Alla inlägg den 22 maj 2015

Av Måna - 22 maj 2015 11:29

när du känner att du som bäst behöver liiiite tystnad,är den som längst bort!
Försöker smita undan,sortera tvätt i grovköket...längst in i grovköket,men dom hittar mig-mina små troll...
Försöker skicka iväg dom på uppdrag,städa rum eller leta efter något-men nej,dom hänger sig i vardera ben på mig...
Ställer jag mig 5 sekunder utanför dörren-öppnas kattluckan.
Dom vill sitta på mig som små post-it lappar:-O
Ibland....behöver man en minuts tystnad,själv...bara andas ut och få tillbaka lite fokus...
Det är svårt idag.
Till å med när jag stod i duschen-stod Lina och sjöng för mig.Låååånga sånger.
Det är jätte gulligt av henne:-)

Lina väckte mig imorse.
Hon kom in strax efter 06....vafan?!Dagen då klockan INTE skulle ringa!!!!Då hon inte ska iväg...då alla får sova hur länge dom vill!
Jag är ju inte förvånad,men jag undrar varför,varför det alltid är så???
Hur kommer det sig?

Igår hade jag spa-kväll för mina fötter?!
Jag köpte på cura,påsar som fötterna skulle ned i,slutas ihop och sitta på där i 90 minuter....
Sen skall fötterna bara sköljas av!
Jag började med att få på påsarna på fötterna.Nicki blir galen...går till attack mot mina fötter och utfall.
I 90 jävla minuter är hon över-skeptisk till mina fötter!!!Jösses hund-har du aldrig sett någon med plastpåsar på fötterna?!
Tydligen inte....
Hur som....efter 3 dagar och upp till 14 dagar kommer tydligen fötterna ömsa skinn....den dåliga hårda huden ska alltså trilla av?!
Det HÄR ska bli spännande att se:-)
Det rekommenderades att man sov med strumpor på...för att undvika hud i sängen?!DET kommer jag väl dock att ha svårt för.....sova med strumpor är fan inte min grej!!!!
Än,har ingen hud börjat att trilla av;-)
Det blir väl pannkaka av allihopa,som vanligt...
I söndags skulle jag ge mig på ansiktsmask.Jag köpte ju några på Ullared till bra pris:-)SEN har jag glömt bort dom...
Brukar ju lägga masken INNAN jag duschar,sen dra av den och hoppa in i duschen!
Jag glömde av mig FÖRE duschen och la på den efter istället.
BIG MISTAKE!!!!!
Den stelnade lixom inte....efter 15 minuter var den som en halv gräddad pizza,hård på ytan-kladdig under.
Jag fick stå och skrubba bort kladd-mask från ansiktet....
Typiskt!
MEEEN att lägga på noteringslistan om livet:Lägg aldrig masken efter dusch!

Dystert väder idag.Igår sol.Hästarna ute dåvarande natt.hästarna in kommande natt.
Hum.... Det är fan snart slutet på maj.Dom brukar sakterligen gå ut över nätterna i april vanligtvis....
KANSKE denna sena vår betyder längre höst?!

Så flyttar även Formosa bort en sväng.
Bestämt igår.Även hon hamnar i Sörmlands grönska!
Hon ska få lära sig lite vett;-)Nä då...hon ska lära sig stå stilla vid uppsittning,hon ska lära sig lite i ridning.
Hon måste nog oxå avtjäna sitt uppehåll här i livet;-)
Kvar blir Lollo och Leotine då.Små tjejerna!
Och det spelar inte så stor roll,eftersom inte Lollo får gå på bete än på ett tag!:-/
Det blir,jag hoppas det blir grymt bra detta!;-)
Jag har ändå stora förhoppningar om just Formosa.... TROR på riktigt att hon kan bli bra.
Bättre sent(otroligt sent)än aldrig!
Vi var och pyssla lite i nya stallet i onsdags.Ett litet steg på vägen iaf.
Men så sjukt mycket kvar å göra!Det kommer bli galet BRA när det är klart!och så stort och rymligt;-)Kommer kännas som vi flyttar in i hovstallet ta mig sjutton:-P

Idag rann förmiddagen iväg.Hade planer på det ena och det andra...men inget vart av!
Jag behövde bada trollen oxå:-)Det tar ju sin lilla tid,när ingen av dom vill komma upp ur vattnet.Det är ju för sjutton kallt när dom sitter i sista 30 minutrarna;-)
Vi kanske skulle gå till poo-poo efter maten.
Lina vill åka iväg och träffa någon kompis.Hon tjatar lite om det.
Men dom flesta är ju faktiskt inte hemma.
Sen har jag faktiskt sagt till henne,att det är inte bara OSS att åka och hälsa på.Ibland kanske även kompisar kan komma hit och hälsa på henne oxå!
Så jag ber henne,att snälla,sluta tjata på sin mamma om att åka,åka,åka!:-/

Poo-poo är bland det bästa vi har!
Vi skulle aldrig klara oss utan henne.Seriöst talat alltså!!!!!

Snart dags för matlagning!hallelulija....
Kycklingenchiladas står ända på dagens rätt!Så får väl se fram emot att det blir något gott!;-)

Min älskade Elsa!!!!<3

Det HÄR håret.....Grrrr!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards