Direktlänk till inlägg 25 februari 2015

I have a dream,dån-dimpen och huvudvärk dag trehundrasju...

Av Måna - 25 februari 2015 08:42

Igår,försvann dagen ovanligt fort...
Den rullade på relativt bra:-)

I stallet fick jag sån upprymd-känsla!Ni vet när man kommer på DET:-) hade planerings möte med hjärncellerna hela dagen och på kvällen kom hon farandes....
Tjejen aka 2000-talet.Hon som far genom livet som en virvelvind,hon som har sån GO,hon som tutar och kör!
Det var en sån jävla skön känsla!!!!!Det var länge sedan vi träffades nu...alltför länge sedan:-/
Vi två fortsatte att ha möte i stallet.Och vi kom fram till DET!!!
Ja...idéen är kläckt,vi ska genomföra detta,vi ska komma i mål!
I have a dream...och denna gång,ska jag faaan ro detta i hamn.
Drömmar är väl till för å genomföras?!
Jag har haft EN riktigt stark dröm förut i mitt liv,sedan jag var liten.Det var att bli lastbils chaufför...Jag vart det,jag var det,jag genomförde min dröm!!!Jag är så glad för det:-) Även om jag nog aldrig kommer arbeta med det igen....så rodde jag drömmen i hamn!!!
(Kikar i land efter en häst-lastbil,bara för att jag så sjukt saknar körningen.Den känslan kan jag inte beskriva...mer än kortfattat:underbart)
Nu har jag en annan dröm...fråga inte;-) för inget svar kommer att ges...förns jag forskat,kikat upp och räknat lite!
Måste göra lite efterforskningar;-)
*hemligt hemligt*

Igår fick jag dån-dimpen på Lina:-(
När jag kom in från stallet var hon igång,börja skrika och skälla ut mig...hon skulle vara uppe!
Det slutade med en timmas prat på hennes rum.
Mitt arga barn.
Hon gen svarade med:Vi har redan pratat om det här mamma!
Med svar på:VARFÖR blir det då ingen bättring???!!!!
Trots ynka 5 år,kan hon vara bra uppkäftig(!)men hennes attityd gav faktiskt med sig!
Vi avslutade vårat samtal lugnt och stilla.Å jag hoppas,ännu en gång,att hon kanske lyssnade på mig!
Jag hoppas verkligen det...

Efter detta var jag helt slut!
Huvudvärk och matt i hela kroppen...tjejen aka 2000-talet lämnade och gick hem.Skrot
Jag hamnade som ett kolli i soffan(efter att jag hets ätit 5 små plopp,vilka gjorde mig illa mående oxå)och där i soffan låg jag kvar alldeles för länge....!
Facebookar lite...någon stjärna som kommit in i gruppen och lagt upp något inlägg om somalier?!ehh...jaa....tror ingen kan svara på fråga om hur många somalier det går in i en Hobby-husvagn....(!)
Vad mycket konstigt folk det finns!!!!:-/

Kvällen blev sen och jag levde fan inte när klockan ringde imorse....:-/
Å bara jag....dock var den slöa Dalmatinern på fötter och skulle med ut;-) hahaha!och två katter...
Di andra....Lina fick jag väcka,Stefan ramla in i köket 07:20(!!!) och Joel sov till 08...
På fredag...kommer varenda jävel vara vaken 05:30;-)

Funderar på Ica maxi idag,kika på bokrea och komma iväg härifrån en sväng:-)
Joel är nu dom redigt lös i magen....:-/ så funderar på OM vi vågar åka egentligen....!
Imorgon bitti utvecklings samtal på dagis,kanske inte den bästa framförhållningen...då jag fick lappen igår.Men...vad gör väl det om 100-år???:-)
Ciao!!!!

Skrot väder!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards