Alla inlägg den 13 mars 2015

Av Måna - 13 mars 2015 09:02

Fredag hela dagen,woop woop!
Vi ska....ja...vad ska vi göra?Överleva i grisskits lukten!!!:-O
Stefan kör skit idag och när jag vaknade kunde jag tro att jag hade näsan inkörd "där bak" på en gris...
Det stank...i hela sovrummet,på hela botten våningen...men grönt ansikte gick jag ut-för att inse att luften UTE är härligare att andas än den inne...:-/ fy fan!!!
Att bo på en grisgård,brukar INTE kännas av,varken för oss eller besökare...bara några få dagar om året.
MEN...när Stefan sätter igång och rör i "stora grytan" är stanken obeskrivbar.
Inte precis så att man hänger ut tvätten idag...(!)
Förvisso,känner jag heller inte av varken Elsas eller Joels hemska fisar idag;-)

Igår,var det dags för Ica maxi,Örebros NYA Ica maxi.
Jag vart måttligt besviken.
Kanske för att jag jämförde med Eurostop...
Först av allt,tyckte jag att deras "start upplägg" var knepigt.Man tog scannern och fick sen runda ett hörn för att ta påsar...dom brukar ju som i regel alltid ligga under!
Affären var rätt liten.Varor som inte fanns med i "systemet"...som fick läggas undan i en hög i vagnen.
Själva uppbyggnaden i affären var konstig,tyckte jag.var svårt att få ett bra "serpentin"system.
Mitt emot mjölken stod ett akvarium med en hummer i???Vafan hade han där å göra???
Akvariumet stod på en lastpall och var släckt.Hummern (eller spindeln som Joel sa)gick runt där,i mitt tycke,alldeles för litet akvarium...:-/ Jag är ingen vegan/djurens fjant-rättare...men jag tyckte verkligen synd om denna hummer....;-(
Han klättrade mot väggarna.
Vågarna vid frukt/grönsaker vägrade spotta ut etiketter...!
Och vid sminket fanns det inga sånna här små påsar.
Fick uppfattning om att det fanns mer glass än mat i frysdiskarna.
Handlingen avslutades med en avstämning(Detta kan ju inte klaga på)Men...in kassan för avstämning hade dom FULLT med grejor och var tvugna att börja rensa av bandet först.
Kassörskan var nybörjare,det är vi alla någon gång,och var lite lost!!!
Hon var iaf mycket trevlig och hjälpte mig att packa sen...detta medförde att chipsen och brödet hamnade underst i påsarna-föreslog till Stefan att han ikväll kan blanda chips och dipp i en stor skål och äta med sked...
Sura tjejen i förköps butiken vägrade växla en 500-hundring...
Ute på parkeringen rymde alla mina apelsiner...pås-helvetet gick sönder...och som jävla studsbollar drog dom iväg,mina apelsiner(!)Tänk om dom träffat chiuwawwan(stavning ?) som en gubbe gick och försökte få att bajsa PÅ parkeringen...(han hade iaf med sig en bajspåse)
Efter ihop samling av apelsiner åkte vi hemåt...
Jag befinner mig då i stan.Väljer att åka genom Ladugårdsängen(?)och inser åter igen att jag borde hålla mig till "landet".
Köra bil i stan gör mig nervös...inte på grund av mig själv..(skryter lite med mina bokstäver i körkortet)utan på grund av alla TAPPADE bilförare i detta land...:-@

Dammsög bilen igår...
Soptipp.
Jag insåg att min pappa herr Alf Persson förmodligen aldrig skulle prata med mig igen om han tittade in i min bil...han skulle oxå tjata hål i huvudet på min mor om detta!
Vad som hör till saken,är att jag INTE vill ha en skitig bil...varken på insida eller utsida(kommer senare till varför det blir så ändå)
Jag drog ut dammsugaren och körde igång.
Hittade följande: 1 skokartong,godispapper,1 petflaska,4 ekollon,1 pringles rör,1 kikare av tom toarulle,1 gult plaströr,2 tomma festisar,1 glasspinne,1 svampbobfyrkant boll,1 åtta-formad gubbe,1 keps,1 halsband...å så en massa hundhår,grus,damm och morötts-spill(!)
SNÄLLA mamma,berätta INTE det här för pappa...!!!
I min uppväxt,var vi en "bil familj",vi tog bilen...till Norrland som till Spanien.
Min otroligt pedantiska far(när det gäller bilar)hade total förbud mot ätbart och drickbart i bilen.
Det var nästan till å med sko förbud!
Att vara skitig eller att man skulle spilla i bilen,var typ förenat med dödsstraff...eller åtminstone att gubben blev sur,minst 1 vecka!!!
(HAHAHA jag minns så väl,när han själv öppnade en skakad Loka i den röda golfen...!!!)
Detta har väl följt med en.Och jag TROR även att det slagit över lite åt d andra hållet...
Eftersom både jag och syrran har konstant vrål skitiga bilar(nu åker ju vi mycket grusvägar oxå)
Men...igår skulle jag SANERA bilen. Joel försvann...i panik sprang jag runt och VRÅLADE efter honom,innan han ploppade upp från ingenstans!!!
Lina stod och surade,allting var tråkigt,tråkigare och tråkigast!!!
Detta bidrar att jag inte kan dammsuga bilen:-(
Min kära make,vet inte vad meningen "Dammsuga bilen" betyder,eller ska vara bra för...!
Lina...tillhör värsta sortens skitgris på dagis...hon har även med sig MINST en skulptur/teckning/sak var gång jag hämtar henne(detta är förklaringen till bla skokartongen och pringles röret-vi äter INTE chips i bilen)Hon lämnar kvar div saker på golvet bak.
Men...nu är bilen dammsugen OCH skrubbad från lera på dörrsidor och skrubbad på sätena efter sko-spark!
Och med orden:NU är det färdig ätet i bilen!Samt att Lina kommer få åka naken hem från dagis!

Fiske säsong 2015 har startat.
Vi pratar inte om det här hemma...tror att det beror på olika åsikter.
JAG tycker att fiskarna kan fara och flyga!
Noll respekt gentemot oss.Kastar skräp och skit nere vid sjön.Åker ned med bilar och kör sönder marken,i höstas vart en båt stulen och förra helgen visade det sig att en till båt är stulen...våran båt lånas ut till höger å vänster,vårat ankare vart avskuret och snott...
I mina ögon är dom inte välkomna hit mera.
Dom betalar fiskekort till fiske föreningen,vi får inte ett enda öre av dom pengarna...men VI får stå med "båt plats"...som behandlas som en soptipp!!!
Nä fy fan!!! Om alla idioter till fiskare ska komma tillbaka även detta år och köra samma stuk...släpper inte jag ned en enda häst till sjön!!!
Aldrig!vilket medför att jag får köpa in hö till dom under hela sommaren:-/
Varför ska man vara snäll,och ställa upp när man bara får skit tillbaka???

Nu måste väl dagen dra igång här...
Ciao!

Syster tog bort Tham igår...;-(
13 1/2 år gammal!
Vila i frid gubben!!

Världens snällaste Leotine!

"Elaka" hästen är iaf en klippa mot människor:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards