Direktlänk till inlägg 24 februari 2015

Hundvakt,hårtvätt och dagis dags...

Av Måna - 24 februari 2015 08:35

06:20 finger klockan denna morgon.
Jag-som-inte-snoozar-trycker-ändå-på-snooze....(!)
Stefan sover.
Nicki sover.
Elsa snarkar.
Babyvakten är tyst.
Lina sover.
Det betyder att det bara är jag och två katter som är vakna.hur kan det vara möjligt?Ett helt sportlov har gått...VARJE morgon har vi blivit väckta av Lina,i regel INNAN klockan är sju...NU när det är dagis-dags...trynar hela huset värre än värst(!)
Inte ens Elsa följer med mig ut till stallet,slöa hund;-)

Under helgen,har vi firat en 60-åring(pappa)och en 1-åring(Ludwig).
Detta har resulterar i att min mage packat och tagit en Birka cruises resa...lämnat mig kvar här utom all kontroll,oförmögen att kunna göra något:-(
Dagen igår gjorde det inte till det bättre....to much kaffe(!!!)och tillbehör:-/
Kan tycka att efter en helg-weekend med Birka,kanske magen kan komma tillbaka och reda upp röran...!imorgon???
Har lixom tröttnat på detta...

Har även varit hundvakt OCH haft hundvakt!
Pysen.
Haft Mam's och Papis Pysen söndag-måndag.
Pysen....världens snällaste Pysen:-)Tillsammans med två höglöpande brudar(!) YES...
Nu var det inte HAN som var problemet,utan di där över-kåta tjejorna...Elsa och Nicki.
Han sov även i min säng...han är stor!!!
Jag och Stefan pratade om det på kvällen,jag som haft Grand Danois här...som tampas med Bella och Cher i massor av år,har nu bara tappat storleken...totalt!
Pysen är lixom gigantisk för mig just nu....när jag inte borde bry mig!
Å jag måste säga...Elsa,hon ÄR perfekt i storlek:-) lagom behändig,smidig;-)
Nåja....Pysen,tog då upp hela fotänden i min säng,han värmde upp sängen ganska bra oxå....och han kunde inte riktigt komma till ro.
Jag sov som ett ägg...höll på att ömsa skinn förtvivlat i värmen,mina ben fick sova på Stefans sida...jag som en sparris på tvären-medans hunden sov rätt gött i min säng.
Ledbruten och jävlar-i-havet-trött vaknade jag av klock-jäveln 05:39....för att släppa ut hästar,innan lastning av grisar....:-/
Elsa och Nicki fick sova i grovköket....blicken jag fick av Elsa när jag titta till dom en sista gång,var som att köra en kniv rakt i hjärtat...;-(
Men huvudsaken var att alla överlevde;-)

Nick följde med husse ut igår...Första gången ever...!
Åka lastmaskin,kika på grisar,fylla pannan.Sen ringde farmor-å krävde att han skulle köra ned Nicki till henne när hon kommit hem.
Så Nicki spenderade eftermiddagen(halva)själv med farmor,första gången.
Det hade gått jätte bra.Å Nicki blev "matte sjuk" när vi kom ned och var redigt trött:-)
Tror farmor saknar lite sällskap ibland...kanske lite extra just nu när hennes katt är död oxå...
Åh jaa....klart hon kan låna Nicki lite då och då;-)

Hårtvätt idag,ifall någon bryr sig?!;-)
Hämta på dagis.
Handla häst foder,morötter.
Tror grannen skulle med å in på Ica-då hans bil är trasig.
Matlagning.
En helt jävla vanlig tisdag med andra ord!;-)

ÄNTLIGEN löskokta ägg!!!!har lite svårt med tiden...att få dom så här.Nu så...endast 2 min(känns riktigt kort)sen är dom PERFEKTA!!!Åh vad jag njöt!!!!<3

Hej!Jag heter Måna.Jag är trött...jag har varit trött dom senaste 5 åren,sedan våran dotter föddes.
Jag älskar att sova.
Jag skulle kunna sova jämt.
Min hobby är att sova.
Jag tar ALLA tillfällen som ges till att sova.
Jaa....jag har även 4 hästar,3 kaniner,2 katter,2 hundar,2 barn,hus å hem att sköta...jaa....osv!!!
Så jag sover ganska lite,eller väldigt mycket lite mot vad jag skulle vilja och behöva!
Åh...jag har ju en man oxå;-)

 
 
K

K

26 februari 2015 22:38

"Ömsa skinn i värmen" OMG jag ligger i sängen innan jag ska sova och får trycka ned trynet i kudden för jag frustar till så av skratt!

http://kakansmatbakblogg.blogspot.se/?m=1

Måna

26 februari 2015 22:42

Well....Ett gott skratt förlänger livet vet du;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards