Alla inlägg under februari 2015

Av Måna - 3 februari 2015 20:52

Elsa har varit mupp...hela jädrans dagen!!!
Har gått å små boffat och skällt för minsta lilla!!!!!MONGO!
Dels så lyfter man från stolen/golvet ca 2 meter när hon från ingenstans brister ut i skall och sen är det bara måttligt irriterande:-@

Handla på Coop idag,ett tefat till Lina som hon så gärna ville ha:-)
Å hennes mamma,som välkänt är materialist,åkte och köpte henne ett tefat!:-)
I rea hyllan hittade jag köttfärs,baguetter,sallad och plättar!:-) Det slog jag till på;-)
När jag och Joel kommit hem från dagis lämningen,satte vi oss till rätta vid bordet och delade på en köttbulle baguett:-)
Jag läste min bok och han tittade på film på paddan.
Lugnt och harmoniskt;-)
Jag åt ena salladen till lunch och Joel åt plättar:-)
Åh,så perfekt som det kunde bli just idag.
Han somna sedan vid bordet,jag bar upp honom och återvände sedan till min bok:-)

Jag läser inte böcker.
Anledningen?
Jag blir manisk....måste sa,måste läsa ut boken-plöjer tills ögonen blöder för att kunna lägga den ifrån mig!
Så jag undviker det...
Men nu har jag läst ut denna tredje bok...som jag inte tyckte var hälften så bra som dom andra två,men bra ändå:-)
Slutet var ju lite hoppande.

Stefan är HEMMA!
Han kom och tog med Lina på hemvägen från dagis!
Lina var lycklig idag när jag lämnade henne,T var tillbaka från semestern!!!!Lina har saknat henne.Även L var på dagis,som inte heller har varit r sedan starten efter jullovet:-)
Hon hade knappt tid att säga hej då:-)
DÅ känns det extra skönt att lämna henne:-)
I torsdags när jag hämtade henne,blev jag arg!
Jag frågar alltid henne vad dom ätit på dagis...och till svar får jag då i torsdags:potatissoppa och havregrynsgröt...
Vad i HELL....va fan är det för jävla mat???soppa till barn?ursäkta mig?ja,jag vart riktigt jävla sur...
Lina hävdar även att NÅGON på dagis sagt att vatten är nyttigare att dricka till maten än mjölk....va???
Ska faktiskt fråga om detta på utvecklings samtalet...!
Barn SKA dricka mjölk,och INTE vatten till maten.

Idag,var det så jädra skönt att komma ned till stallet:-)
När hela kroppen fylls med ro.Bara så underbart att stänga in sig där nere.
Dock skedde en incident.
Lollo springer rakt genom grinden...fastnar i spiraltråden,som INTE släpper i grinden,spiraltråden blir som ett jävla V-från grinden,rakt in i Formosas Box,med Lollo fast längst fram!Lollo har ju då av naturliga själ panik och är hysterisk,sparkar den jäveln som sitter fast i arselet på henne och fast,tillsammans med hysterisk häst och en V-formad och utdragen spiraltråd är JAG,som i min egna värld pratandes i telefon höll på att kasta in hösilage!
Det blir lite smått kaotiskt där i boxen,och jag skriker!Dels för att få UT henne och för att jag är helt övertygad om att hon ska sparka ned mig...
Ja...mor är numera döv på sitt ena öra...
UT far hon med tråd fan i röva och försvinner i mörkret-för då släpper tråden och följer med henne bort-iväg och samtidigt får ju då naturligtvis dom andra 3 fånen panik och springer som galningar iväg!
Leotine får jag tag i och kan ta in,bättre med EN kuse i stallet och tre lösa än fyra lösa!!!!:-O
Nu sprang dom inte genom tråden och drog:-)
Lollo kommer efter en ganska lång stund tillbaka ned till stallet,utan spiraltråd i arselet:-)
Frid och fröjd och får in dom övriga tre nippriga hästarna...jisses!!!
Att bli så upprörd över lite rasslande i bakpartiet ;-P

Högvarv har jag gått på som nästan hela dagen...
Nu både jag mig välförtjänt av att ha slagit ned röven i soffan:-)
Hoppas att det kan bli en "normal" dag imorgon...och har skrivit min "att göra" lista till lördag...
Har.inte.ens.köpt.present.till.Lina
Fan...
Nåja...jag kommer väl förhoppningsvis på något!

Nu blir det "Mordet" på tv och sen bums i säng!
Adios!!!

Imorse blev det en "take away" med morgon kaffet och invigning av min tjusiga mugg;-)

Caesar sallad!dock undrar jag vad man tänker med,när man lägger i krutonger i salladen???Dom blir ju lixom mjuka...

Spillde en droppe kaffe <3

Av Måna - 2 februari 2015 09:07

själv..ja,skulle kunna säga att jag mer eller mindre varit själv hela helgen:-/
Verkar inte finnas någon hejd på snön...
Stefan kommer hem-sover-åker!
Dagarna blir lite i kaos...finns ingen planering av något slag!
Och jag är trött...sååå trött!
Men har ändå fått mornarna att gå ihop:-)
En ensam helg helt enkelt...kanske inte den roligaste helg jag haft på länge.
Men det har ändå varit fullt upp med det vanliga-Så den har ju gått ändå.

Ibland...väldigt sällan,händer det att jag äter chips och dipp!
Stefan har som fredags-mys,nästan varje fredag att äta det!
Han KAN göra det...inte jag...
I lördags kväll gjorde jag det...dillchips och dill å gräslöks dipp!mmm....!
Å sen var det kört!
Magen la av vid 21-tiden och det var bara å springa fram å tillbaka till toaletten...vid 01:30 la jag för sista gången och fick sova...skrot!!!
Magen var inte bra igår heller...bara ont och uppblåst:-(

Det händer även...ibland,typ 2 ggr om året,att jag tar med mig båda barnen till till stallet-en av dessa ggr inföll igår...
Åh nej,det gick inte bra igår heller.
Jag fick det iaf gjort...och kunde ta en lugn eftermiddag,Stefan sov!
Kände dock att jag inte ville "belasta" farmor ännu en dag med barnen.hon har oxå saker hon behöver göra.
Jag måste tillägga,att jag har väldens bästa svärmor!!!Hur skulle jag klara mig utan henne???vad skulle jag göra om jag inte hade henne???
Skulle inte få ihop det...
Stor eloge till henne,som hjälper till så mycket i tid och otid med både det ena och det andra,speciellt med barnen-så jag kan göra stallet när Stefan jobbar/sover:-)
Ingen aning när han kommer hem idag...och har kommit rätt mycket snö även inatt...så det skulle inte förvåna mig om han får åka inatt igen...;-(

Lina och jag hade "mys" igår kväll!Skulle haft det i lördags...men Joel ville inte sova och när han äntligen somnade,hade hon somnat i soffan;-(
Sparade hennes godis skål till igår!
Vi hade även en incident med att popcorns-påsen började brinna i micron....ja...jag är INTE förvånad!!Lina skulle lixom vara hjälpsam...även fast jag sa nej!så blev det som det blev!...
Igår fick hon vara uppe,strax efter 21 vaknade joel(som varje kväll) och innan jag hade fått honom i säng igen-hade hon somnat i sin säng!jag gick och skulle säga godnatt,då snarka hon för fullt...hon kom ned någon gång inatt och knöka in sig under mitt täcke!
Stefans säng tom...!gäller att trängas när man kan...;-)

Gjorde en lathund och lät hästarna ha på sina täcken över natten inne.Vädret sa snö-idag igen,vilket stämmer!Att få på dom 4 täcken på morgonen,när jag har lite bråttom,hoppar jag Hellst... Så att välja mellan det och släppa ut dom utan täcken....blev det så här!
Dom dör inte av det.lite varmt bara,men dom slipper bli blöta och kalla idag ute:-)
Men dom är djur...så dom kommer inte tacka mig för vilket...!
Den enda som får bättre samvete är ju jag!:-)

Så...måndag idag...ska få även denna dag att funka.
Gjorde mycket mat igår-så DET slipper jag tänka på idag:-)
Ska väl försöka jaga ut ungar och hundar en sväng oxå...kanske kan hitta någon liten snö hög att kasta ut pulkan i:-)
Lina blir nöjd då iaf.

Nu ta och dammsuga av här!
Kanske se om jag på eftermiddagen kan få ihop någon kaka...inte många dagar kvar nu tills Lina fyller!
5 år....fatta!!!5 år sedan hon kom som skjuten ur en kanon...jisses...nu har det gått 5 år...å ja,vart tog dom 5 åren vägen?!
POFF!
Å även om Joel nyss fyllt-så ska han DETTA år,fylla 3 år!!!!!
Det här är ju inte klokt!

Nu drar dom igång...Joel och Lina,vi dukar upp för dagens första slagsmål...:-/

Dalmatinern...har verkligen fastnat i mitt hjärta!
Elsa är första...definitivt inte sista,å jaa...jag är allt sugen på en till;-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards