Alla inlägg den 10 mars 2015

Av Måna - 10 mars 2015 09:46

tisdag idag!
Till skillnad från alla andra tisdagar,var Lina vaken tidigt.
Hon kom ned tassande och kröp upp i sängen <3
Och när klock-jäveln ringde,var hon inte sen med att gå upp och ge order om att vi skulle gå ut och släppa ut hästarna!
Leotine och Lollo släpper hon ut själv nu.
Igår gick hon även in till Leotine och gav henne hösilage...mmm,hon passade på medans jag pratade i telefon.
Jag frågade VARFÖR hon inte frågade först.
-då skulle du sagt nej mamma.
Mmm...det ligger något i det hon säger.
MEN,det är för att jag tänker heeelt annorlunda än henne.
Leotine är en snäll ponny,genom snäll-tror inte alls att hon skulle göra minsta lilla.Egentligen inte Lollo heller...men Lollo är ju så förbannat sur i boxen.
Rida in Leotine?
Asså...Lollo är ju klockren som rid häst till Lina...men kul med två kanske?;-)

Det börjar närma sig avresa för svärmor och svärfar.
Kanarieöarna i 14-dagar.
Vafan...HUR ska vi klara oss???HUR ska vi klara oss utan farmor/svärmor i 14(!)DAGAR!!!!????
Jösses....
Lina och Joel är ju så vana med henne,träffa henne 2-3 ggr i veckan.Och nu ska dom åka bort i 14-dagar...
Det är 4-6 dagar utan henne:-/
Jag är välsignad med världens bästa svärmor:-)
Även om hon oxå har sina sidor,är hon toppen och aldrig,aldrig omöjlig!
Dom senaste 2 åren dom varit på semester,har någon av barnen behövt besöka akuten....så vi håller tummarna att INGET inträffar detta år!!!!

Idag är en "jag-saknar-Lina-så-jag-tror-jag-dör-dag":-(
Idag är det tomt och tyst utan henne hemma:-(
Kikar på klockan som verkar släpa sig fram,just idag...
Halv tio....3 1/2 timma kvar innan jag "får" hämta henne....
Suck!!!
Tyvärr brukar dessa dagar inte alls vara ömsesidiga från hennes håll.Dessa dagar brukar vara dom dagar hon som minst vill åka hem från dagis...!

Idag,idag kanske min nya telefon kommer:-)
Asså....jag är inte så jävla exalterad egentligen...
Det bidrar med en MASSA krångel bara:-/
Tänk på förr i tiden....då köpte man en ny telefon,satte i sitt sim-kort där även ALLT fanns.
Inte som nu....där man ska synca med dator,kontakter,moln och fan å hans moster OCH när man är klar har typ allt kuttrat ihop sig i ett jävla moln någonstans och vägrar komma fram....!Å detta bidrar ju naturligtvis med en massa irritation och frustration,svordomar och uppgivenhet.
Det var bättre förr.....
Men...idag,idag kanske det går som på en dans;-)
När jag böt mellan 4:an och 5:an,tog molnet upp ALLA mina bilder från datorn (2500 st) och kasta ned i nya telefonen....och jag vart fan inte av med dom-för moln helvetet ville inte ta tillbaka dom...så fick KÖPA extra utrymme till telefonen för att kunna använda den.
Idag har jag lyckats peta upp dom i molnet igen....men behöver iaf detta extra utrymme till telefon...:-/
KAN det bli bättre med 6:an???
Ha.ha.ha

Joel tittar en stund på tv.
Sitter alldeles tyst och stilla....håret hans står åt precis alla håll!!!!
Han ser inte klok ut!!!;-)
Vet inte vart man skulle börja med saxen heller...avvaktar den biten tror jag;-)
Jag ska ta mig till duschen och få igång på dagen.
Elsa och Nicki ligger å sover nere...dom är lika muntra som vädret är grått idag?!
Ciao!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards