Alla inlägg den 18 mars 2015

Av Måna - 18 mars 2015 08:22

Ny dag,nya tag!!!
Lina har börjat att vakna av sig själv på morgonen:-) kanoners,då jag hatar att väcka barn!
Har även inatt varit uppe två ggr till Joel,som jag sen fick ta med ner till oss!

I måndags var det dags att besöka tatueraren i Hallsberg.
Men...när vi kom dit,var han inte där(!) Visade sig att han satt på akuten.
Okey... Alla kan bli sjuka,MEN har man kunder inbokade-kanske man bör meddela dom detta!!!
Jag blev sur.
Faktiskt.
Jag gjorde om hela måndagen,för att få ihop det med tiden...för att åka fram å tillbaka till Hallsberg???
Vi for till Netto.vilken jävla affär!!!var som att komma in i en allt-i-allo affär i utlandet.Lite saker här,lite saker där...fast allt i en enda röra.Köpte en påse med chokladägg,dom här som är mjuka-dessa var INTE det.Dom var gamla...och hårda på insidan:-(
Vafan?!
Sur,igen!

Efter att ha haft en lugn och stabil mage i x-antal månader,har jag nu fått ett REJÄLT bakslag....
Jösses!!!Inget behagas vilja stanna kvar i magen och det gör konstant ont;-(
Bara att vänta ut....men humöret är inte alls på topp.

Blev en tvätt-dag igår.
Har tydligen legat på lat sidan med detta,då Stefan yrkade sig om att han skulle behöva gå naken under byxorna och jag upptäckte att Lina inte hade några rena byxor till dagis igår(!)
Att hålla hennes kläder rena är inte det lättaste...Hon är världsmästare på att skita ned sig:-O
Iof...kan inte vara lätt att hålla sig ren när man leker mask...ute...på dagis....;-)
Men blev ju ändå 4 maskiner körda igår,så Stefan slipper springa runt och svänga med ballen menar jag:-)

Håret behöver färgas.
Hatar det!!!!hatar förvisso mer att det ser ut som det gör just nu!!!
Ärligt,så är jag alldeles för snål för att gå till frisören för att göra det...
Att betala en 800-1000:- för något som jag kan fixa själv och betala under 200:- för....nej!Det gör jag bara inte...
Även om det är skönt att låta någon annan göra det,få sitta i lugn och ro och bara ta det lugnt!Men...måste även puzzla ihop det med tider och barnvakt...OCH dom brukar alltid lyckas övertala mig till att klippa håret:-O
Visst...det skulle oxå behövas....Pytte lite....
Även Linas hår....

I måndags morse var rörmokaren här.
Dom bör dom två läckande elementena!:-)
Yepp...nu var det som så,att dom nya elementena INTE är lika stora som dom gamla....och i lilla hallen var dom tvugna att sätta ett större på andra väggen.Ja....detta medförde att det ser ut som själva FAN där dom nya elementena INTE täcker väggen där dom gamla satt...
Yes!!!!underbart!!!!!

Igår bokade jag en ny tatuerings tid!Hos en annan tatuerare....
Hoppas att kunna hinna svänga förbi där INNAN och visa bilden,som dom ville!
Kanske fredag...
Tror att poo-poo skulle ta barnen då på eftermiddagen.Jaa....på söndag åker dom:-(
På lördag är det kalas dags för kusin.
OCH det skulle ju komma snö på fredag....yeeeees!!!(igen)

Nu har Joel en överraskning till mig,känner det på lukten...i hela huset...
Elsa och Nicki är knäppa,eftersom det ligger en smörgås bit på bordet.
Hjälp.... Att man kan vara så freakad på MAT?!
Dagen drar sakterligen igång...

I 5 år har den suttit på frysen!Nu är det dags att plocka ned den;-)

-mamma,får jag se på din nya tatuering?
-Det vart ingen tatuering Lina,han var inte hemma!
Tystnad.
-mamma...du ska inte vara ledsen,JAG kan göra en tatuering på din arm,okey???
-okey,gör det!:-)

Och så vart det!!!;-)

Livsnjutarn!!
Dock vill hon ligga PÅ mig...och hon fäller så fruktansvärt med hår...vilket bidrar till att mina ögon rödar igen,näsan börjar rinna och det kliar:-(

Måndag morgon...06:04....NÅGON är glad iaf....

Dom där två....HAHAHA!!!

Vacker morgon här på Stickninge:-) Solen på G upp och alldeles vindstilla:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards