Alla inlägg den 28 maj 2015

Av Måna - 28 maj 2015 08:36

Ny dag gryr.
Det är torsdag och det betyder handling på Ica maxi.dagen till ära med 2 barn.

Det blev en lång dag igår.
For iväg för att fira KajsaStina på hennes födelsedag.Tiden rann iväg och vi blev sena hem.Så sena som 21:30....
Dom 7 milen hem,gick iaf relativt snabbt.Nästan ingen trafik och sten koll på vart fart kamerorna finns;-)
Ja...man ska ju inte köra för fort,men ibland har man lite brått hem:-O
2/2 barn slocknade naturligtvis i bilen...

Väl hemma,var det tyst och tomt.Eftersom jag skickat iväg Stefan till Nyköping...
Hum...Mmm....
Jag har letat å letat efter en sån här stor "industri" tvättmaskin.Japp,jag vill kunna tvätta hästtäckena hemma.
Har inte hittat någon till rimligt pris...vill inte kasta ut en förmögenhet på en tvättmaskin vars enda syfte är att tvätta hästarnas täcken.
Men så igår-ramlade jag över en blocket annons på en billig maskin!!!
Woop woop!
Jag skickade mannen och grannen till Nyköping....
Detta resulterade i att Stefan inte var hemma förns 00:30(!!!)
Oj...
Men TACKAR dom och är idag glad ägare till en tvättmaskin:-)
Underbart!!!!Denne får nog stå här inne då länge,tills vi kommit på vart den ska få bo permanent;-)

Joel orsakade igår översvämning på toaletten uppe...
Jag satt på kontoret och pratade i telefon med syster när jag hör lite svagt i bakgrunden skvalpande/rinnande vatten.
Där på toan har lille mannen stoppat igen avloppet och stoppat en tandborste i "reserv" hålet för vatten att rinna ut.
Tre badankor låg och guppa fint i handfatet,en GLAD Joel plaskade,vatten kranen på full och vatten som bara svämmar över...ut på golvet.
Jag var INTE lika glad som Joel kan jag poängtera.

Blir en mindre handling idag.
Inte så mycket som skall handlas faktiskt.Men åker ändå till Ica maxi,även om jag kanske hade kunnat nöja mig med Ica Fjugesta.
Men vi mördar lite tid,och jaa....det ÄR billigare på Ica maxi.

Idag har vi 4-årig bröllopsdag,jag och mannen!Shit vad tiden går fort!!!
Blir la just inget firande alls,det har vi inte gjort dom övriga åren heller.
Jag har väl lagat någon extra "god" mat...men inte så mycket mera:-)

Imorgon kopplar vi hästtransporten och drar till syster igen.Lina har ridlektion.Blir en tripp på förmiddag Och sen hemåt.
Hälsade på min fina vita igår.Hon låg gott och sov i gräset när jag kom,men spetsade öronen och for upp och fram till staketet när jag ropade på henne:-) Det kändes faktiskt riktigt rolig!

Nu snurrar vi igång på denna dagen!
Lina var då fruktansvärt trött imorse,att hon fick dispans att få vara hemma från dagis idag.
Och resultatet på det,blev en dotter på strålande humör!:-)
Ciao!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards