Alla inlägg den 20 februari 2015

Av Måna - 20 februari 2015 15:02

Det är fredag!
Vaknade av att Lina väckte oss...tjaaaaat!!!
Hon har bestämt blivit en morgon tyrann;-)

Idag var det dags att packa in huliganerna i bilen och fara heeela vägen in till Ica maxi!
Helt otroligt var Lina inte upprörd över detta idag...visst protesterade hon över att behöva åka till stan och inte bara till Fjugesta!
Jag hade LOVAT henne att få gå med egen vagn,och det kändes som ett säkert kort;-)
På väg in till Örebro(Sveriges fulaste stad,ni vet) tog spolarvätskan slut...
JA,jag VET att han tjatat om det ett tag,ganska länge faktiskt...
Och jag TÄNKTE fylla på innan vi åkte hemifrån.MEN...helt sjuk,nu ska ni få höra...jag vet INTE hur man får upp motorhuven...skratta du,men det här ÄR min bil,så D e väl klart att det måste vara annorlunda OCH jävlas...;-)
Den där spärren man ska pilla in/upp för att kunna ÖPPNA motorhuven...är lixom gömd,minst en halv meter in under huven;-P
Och jag kommer INTE ihåg VART man ska trä in hela armen.
Så jag skippade det och hoppades det skulle räcka liiiiite till.Det gjorde D alltså inte...
Fjuup...så kom en pytte-liten patetisk stråle upp ur hålet-som inte nådde ända fram till rutan!
Å eftersom jag bunkrat upp med typ 15 L spolarvätska i garaget,kunde jag ju inte för bövölen köpa 1 L och be någon hjälpa mig heller(!)
Dubbel parkerar på Ica maxi...
Asså,det låter mer illa än var det är!Finns EN parkering som har ett järnstaket på högra sidan,där skulle ingen vettig människa parkera iaf...så då kan jag dubbel parkera,dels för att inte riskera att försöka kasta in Joel i bilen för att någon står för nära och för att parkeringen har både nära till vagns-hus och ingång:-P
Vi började med att fylla påsarna med smörgåstårta!:-)
Vi tog oss,SAMS,genom affären,stötte på pappa bland grönsakerna:-)Lina blev GLAD att hitta på morfar där inne!
Pappa...handla själv...hahaha!Han muttrade mest om att "morsan" inte skrivit sakerna på listan i ordning efter affären;-)
Man KAN oxå läsa hela listan innan man börjar...så att man slipper,som han,gå fram å tillbaka...;-)
1 socker paket kom inte med hem...annars vart det fullt och dyrt;-O
Till min besvikelse fanns inte "mitt" sköljmedel kvar???
För länge sedan,hade dom rea på sköljmedel på city gross,väldigt länge sedan...jag köpte då en flaska i var färg.Nu börjar dom ta slut och jag kom fram till att min absoluta favorit var den vita:-)
Fanns inte ens i fantasin plats för denna i hyllan...inte för dom andra färgerna heller(!)
Vafan???
Jag kan lixom känna hat mot nya produkter,när gamla lixom försvinner:-/
Finns ju inte plats för hur mycket som Hellst....å nej,jag vill inte ha lavendel på mitt sköljmedel!
Innan vi var klara gick brandlarmet...inte det riktiga brandlarmet-utan Joel som tröttnat...han tog i och skreeeek sitt ljusaste högst skrik han bara kan!
Men vi klarade det:-)
Inge osämja,inge bråk,inge tjafs!Bara en vanlig handling lixom;-)

Tacos i magen och mjukisbyxorna är PÅ!Känner mig kräk mätt och skulle vilja gå och lägga mig!
Sova!
Kan man få nog av att sova?
Denna underbara sysselsättning!!!!Jag älskar att sova,det sjukt underbara känslan när man går och lägger sig på kvällen...mmm!

Kanske skulle ta en kaffe slurp...
Nu är terroristerna osams;-(
Måste styra upp detta...
Ciao!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards