Alla inlägg den 14 februari 2015

Av Måna - 14 februari 2015 10:16

Lördag,tråk väder,alla hjärtans dag och...mjo...är väl inte så mycket mer än så!

Jag pratade ju om att vi skulle ta och försöka komma ut på restaurang ikväll...första gången,utan barn,själva på 5 år!!!!

Näää...nu ljög ja;-) Vi har ju faktiskt,1 gång om året,åkt iväg på julbord-utan barnen OCH vi var och åt på restaurang med Jens och Erica-precis när dom träffats!Woop Woop!!!

hur som...vi skaffade barnvaknt inför ikväll,vi bokade med syster och fam skulle följa med:-) Det fanns inga lediga bord på wild west:-/

Och eftersom Stefan just ville åka DIT och prova,skippade vi hela konceptet och "spar" barnvakten till en annan kväll,när det finns bord just DÄR!

Ja....

Men vi omstyrde och bestämmde att Syster m fam. skulle komma hit ikväll och vi skulle köpa "hämt mat" och käka här istället.Nu har jag inte hört något alls från henne sen igår...så jag vet faktiskt inte något alls.Tid?Mat?Planering? Det visar sig;-)


Alla hjärtans dag.... Vet ni att från början var det meningen med denna dag,att "lyfta fram" singlarna.Att det lixom var som deras dag.

Tråkigt att just DEN idén BALLA ur...Nu ska vi "hjärta" alla vi känner,och signlarna,kommer ju mest bara i skymmundan denna dag:-/ Igår fick jag blommor och choklad av Stefan.

Det händer inte ofta,att vi ger varandra presenter.Inte på jul,inte på födelsedagar...Å typ inte annars heller.

Tråkigt kan tyckas.

men vi köper det vi vill ha...var och en,och jag tycker det känns lite "fånigt" att han ska åka och köpa en present till mig,för våra gemensamma pengar och ge mig,när jag likväl kan köpa den själv!

"Shit,vad tråkigt hon är" tänker du säkert nu;-) men det är så...

Stefan frågade mig(jaa...ALLA frågade sen vad Stefan gett mig)vad jag ville ha när jag fyllde 30...INGENTING.why?? Jo...för jag "nöjer" mig med att han håller på och bygger ett nytt stall till mig...Att han gör så gott han kan,liten bit i taget.Vad är en present mot det???Jag önskar mig,så fruktansvärt mycket ett "nytt" stall...Så att mina möjligheter med hästarna kan bli heeelt annat mot vad det är nu,och nu när chansen äntligen FINNS och det ska bli så,så JA-det är allt jag önskar mig!Han arbete där nere är miljoner gånger mera värt än presenter av honom.

Det är mitt sätt att se på saken...

Jag är mer noga med att barnen ska få ge oss presenter när vi fyller.Det spelar ingen som hellst roll vad det är,vi ska ta med dom till affären och dom ska få välja något att köpa till mamma/pappa.(ja,Joel är lite för liten ännu)

När Stefan fyllde år,fick han karlsonger och korv!När jag fyllde år,fick jag örhängen och halsband.Lina är väldigt medveten om vad hon köpt till mig när jag fyllde... 

men så är våran familj!Så fungerar vi.

Jag skulle inte för något i världen byta ut min man mot någon.Jag älskar honom för den han är,för det bra,för felen och bristerna-Ja...han är min man,jag kan bli gaaaalen på honom,men jag ÄLSKAR honom för den han är.

och jag skulle inte vilja att han kom farandes med presenter,blommor och choklad i tid och otid,jag skulle känna mig obekväm med det.

Men som igår,att jag fick blommor och choklad,gjorde mig ändå GLAD!lika GLAD som att han och barnen gjort rent akvariumet härom kvällen när jag gjorde stallet:-)

All kärlek till min MAN och min familj,släkt,vänner bla bla bla på alla hjärtans dag idag!


Åh vet du vad jag hatar?

Jag hatar förpackningar,förpackningar som har texten "ÖPPNAS HÄR" och så går det INTE.... Jag kan bli rosen rasande på detta.

Hur larvigt är det inte,att sätta texten på ett snittsigt ställe och sen funkar det inte iaf!Härom dagen var det choritzon...texten...och så ska man dela på påsen lixom,det ska vara som en rea i plasten.Fanns det? NEJ!!! Det.gick.inte.att.öppna.förpackningshelvetet

Massakera,riva och slita i en förpackning som man iaf får klippa upp!!!!

Imorse var det rån-kexen.... Texten....och så när man ÄNTLIGEN har lyckast att pillra upp den lilla fliken,går den av!!!JAG HATAR DET.... Vad är poängen med texten? Varje jäkla skink-förpackning som har texten som vi ska öppna här hemma-GÅR inte....LÖJLIGT!!!

och man går ju ändå på det...gång efter gång,sitter man där och pillrar och petar där TEXTEN står...tar MINST 10 minuter innan man fattar/inser att det inte kommer att gå.Man måste hämta saxen....


Lina är hängig idag.

Hon klagade igår över att hon frös och hade ont i magen.

Vi stack till Ö&B och köpte chips/ostkrokar och cider(till våra ev. gäster ikväll) och hon ville bara hem.

redan 18:40 BAD hon mig att få gå och lägga sig...Öhh....jaa....i detta hus får man gå och lägga sig precis när man vill,behöver man inte be om:-)

När vi gått och lagt oss,kom hon ned till oss och fick sova på "sjuk madrassen" på golvet.

Imorse sov hon lite längre kom upp,klagade över lite ont i magen och det visade sig att hon är lös i magen... Annars är hon som vanligt,pigg!Men hon är lite dålig i magen:-/

Kanske fått i sig ngt olämplig.


Nu drar vi igång på denna dag!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards