Alla inlägg den 26 mars 2015

Av Måna - 26 mars 2015 16:27

Torsdag betyder Ica maxi(det vanliga).
Jag och Joel hade så mycket tid på oss idag...så där bra med tid att man kan kika liiiite extra på hyllorna,längst ned och högst upp;-)
Och kanske hittat något "nytt" att inhandla till skafferiet/kylskåpet/frysen:-)
Möe kyckling vart det iaf idag....länge sedan vi åt kyckling tycker jag...så nu jävlar ska jag trycka i familjen kyckling:-P
Dom hade även rea på kitkat...2:-/förpackning!!!woop woop!!!
Avslutade med att Joel tjatade till sin en korv....VAD är det med mina barn och "köpe" korv???
Har till å med börjat handla hem Sibylla-korv på konserv....men nää...faller dom inte heller i smaken:-/

Innan vi skulle åka kasta Joel en sten,modell halv stor,rakt in i sidan på xc90'in...:-@
NEEEJ!!!!
Ljudet mot plåten skar ända in i benmärgen på mig;-(
Kan ju säga att det var tur att det var min egna unge.....
Inte ens hans tumme upp och ordet "bja" kunde rädda mitt humör!:-/
INTE BRA JOEL!!!
Vi pratade inte med varandra på hela vägen in till stan,som två tjuriga 14-åringar.
Nu hör det till saken,att jag är 30 och han 2....jag är mamman,han är sonen...Så när han ropade på mig från baksätet:
-mamma!!!titta taktoor!!
Kunde jag ju bara släppa min 14-årings image och svara honom som den omtänksamma mamma jag är!
Även om min inre guru fortsatte att vara 14;-)

På Ica maxi var då allt som vanligt!
Men ibland undrar jag om det krävs så mycket för att man ska bli dum i huvudet.
Jag är en människa som LIDER av beslutsångest...kan aldrig bestämma mig,och ändrar mig i slutänden iaf...
Här kommer man in sladdandes på maxi med sin MEGA big size på kundvagn.
Checkar av inköpslistan:
Duschecreme.
Okey,vid denna hylla,har FU typ 3000 olika cremer att välja mellan(!)
Skinka.
Här har du så många olika skinkor att du inte vet vad(!)och vad fan är basturökt?å du finner spånrökt,kokt,grillad,mager...jaa...ungefär 3000 olika sorter där med(!)Och så ska man stå och rata ut det utländska skit-skinkan mitt i all skink-kaos!!!
Bröd.
You name it...ta bara en vanlig jävla limpa.HUR många olika varianter på limpa finns det inte?!
Å så här fortsätter det genom heeeela butiken!vi ska inte tala om saften...eller CHIPSEN!!!
Sköljmedel....3000 olika förpackningar med olika dofter.Min favorit har tydligen utgått ur sortimentet;-( nu ska det vara ny form på flaskan och flashiga färger.
Det är EN flaska som jag reagerar extra på.Doft av blåbär...jaha?!
Kan någon vänlig själ berätta för mig hur ett blåbär luktar,ty jag har nog missat det under mitt snart 31-åriga liv!!!!

Det är ett jävla skit väder ute.
Jag missade den "lilla" detaljen imorse....hästarna är utan täcken!!!!fan!
Inte bra,inte snällt-jag kommer att vara hatad!!!
Kan ju inte hjälpas...får slänga på dom innetäckena ikväll!
Stille i stallbygget.
"Bara" 5-10 grindar kvar att ta bort:-)SEN...jaa....sen kan jag nog börja med att tvätta!Sen bygger vi!
Har gått å klurat å funderat lite på hur jag ändå tänkt mig...
Ska lägga in lite ändringar.Vi kommer bara att göra detta EN gång-då är det lika bra att det blir perfekt från början:-)
Vill bla ha in en diskbänk:-)
Fattar ni vad STORT detta kommer bli mot det jag har nu!!!
Är sååå glad!!!!kommer bli så sjukt jävla BRA!!!(jag vet,jag har sagt det förut)
Ska "bara" övertala Stefan om det här med att flytta hagen.
Vi ska fixa en paddock och då är det väl lika bra att den byggs där den befintliga hagen finns!!?
Salig!!!:-)
Ska även inhandla lite krokar och täckeshängare på Ullared:-)
Och ÄNTLIGEN kommer jag att få en ORDENTLIG sadelkammare:-)
Nog om det.Kan skriva flera A4 sidor om detta;-)

Hämtar en skit sur unge på dagis:-/Mindre kul...
Hon vill INTE hem,hon ville INTE klä på sig,hon ville INTE ha påsklov(Å jag som LÄNGTAT efter detta lov)
Hon fräste åt mig i bilen som om jag vore helt tappad.
Den 14-åriga imagen kom tillbaka och jag fräste tillbaka!
HUR i hela fridens namn,ska JAG kunna veta vad DOM ätit på dagis?
Diskussionen vinns lättare i vissa fall av att krypa ned på hennes nivå.Jag hotade med att stanna bilen och kasta ut henne ur bilen och åka hem,utan henne!
Vi pratade inte med varandra på hela vägen hem.
Meeen...åter igen:JAG är mamman,hon är dottern...
Bara att bita sig i läppen och trycka ned den 14-åriga gurun.

Det bli ett bra lov det här...;-)
Å farmor kommer inte hem förns den 5:te:-O

Igår bröt jag mot mitt köp-löfte...
Jag beställde två(!)klänningar!!!!!ooops...
MEN,dom var så jävla snygga,jag kunde verkligen INTE låta bliiiii!!!!:-O
Jag var tvungen,jag kunde inte stå emot...det gick bara inte!!!
Åh...dom kommer bli perfekta till sommaren,OM den nu kommer någon gång....

Välbehövlig tid i stallet snart!:-)
Älskar min tid i stallet...skulle nästan kunna bo där nere:-)
Lugn,frid,ro och luktar gott!Hästarna mumsar så mysigt och så mysiga att krama på:-)

Nu är gubben inkommen,vi tar en kaffe innan jag beger mig;-)

Fan,missade denna på affären idag!!!:-/

Gårds samling...å bara EN bil är min....

Stenen.

Hum???!!!

Cappuccino tar vi och gottar oss i:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards