Alla inlägg den 5 mars 2015

Av Måna - 5 mars 2015 08:57

ja...i tisdags for jag och Joel till m-berg!
Vi var allra först på plats;-) ja...Efter jag lämnat på dagis.
Två timmar som skulle spenderas.
Jag skulle in på 3 butiken och jag skulle köpa mig en mascara...kom hem utan mascara...:-/
Well...jag skulle säga upp ett abonnemang som jag har hos 3,det har lixom ballat ur liiiite!
Dom hade inte befogenhet att säga upp abonnemang i butik:-O och jag fick inte förlänga mitt abonnemang på telefon förns den 10:onde....
Jag kikade iaf på telefonerna och gick vidare!
Tvungen å köpa balsam-spray till Lina....ett strå vassare än den vi haft!
Blev två linnen till mig från Cubus...mmm....jag skulle inte ju inte handla något till mig själv,detta år hade jag sagt va???
Men jag älskar linnena med brottar-rygg på Cubus och dom hade lixom två färger som jag inte har....mmm...DET är väl anledning nog va???;-)

I måndags bestämde jag mig för avgiftning...dra ned på kakor/bullar/godis!
Javisst...vi gick ned till poo-poo(Joels namn på farmor)och hon hade nybakade bullar och hallongrottor... Men vafan!!!!;-)
Mmm...jag behöver inte säga mera...:-)
Tisdags gick det inte heller så bra...dom hade lixom 2 st riesen för 10:- på Coop....och igår....igår gick det nog hyfsat-för jag åt inget godis på hela dagen;-)
Satsar på en bättre torsdag:-)

Jag ringde till 3's kundtjänst i tisdags eftermiddag.för att säga upp det där abonnemanget.
Där konstaterades det att dom på 3 butiken gjort "fel"...man nytecknar inte ett abonnemang när man har ett som är på utgång!njae...jag har ju då haft 5(!) abonnemang hos 3...:-/
Den mycket trevlige och hjälpsamma killen hjälpte till å fixa detta och avsluta det nya abonnemanget inom 48 timmar:-)
Han ville gärna hjälpa mig med telefon abonnemanget oxå...men jag tackade nej och sa att jag skulle åka in till butik och fixa det!
Sen funderade jag lite granna på det där...och igår förmiddag ringde jag åter igen till 3's kundtjänst-för att förlänga telefonen.
Åter igen fick jag prata med en super duper trevlig kille:-) han fixade med nytt telefon abonnemang,eftersom det jag har-inte finns kvar!
Ökade surfen från 10 till 12....jaa,det blir nog bra!Och en iPhone 6 kommer på posten.
HOPPAS verkligen att jag blir nöjd med den...den är ju liiiite större än 5:an...men även smalare!
Han hjälpte även till,så att jag kunde få tillbaka mina 250:- som jag fick betala för ett nystartande av ett värdelöst abonnemang:-/
Jag fick även upplysning om att jag INTE har någon försäkring på min telefon(!)
Jag sa till om detta EXTRA NOGA i butiken att jag skulle ha det,eftersom jag tappade min 4:a i golvet och fick leva med sprucken skärm....
Men ingen försäkring...dock var båda paddorna försäkrade...mmm! Jag sa upp båda försäkringarna...den försäkringen på minin-skulle killen i butik som nytecknade abonnemanget säga upp,för att få samma månads kostnad,vilket han tydligen INTE gjort...
Jag inser,att personalen inne på 3 butiken på Marieberg är totalt värdelösa(!) Aldrig mer kommer jag vända mig till dom:-@
Imponerad ändå hur väl bemött jag blev hos kundtjänst:-)

Lina hade tid hos tandläkaren i tisdags eftermiddag!
Samma tandläkare som jag haft till min framtand...
Och jag ljög....
Å jag funderar på...hur många ljuger inte för tandläkaren???
Hon frågade mig hur ofta Lina borstar tänderna(eftersom Lina själv hade lite för stor mun sist vi var där) och jag svarade 2 ggr,rakt av-utan att blinka!
Mmm....inte varje kväll hon borstar tänderna...vi försöker så gott det går...men vi missar,inte varje kväll!
Men samma som när dom frågar OM jag använder tandtråd.Jag svarar rakt:ja,ibland...kanske varannan dag!Jag ljuger....jag använder aldrig tandtråd(!!!) jag HATAR tandtråd...avskyr det!
På morgonen har jag inte tid...jag lovar!
Två barn och mig själv som ska borsta tänderna,kaos och tandkräm överallt!!!!och sen ska vi fort ned och få i Lina frukost...enligt veterinären ska jag borsta tänderna på hundarna 2(!) ggr om dagen oxå...
Men vafan???jag har varit hund ägare i...ja....12 eller 13 år...och aldrig hört att man ska borsta tänderna TVÅ ggr om dagen på dom!
Javisst....hade jag en hund och inga barn...kanske jag skulle använda både tandtråd och borsta hundens tänder!katterna då??ska inte deras tänder oxå borstas???;-)

Thifany....elakaste hösten av di 4 som jag har....
Sur och elak;-(
Varje kväll flyger hon på små tjejerna...FLYGER PÅ!Hon hotar inte,hon sparkar och hugger dom så pälsen släpper;-(
Hon sparkade även Formosa mitt i skallen-så hela skallbenet buktade ut på Formosa;-(
Har väl aldrig varit med om en sån elaking!Har aldrig haft hästar som flyger på,på detta vis förut.
Lollo och Leotine är livrädda för henne och tar all fri chans att springa in,därför grinden rykt ett par ggr....:-@ å tycker synd om dom små.
I dags läget har jag inte möjlighet att sätta dom i separata hagar!:-(
Å blir det fler skador på dom andra...ja...då får nog banne mig Thifany sätta ut annons om ett nytt hem.
Krångel är det ingen hög prio på här hemma.
Hon hotar och gör även utfall mot Formosa i boxen...
Trött mössa!!!!;-(

Torsdag idag och det är Ica maxi dag.
Jag har verkligen ingen som Hellst lust att åka dit idag...nej...
Men åker jag inte idag,blir det dubbelt nästa vecka...och måste iaf ha små grejer.

Nu tror jag Joel matar hundarna med foder!!!!!
Ciao!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards