Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Måna - 10 februari 2015 10:51

bara lite spontant...dom 10 tråkigaste sakerna att göra i hemmet(dom är inte listade i ordning)

1-vika in tvätt på sina rätta ställen.

2-göra rent akvariumet.

3-färga håret.

4-fylla på socker i sockerskålen.

5-panta burkar.

6-plocka ur diskmaskinen.

7-platta håret.

8-tanka bilen.

9-damma.

10-laga mat (detta är ju just nu för tillfället)

Av Måna - 10 februari 2015 08:34

vi startar upp denna dag av ljudet från den irriterande klockan...
Två kottar i sängen?!Vart kom dom ifrån???
Ja...Joel vet jag ju att jag hämtade någon gång inatt,men Lina???
Upp upp,ut ut...samma som var morgon.Detta eviga mönster...traggla sig genom,mot vad?
Jag märker att jag kommit in i fas:Rastlöshet.
När jag blir rastlös...brukar jag "investera" i saker...handla,shoppa ELLER göra om i huset.
Åh ja,jag har saker att göra inne i detta hus!:-/
Men även lite brist på motivation...

Har upptäckt kakan från helvete!
Med stormsteg mot våren är det självklart att dra ned/dra in på det goda i livet.
Ja...ni vet allt tjafs om att "slippa stå i vassen" osv... Javisst,även jag!
Jag är inte där,jag är inte nöjd ÄN!Men legat på latsidan rätt länge nu...hum...
Som alltid under vintern,när man egentligen ska satsa som värst!;-)
Nåja... Jag bakade ju till Linas födelsedag,och bakade då tydligen kakan från helvetet!
Och då menar jag att den är så VIDRIGT GOD!!!!
Fy faaan....
Dumle-snittar.
Åh gode Gud,hjälp mig!!!!
Dom smälter i munnen och blandas med det sega som uppkommit under smältnings proceduren i ugnen:-O
Att ta EN,är omöjligt,du måste ta minst 3...trycka in denna kaka i munnen-ja,Hellst hela faktiskt,och tugga.Det lixom uppkommer ett doft morrande ur munnen när man har denna full i munnen...och innan du hunnit svälja ned kakan är nästa på väg in i munnen(!)
Detta.är.inte.bra
Egentligen borde jag bara ta och gå ned till soptunnan med dessa kakor,men förmodligen skulle jag ångra mig bittert och efter 10 minuter sitta I soptunnan och leta efter dom...detta skulle ju vara ganska äckligt;-)
Jag rekomenderar INTE någon att baka dessa...nej,med varning om att ett begär uppstår,beroende...
Och för den som vill gå ned i vikt,lägg INTE namnet på kakan på minnet;-)

Vid frukost bordet sker denna morgon den vanliga rutinen.
Kaffe i min mugg.
Kollar Facebook,instagram,hay day,mail,Facebook(igen) och sen åter till hay day.(javisst,jag spelar ett "fånigt" spel om att vara "bonde")skit samma...På instagram,har min brors flickvän lagt ut ett kort,från gårdagens Karlskrona.
Och jag kan säga att jag ville då banne mig dunka huvudet i bordet,minst 3 ggr!
Vafan?!Hade det inte stått någon text under,hade jag mer trott att det var en bild från Paris eller kanske Italien...inte från Sverige,inte från en svensk stad i början av februari!!!!
Jag tror jag flyttar;-)
Karlskrona-here I come!!!!:-)
Jag kan packa det viktigaste i Hobbert,ka...det viktigaste till barnen oxå...ja...och hundarna...och jaa...hästarna?!
Kaninerna kan ju bo i förtältet..men hästarna då???
Neaj...det gåååår inte:-(
OM ingen känner sig boostad för att ta hand om 4 hästar på obestämd tid;-)
Hum...å Stefan då???kan ju inte flytta utan min käraste...
Hahaha!!!Å HAN,HAN skulle då aldrig byta postnummer:-P
Okey...vi lägger det i facket "saker vi drömmer om en dålig dag",precis som min dröm om att besöka ett ödelagt Öland!:-)

Solen SKINER!
Älskade,underbara sol!!!!!!efter nattens minus grader går det nu upp på plus grader:-)
Fåglarna kvittrar för FULLT utanför dörren,vi har BAR asfalt och gräsmattan kommer fram mer å mer för varje dag!
Detta bäddar in oss i FALSKA vår-känslor....
Det är februari,det är inte dags för vår än(hur mycket man än önskar D vore så)det kommer till 98% komma mera snö...mera snöstormar,mer halka,mer tö-väder,mer gegga och mer dagar med täcken på hästarna!
Jävla negativa Måna...javisst,för sån är jag!
VÄGRAR låta mig infalla i dessa falska vår känslor,för jag blir sjukt deprimerad när det motbevisas.
Dom det dör sista snöfallet som bara MÅSTE komma och lägga sig över nykläckta krokusar....

Nu ska vi dra igång denna dag,jag och Joel:-)
Elsa och Nicki är hungriga här.
Jag ska dammsuga,kanske ÄNTLIGEN försöka färga håret....det ser fan inte klokt ut nu(!!!)
Och jag räknar ned,räknar ned till "årliga" resan till Ullared med Mam's och sis!!!Underbara,ljuvliga Ullared!!!DET är precis som vår känslor...när man går fort-små trippar mot ingången med sin kundvagn i högsta hugg!Nästan så man små fnittrar under tiden och är SJUKT taggad för shopping!!!!!!
Hahaha....insane!!!
Å detta får mig givetvis att tänka på min syster,FÖRSTA gången i Ullared,en kol svart,AP tidig morgon,tillsammans med Ems...HAHAHA!!!

Nej fan,resa på röva:-)

Gårdagens Karlskrona....!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards