Alla inlägg den 1 april 2015

Av Måna - 1 april 2015 10:20

2 dagar....2 DAGAR utan godis,kakor,bullar har gått!
Vad då,2 dagar är väl ingenting kanske du tänker!
Men det är jävligt strongt gjort för att vara MIG!!!!woop woop!!!
Har inte stoppat så mycket som en ynka-pytteliten godis bit i min mun!!!!Trots att vi var hos syster igår och hon matade Joel med chokladkex som såg ut som en snickers...Jag ville likt en Björn kasta mig över detta "kex",slita av papperet och sluka den som en orm slukar sitt byte.
Men jag höll mig.jag bet ihop,sippra på kaffe och fick nöja mig med dom två ynka sockerbitarna som var i kaffet!!!
Jag bidrog med räkmackor istället för fikabröd vid ankomst,kände mig även där sjukt duktig!
Klappar mig själv på axeln och går in på dag 3!
Sen har vi utmaning 1 imorgon...syster fyller år...gaaaah!!!
Och sen har vi fredag och lördag.Egentligen är väl det lixom som vilken dag som helst.MEN det är ju "tillåtet att äta godis dagen" och jag ska fan göra ett tappert försök å hålla mig ifrån det,samtidigt som Stefan sitter å äter sina chips och dipp!!!:-O
Hua hua...
Funderar på att köpa ett kilo apelsiner och trycka i mig,inbilla mig att dom smakar dill chips och dill å gräslöks dipp....:-/


00:15 gick katt-fan till attack....
Tiden drog iväg igår kväll och vi pratade.Först i soffan och sen när vi lagt oss.
Nala hoppade upp i sängen och kurade ihop sig vid sidan om mig och somnade,så där gosigt kurrande.Jag låg och klappade på henne och sen,som en blixt från klar himmel slog hon klor och tänder i min hand!
Jag fick ur mig ett VRÅÅÅÅL och for upp ur sängen,det rann blod från tummen och kom på lakanet.
Katten...aka Nala fick en putt ur sängen medans jag svor en ramsa med barn förbjudna ord och rusa ut till köket för att plåstra om min hand...
Plåster var tydligen inget som låg överst i medicin lådan...:-/
När jag åter lagt mig för att konstatera att klockan var 00:36 och vi behövde somna,hade katt-fan lämnat typ en Ikea påse med hår efter sig i sängen.
Ögonen började klia,näsan tjocka ihop och samtidigt rinna och fick katt hår i munnen...
Ibland lixom hatar jag Nala...:-@

Ett nytt steg nedåt på badrumsvågen imorse!yes!!!
Jag har ett mål i sikte till semestern...kanske ett rätt pressat mål,förmodligen kommer jag inte lyckas så bra:-/MEN jag kämpar på.
Ju närmre DIN vikt du kommer,ju segare går det.Och jag kan inte säga annat än att jag varit slö och oengagerad rätt länge.
Detta är bara för mitt egna tycke.
Och måste ändå komma ihåg att puffa mig själv.För var kg som försvinner,befinner jag mig på en ny vikt-så lite som jag inte vägt på MÅNGA år!Jag glömmer lätt det...Glömmer att tänka på det.
Vikten idag stod jag på någon gång i början av 2009...det är 6 år...
Och jag känner mig faktiskt taggad nu:-) känner en sån otrolig glädje att kasta för STORA kläder och inte lägga undan dom för små.Vissa kläder kan jag till å med ta fram igen:-)
Även om jag oftast lägger locket på,kretsar ganska mycket om detta i mitt huvud,till å från jämt....!
MOT nya tider!!!!

Livet runt mig just nu,är ganska kaos tycker jag.
Upplever det mesta som SJUKT jävla jobbigt.Har energi-sugare runt mig,samtidigt som jag sitter lite i kläm.Det tar så fruktansvärt mycket från min egna energi....
Ventilerade en hel del med Stefan igår.Som vanligt,som alltid-är han en klippa för mig när jag verkligen öppnar upp.
Jag är så glad,att jag har honom!
Han ser ju saker från ett annat perspektiv.Och nu har han gått in och tagit lite "kommando".
Satt lite regler för mig...eller hur man ska säga.
Det blir nog en jobbig tid framöver...:-/

Människor som ljuger,har jag lust att radera ur mitt liv.
Jag HATAR människor som ljuger.Och vad jag hatar näst efter det,är när jag kommer på att dom ljuger.
Är det så svårt,att vara rak och ärlig från början?
Jag verkar nog vara en rätt neutral människa...men så är det faktiskt INTE.Jag har mina åsikter,starka åsikter...och oftast väljer jag att vara tyst och inte säga vad jag tycker,för att jag inte vill reta folk eller kanske till å med såra...Jag är inte sån.
Å ibland,är det bästa att bara knipa ihop munnen.
Stefan tex...HAN vet om mina åsikter...och får oftast vara som ett bollplank när jag tycker till om saker,utanför hemmet.

Och igår var vi ju hos syster!Ingen kunde vara gladare än Lina:-)
Naturligtvis,"råkade" hon hoppa ned i ett dike som "någon" grävt...halva ungen var dyblöt och gick att hälla ut vatten ur stövlarna...Jag grälade på henne...för att hon ALLTID lyckas!!!
Men idag,spelar det fan ingen roll;-)
Note to myself:Nästa gång,TA MED extra byxor,strumpor och trosor till Lina vid besök på Ärnebäck!
Hade ju iaf tagit med ett par stövlar och en annan jacka till ungen:-P
En rofylld dag,jag trivs så bra hos syster.Ungarna älskar det och dagarna när vi åker dit-går på tok för fort....:-/
Dock en skit-tråkig dag för Elsa och Nicki;-(

Stefan var iväg på "fisk möte" förra veckan.Där diskuterade dom fiskarna och sjön.
Det blir ändring:-) Fiske korten höjs,TROR det var från 225:- till 450:- samt att inga båtar ska läggas ned här!
Jag VET en fiskare som sköter sig exemplariskt!Han ringde till å med förra sommaren och frågade om det var okey att gå ned till sin båt-efter att hästarna kommit ned dit:-)Han har även frågat ordentligt var han helt säkert kan parkera bilen utan att den är ivägen:-) HAN är mer än gärna välkommen tillbaka...Vet vad han har för bil...men inte mera:-)
Samtidigt är det lite tråkigt att det var tvunget å bli så här...

Idag,måste jag och ligisterna åka och köpa mjölk.
Har heller inte köpt någon present till syster...Jag tror jag VET vad jag ska köpa:-) men ska ta mig iväg och dit oxå...!
Kanske kan ta det på vägen imorgon?!Beror ju iof hur mycket tid vi får till övers...

Dags att lyfta röven nu.
Hoppa in i duschen och få på mig "riktiga" kläder.
Kör tvättmaskinerna med lakan och handdukar idag,får tumlaren jobba lite oxå;-) Sysselsätter alla här i huset:-)Måste byta lakan i våran säng oxå...så jag slipper få andnöd ikväll:-O

Capish!!!

Sååå god mat som gjordes i söndags:Kyckling enchiladas:-)

Den här JÄVLA mini traktorn hamna jag bakom igår inne i Örebro...
Han låg och körde dubbel filigt....på vita linjerna mellan körfilerna...
Men vafan???

Katt-fan och min slicade hand.....

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards