-)
Rena fräscha toaletter-gratis!någorlunda plogad parkering och allmänt fräscht i hela affären:-)
Dock måste jag tillägga att city gross Kalmar håller bra standard och tillhör en av mina favorit affärer;-)

Vi åkte även till hööks och rusta,m-berg!
Ja...rusta aspholmen går fan inte att vistas på(sorry Jess)men det är allt för rörigt.
På rusta m-berg hade dom översvämning på en helt ologisk plats inne i affären(?) Fick med mig två bäddset,en ny matta till köket,två nya lampskärmar m fot och två par gardiner:-) mattan är sååå fin:-)
Det här med stjärnor är på topp hos mig nu!
Det jag funderade över när jag böt lakan igår kväll var:Hur många sover egentligen med 1(?) kudde i sängen?
Jag har 3 kuddar,Stefan 2...hur många har 1 täcke och 1 kudde???
Borde dom inte börja sälja påslakanset med 2 örngott???Det är väl på tiden?!

När vi åkte hem från m-berg,höll jag på att krocka med ett rådjur.
Var heeelt fokuserad på en lastbil med saftblandare längre fram,att jag TOTALT missade Bambi som stod MITT på vägen och glodde(!)
Bromsarna på bilen funkar iaf...och tur att Bambi bestämde sig för att hoppa ned i diket!!! Puh...
Längre fram,närmare Fjugesta-rusar två hundar ut på vägen(?) vafan?!?
En stolla som var ute och åkte hund-släde...hon fick stopp på dom två...men då hade jag redan hunnit testa bromsarna på bilen IGEN!
Då ville jag bara åka hem...

Idag ska jag baka lite,städa huset,kånka upp madrass jävlarna,färga håret,fixa för Linas kalas,hoppas kunna åka pulka,stallet...
Fullt upp med andra ord!!!
Därför sitter jag här vid köksbordet och gör inte ett skit;-)
Som vanligt när jag har MASSOR att göra:-)

Hastalavista!!!


Bästa outstandinga sätt att piffa upp en tråkig lasagnette med,och även tillsätta en hackad lök!
Resultatet blir suveränt:-)Brukar även klicka i en burk créme fraiche innan ugnen,för extra utfyllnad:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards