Alla inlägg den 19 februari 2015

Av Måna - 19 februari 2015 12:06

ännu en dag inom husets fyra väggar och tak!
Vi.dör
Lina är sur,arg och måttligt irriterande!Hon går mig på nerverna just nu-igår och i förrgår!!!!
Hon fräser,spottar,grymtar och skriker....om typ precis allt!
Surare unge får man leta efter just nu!Men hon är frisk:-)
Nästan så att vi slår ihjäl varandra här hemma...okey,JAG slåss inte,mer än med mitt inre.Tappra försök att hålla mig lugn...och försöka komma ihåg att andas!
Joel och Lina slåss däremot,senast med två käpphästar:-O jag vet inte vem som är värst heller...ena stunden lilleman,nästa stund den arga...
Jag tror inte jag vågar fråga farmor om hon ska vara hemma på eftermiddagen heller:-O tror inte hon orkar med oss EN dag till denna vecka;-)
Jösses,säger jag bara!
Vart ÄR sommaren???Vart ÄR våren?Vill gå ut,sitta ute...
Säg mig,VAD kan vi göra ute just nu?Gegga,blöt-skit och trist....!!!

Semester planering 2015 har startat.
Håll i hatten,vi ska åka till Pite havsbad....!!!
Eller...nä...det ska vi inte;-)
Stefan föreslog att vi skulle börja med å rösta på om vi skulle ta vänster eller höger nere vid postlådan...
Alltså,norr eller söder!
Jag diggade inte hans förslag så värst mycket:-/
Camping katalogen har inte kommit än,men spelar ingen roll...För vet ni vad,vi HAR bestämt oss:-)
Semestern år 2015-går till......(just nu vill jag lägga in emojen med apan som håller för ögonen) ÖLAND!!!
HAHAHA...Det är sant...
Sjätte året i rad blir det!
Men...det blir en NY camping denna gång;-) vilken vet vi inte ännu,men kikat lite på Saxnäs:-)
Hahaha...dumt med förändring va?;-)
Synd att det är så långt...annars hade vi garanterat ställt oss på säsong där nere...men tar ju sin tid att åka:-/ Känns längre med två "anti bil" barn oxå...
Hade det varit lättare med en sommar stuga?
Jag ville ju det...Stefan vägrar!Men drömma lite kan man väl få göra?Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en sommarstuga på Öland:-) Inbillar mig att det skulle funka bättre med en stuga än med en säsongs plats för Hobbert...på något konstigt vis!:-)
Nåja...vi återvänder till vårt senester paradis då även detta år:-)
Vi upptäckte som förra året,att vi upplevde semester med lugn och ro på ett annat sätt nu,vi behöver inte fara runt som stressade bin och se ditten och datten;-) Vi kan bara ta det lugnt...för har inge mer att se:-)
Galet!!!!
Och åter igen,ska jag ta ekipaget över bro-fan!;-)
Det blir bra:-)

Och påtal om Öland,fick jag se att en bekant tar sitt Pick å pack och flyttar dit(!)
Vafan?!?Nu blir man så där smått avis!!!!!!Shit vad underbart:-)
Åh vad spännande!
Har frågat Stefan få ggr om han aldrig drömt om att släppa "detta" och starta om,göra något annat någon helt annanstans!
Han tittar på mig som om jag var en utomjording från Mars och är tyst en lång stund innan han svarar:
-vad skulle jag göra då?
Oooookey...drömmar är inget för Stefan;-)
Han kan inte gå runt å dagdrömma som mig:-)
Jisses!!!Hur många ggr har man inte drömt om det?Jag skulle lätt kunna göra nått sånt!
Å flytta till Öland... Vilken dröm:-)
Å att få uppleva ett Öland höst/vinter,DET är oxå något som jag skulle vilja!
Från fullt med folk-till öde och folk tomt:-) Typ som mig...blommar upp över vår/sommar och dör en smula höst/vinter...
Ja...vad härligt,för dom:-) Måste kännas riktigt kul!!!
Å jag får väl vara lite avis;-)

Dags för:vad-faaan-blir-det-för-mat?
Insperiationen flödar och jag hoppas det finns en påse med fryst pyttipanna i frusen;-) yes... Äggen är slut så får bli utan D oxå:-O
Stefan muttrade åter igen imorse om att slakta en gris för att överleva!Han ska då till att överdriva jämt och ständigt:-)
Imorgon åker vi och handlar.
Idag överlever vi.
Och mat finns det,världen går inte under bara för att picklesen är slut;-)

Älskar hallen nere!!!Den är "så-som-jag-vill-ha-det"!
Är lixom bara tok nöjd med den:-)

Den HÄR blev jag riktigt kär i!!!
Känns som det är sommarens MÅSTE ha!!!!!

För att överleva,lägger vi trehundrasjugotvå puzzel om dagen(!)
Skjut mig!!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards