Alla inlägg den 26 februari 2015

Av Måna - 26 februari 2015 10:16

Urk,vad jag känner mig låg.Det bara slog ned...

Nu på morgonen har jag varit på utvecklingssamtal nere på dagis.Det var bra,otroligt bra.vi pratade mycket om hur Lina är här hemma.... På dagis inga som hellst problem med någonting.

Jag vet inte...men nu när jag kom hem försvann luften ur mig.

Jag blev bara så riktigt låg,kan inte förklara varför riktigt.... Men antar väl att det handlar om att det ÄR jobbigt att prata om jobbiga saker...!

Man lixom går in i sig själv och börjar fundera,tänka och gå genom saker inom sig.

Ska väl försöka ta ett djupt andetag och rycka upp mig.

 

Är även inne i bubblan av att "Hata samhället"...

Denna helt jävla sjuka värld vi lever i...Där allt kretsar om dagens it kunskaper.

Jag kan sitta nu och helt ärligt säga rakt ut:Jag ångrar att jag skaffade facebook.

Japp,helt ärligt.

Jag hatar detta sätt att komminucera med andra människor.Vi känner inte varandra,vi pratar inte face to face med varandra,vi sitter bakom skärmar och telefoner.Tror att vi är vänner,tror att vi känner varandra-utan att egentligen veta ett skit...

Vi pillar och petar och tittar mer på våra telefoner idag,än vad vi ta mig faaan tittar oss omkring.Vi sitter med nedsänkta huvudet och svara: Mmm och aaaaa....Men tittar iaf inte upp.

Missar saker,ser inte saker,hör inte saker-för näsan och huvudet pekar konstant nedåt.

Jag kan ju helt ärligt även säga,att jag inte skulle vilja ta bort min fb.

VAD skulle jag ha för kontakt med världen då?

Jag skulle ju missa typ allting...Inte ha en enda vän som hörde av sig,inte veta vad som händer-även missa det lilla.Ja...utan facbook är vi ju helt lost!

Men är det inte sjukt?Har det inte blivit ett sjukt jävla samhälle?

Vi utger oss även för att vara någon helt annan,där bakom våran skärm.Finns nog ingen som helt ärligt kan säga att det den skriver,skulle denne även STÅ för och säga rakt till personen IRL.

Vi kaxar till oss och kan till å med bli elaka,bakom våra skärmar.

Att missuppfatta en människa som skriver,tillhör ju bara vanligheten.Om människan ifråga inte tillägger emojisar konstant hela tiden,förstår vi inte att denne skämtar eller kanske är allvarlig...

Nej...För bakom våra skärmar,kan vi inte se andra människors ansiktsuttryck.Vi kan inte läsa av kroppsspråket och uppfatta om det är skämt eller allvar.

Vi petar och trycker på våra telefoner/skärmar/tangentbort mest hela tiden.Detta är den värld vi lever i.

Och just nu är jag bara så förbannat trött på det.

Hur gör man då?Hur gör man för att ta sig ur träsket,när samhället faktiskt ser ut på detta vis?Jag kan lägga undan min telefon...Men vad spelar det för roll när 99% av världen INTE gör det?!

Då kan jag gå här i min bubbla,ensam och inte ha en aning om ett skit!

Absurt.

Shit...nu använde jag ett avancerat ord oxå;-)

 

Jag bloggar.Jag gillar att blogga.Det är ett sätt för mig,att rensa huvudet... Jag delar med mig av mitt liv(delar av mitt liv)till andra människor.En del "kända" en del "okända" människor...Ja,jag har INGEN aning om vem so är inne här på min sida och läser.

Det gör inte mig så mycket.NÅN gillar ju å läsa det jag skriver,alltid roar det någon som man säger.

Men...här kommer ett men(finns ju alltid ett men)bara för att jag delar med mig om livet här på bloggen-är det låååångt ifrån allt som jag skriver om.

Bara för att en människa är här och läser,är det lååångt ifrån att känna mig.

Ja....mest ytliga saker som jag skiver om.

Ibland mer känsliga saker.

Jag delar INTE med mig om mitt privat liv mellan mig och Stefan tex.Någon gång har jag väl skrivit något,men händer vääääldigt sällan.(nu ska du inte tro att vi på något sätt är konstiga människor eller slåss och grejor)Men HAN har inte valt att jag bloggar.Vill inte hänga ut honom mer än det lilla. Mina barn...Ja...Vardagliga saker skriver jag om,men heller aldrig mer känsliga saker eller kanske problem som uppstår hemma.Skriver sällan om mina hästar... och väldigt lite om hundarna-om vad vi och dom gör.

Trots att jag är en rak och ärlig männsika,kanske jag inte vill att okända människor får för mycket insikt i mitt liv,vårat liv.Jag är ingen bok,som man öppnar och läser.Jag är mer ett låst kassaskåp...

Men förstår du vart jag vill komma?

Du kanske är inne här och läser varje dag,har gjort i flera år..och följt mitt liv,och naturligt känns det som att du känner mig,visst? Men nej...det funkar inte så,du kommer aldrig lära känna mig på den vägen.

Härom dagen fick jag en kommentar på facebook(ja just...fuck faceboook) 50 shades av Måna.... HAHAHA,tänkte jag.Men det är så...

Till å med min granne sa igår,att jag är EN av dom mest konstigaste människor han känner(inte på ett dåligt sätt nu).och ja,jag VET det själv.DET kan du som läsare av min blogg inte förstå.

Och i denna värld vi lever i just nu...ser vi endast utsidan och skalen av människors fasad dom målar upp.Vi känner inte varandra längre... Vi bara tror att vi gör det pga statusar på internet.

Jag hatar dagens samhälle.

Jag hatar faktiskt detta vi lever i.

Hatar att vara en av dom,som lever på samma vis som alla andra.

Hatar att allting kretsar(inte allt,men det mesta)runt facebook.

Hatar att komma på mig själv,att checka av facebook i tid och otid.

Men det är så vår värld fungerar.Det är så vi lever.Acceptera det eller bli en utbördning från samhället...

 

Torsdag idag.

Jag har betalat räkningar,fuck februari.Mmm cp månad 3/12.Vi har 3 tuffa månader om året,februari är en av dom;-( 

Funderar på "vad fan blir det för mat".Överväger att köpa pizza på vägen hem,när jag hämtat Lina... Vad fan hände med mig idag?!

Joel äter ingenting,Stefan vet jag inte om ha kommer in,Lina har ätit på dagis..och jag...ja...jag klarar mig på det mesta,typ ett glas cola om det ska vara så!

Men har ingen som hellst ork eller motivation till något alls idag!Nej....jag vill bara inte.Vill inte ens slå på spis-jäveln.VILL.INTE

(Känner mig som en jävla barnrumpa)men jag är ju oxå iof "bara" 30 år*skrattar*

McDonalds? Äter iof inte barnen.... Pizza är ju rätt tråkig mat....och en ganska äcklig mat,egentligen.Smaklös och flottig...och efteråt mår man inte alls bra,bara en stor dänga av herr Ågren....

Men är det inte bättre med en smaklös och flottig pizza,än inget alls?Eller korv och makaroner,dag trehundrasju(nej inte så illa,men känns så)Korvträsket you know....

Mjo...får ta mig en funderare...

Har tid på mig,Lina ska hämtas om först 2 timmar.

Jag behöver handla häst foder på lantmännen innan,eller efter...beror ju på OM jag ska ta med mig mat hem eller inte...!

 

Blir en kuk-dag idag;-) Känner det på mig,jag har ingen ork,motivation eller humör idag.

Skulle hellst bara slita av mig kläderna och gå å lägga mig.SOVA...en lång stund,ja...kanske hela dagen rent ut sagt!

Ciao!

 

 

 

 

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards