Alla inlägg den 18 maj 2015

Av Måna - 18 maj 2015 23:03

som förälder och i mitt fall mamma,VET man att barnen kommer in i sina olika perioder.
Du upplever perioder som:bajs(måste tillhöra favoriten)kiss,kan själv,vet inte,SKA...ja...dom är många olika!
Och så finns SNOR-BUS perioden.

Joel är just nu inne i snor-bus period så det skriker om det.
Hans stora favorit sysselsättning är att sitta med ett finger så långt upp i näsan han bara kan och gräva gröna busar:-/
Det är dock inte det värsta.
Nej...det värsta ÄR att snorbusarna petas av ÖVERALLT!!!:-O

Jag städar,plockar undan,städar och plockar undan varje dag,varje morgon,efter varje lunch...ja,du vet!
Och nu även dyker dessa busar upp överallt...
Av-smetade på köksbordet,på väggar,i dörr karmar,på golv...jaa...typ överallt där lilla herr Hultquist befunnit sig under en dag...det vill säga,i alla rum i heeeela huset:-/

Linas snorbus period kom sent(nu i vintras)och jag kunde tala om för henne att man icke smetar av snorbusar här å där.Man tar banne mig ett papper.
Lina införskaffade sig snorbuse-papper,som sedan låg placerade här å var....med x-antal busar insmetade...
MEN,det var iaf bättre än detta!!!

Hoppas innerligt att denna period är KORT och snart övergående!!!

Joel är även inne i toalett-papper perioden.(han har nyss lämnat tandkräms-perioden,vilket bidrog med en slut tub i veckan)Vid bästa tillfälle,stjäl han toalettrullarna,grabbar tag i änden och går...
Idag,fick jag i ögonvrån syn på min muntra son med toalettpappers "linan" traska förbi min rygg.
Tyvärr,hade han då börjat på toan,knatat genom sitt rum,vardagsrummet,hallen,klädrummet och kontoret-där jag satt...
Toalettpappers-helvete på heeeela övervåningen...
Han hade även lyckats fått tag på rullen på ena toaletten nere och dragit ut halva på golvet i matrummet...DEN högen ligger dock kvar på golvet...orkade inte rulla upp den oxå.

MEEEN sover man med sina sadlar i sovrummet,kan man fan oxå,för ett dygn ha en toalettpappers hög i matrummet.

Over and out!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards