Alla inlägg den 1 mars 2015

Av Måna - 1 mars 2015 11:30

igår...blev inte alls dagen som jag tänkte att den skulle bli...
Vi gick ned och grejja i nya stallet istället.
Stefan kapade grindar för fullt,jag och barnen drog dän brädor.
Jag skulle vilja säga att boxarna är klara...eller nej,dom är inte klara-men minst arbete kvar med dom!
Dom ska förlängas ca 30-40 cm in mot väggen,det har ju varit en gång bakom.och sen är det fronterna som ska fixas.
Det här stallet blir GIGANTISKT...och jag vet inte riktigt hur jag ska "ut nyttja" det....!
Visst,på höger sida kommer vi ställa in ensilage bunten,halm bunt och en pall med spån...men det tar bara en yta i hörnet!
Jag ska nog försöka satsa på en stor sadelkammare,till allt skit jag äger;-)
Det är mycket,mycket kvar!Men bara alla gris grindar försvinner-känns det som vi kommit mer än halva vägen!!!(även om vi inte gjort det)
Detta kommer bli fantastiskt bra!!!!jag bara vet det...ska göra det precis som JAG vill ha det,och kommer äntligen,ÄNTLIGEN,ha ett "riktigt" stall igen:-)

1:sta mars idag och här kommer det snö byar lite då å då!
Så länge det inte blir mer,kommer jag icke klaga på detta:-)
Vi är ändå bara i mars;-)
Snödroppar i hela trädgården,sen ett tag tillbaka och nu har påskliljorna kommit upp 1 dm ur rabatten.
Det är ljuvligt,det bästa med trädgården är när syren-skogen sätter i blom!Underbart att ha sovrums fönstret öppet och hela sovrummet fylls av denna sjukt härliga doft:-) jag lääääängtar så!!!

Igår....efter stall bygge och stall,kom jag in och busade lite med Lina och Joel.Egentligen var det meningen att rajja upp Nicki.Kan skratta så jag gråter åt henne när hon får "tok spel" och laddar genom huset,springer på ryggstödet på soffan,sladdar in i väggar!
Hahaha!!!
Men Nicki var lat igår och ville INTE rajja...så fick slitas med i barnens raj och jaga dom!
Runt,runt springer vi på övervåningen,skriker och skräms,gömmer oss och springer!jag brukar ge mig först,har inte samma ork som dom;-)
Well...dom springer iväg och jag laddar efter dom små ligisterna.Hade lagom fått upp kroppen i 200 km/h,rundar in på kontoret och sen...SEN på något jävla vänster,MISSAR jag tröskeln in till klädrummet.
3/5 tår (varav den ena ÄR den jag redan misstänkt ha brutit) smackar rakt in i tröskeln...kommer man i 200 blås och det tar stopp-flyger man!
Jag har aldrig på detta sätt tagit mig fram förut,tills nu.
Jag flyger från tröskeln och genom klädes-rummet,för att sedan mindre graciöst landa,smacka damm,ned på golvet som en betong sugga...
När man slår i tån,brukar man hinna tänka:det här kommer göra ont...som när jag ständigt fastnar med lilltån i Nickis bur i grovköket!
Inte denna gång,jag landar,pang...och jag skriker som en stucken griiiiis!!!!
Smärtan från HELL intar dom 3 tårna omedelbums!!!!
Jag lyckas till å med klämma fram en tår(nu pratar vi om tjej som fött två barn med orden:Om det är så här lätt att föda barn,gör jag gladeligen om det imorgon)
Det här var det över-jävligaste jag varit med om...sen jag vet inte när!Det slår till å med den gången jag gav skottkärran i stallet en dansk skalle-med näsbenet....(!)
Joel hämtar Stefan i il-fart "mam mamma lamlat",Stefan den onde kan inte hålla sig för skratt!(någon natt kommer jag hämnas med att slå en hammare på någon av hans tår) Lina sitter och blåser,jag fortsätter skrika,vråla på golvet!
Resten av kvällen,kan jag inte gå...
Det värker från tårna upp till rövhålet på mig av pulserande smärta!!!:-O
Jag haltar värre än en enbent genom huset...med tunga suckar och med orden "det här var ju BRA JÄVLA onödigt..."
Funderar på om jag själv ska amputera tårna eller om jag ska åka in till akuten och dom får göra det där...
Men går och lägger mig istället,å smärtan är så abnorm att jag inte ens kan sticka under foten under täcket och skjuta ned den-utan måste lyfta täcket,placera foten(benet) där det ska ligga och sen lägga tillbaka täcket:-(

Imorse är det faktiskt lite bättre:-) Tack gode Gud för den!!!!
Har inte tid med smärta i tårna...men ont gör det fortfarande:-/

Lina och Joel är relativt lugna idag,förutom att dom ska på å riva i ta mig fan allt!
Måtte vi aldrig flytta...ALLT ska i och rivas i....:-@
Har lust att skrika :LÅT SAKERNA VARA,FÖR ÄNDA IN I.....!!!!!!
Blir galen,hysterisk på dom!varför är det alltid så jäkla mycket roligare med allt annat än leksaker?
Måste få klart här i huset...vi lever i ett organiserat kaos känns det som!Dom kläder jag ska göra mig av med,flyttas runt i sin påsar...jag petar lite här,jag petar lite där...jag ger upp,jag får motivation...har ju varit så,rätt länge nu!
Måste komma ihåg och fråga Stefan hur jag ska göra med taket i gästrummet,så ATT jag kan fortsätta där,när jag varit så duktig och äntligen fått undan alla leksaker!!!
Måste gå ned och lukta på madrasserna...har behandlat dom ännu en gång med super medlet;-) Hoppas,hoppas:-)
Om det verkligen inte funkar,tror jag att jag skiter i ett gästrum....

Gå ned och ta fram kött.
Kanske skulle ta och grilla idag:-) Det kanske skulle smaka gott så här i invigningen av mars;-)
Och eftersom det är mars,kan jag nu åka och byta telefon...
DÄR har jag en stor klyuven fråga...Ska jag byta till en iPhone 5S eller till en 6:a???
Denna iPhone 5 jag har nu...funkar skit bra MEN har aldrig haft en telefon med så dålig batteri tid....:-/ Nu beror ju det naturligtvis oxå på vad man använder telefonen till om dagarna...
Men det är D ända jag har att klaga över....
Så jag grubblar och funderar....vad jag ska välja som telefon:-)


Morgon,1:sta mars 2015-isen spricker upp nu på sjön!!!Woop woop!!!!!

Lina morgon promenixar med Nicki!

<3
Om ni bara visste hur mycket jag älskar er!!!!
Ni är hela min värld,hela mitt liv....!

Stefan....
Hur svårt är det att lägga Joels skitiga kläder i tvättkorgen till VÄNSTER om skötbordet istället för PÅ skötbordet????:-@

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards