Alla inlägg den 4 juni 2015

Av Måna - 4 juni 2015 14:37

Irritations dag allanbrallan... Mest irriterad på dagens facebook.Hur vi hanterar våra liv genom en sida på nätet.Hur vi hanterar våra nära och kära pga en sida på nätet? What? 

Detta måste ju banne mig vara jordens undergång;-) 

Jag har så länge övervägt att lägga ned min facebook sida...Läääänge...men kan inte.Vill inte bli heeelt off och inte veta ett skit,inte se några bilder,vara helt utanför...

Så jag tragglar med det...även om jag inte lägger ut så mycket längre,inte heller läser så mycket vad andra göra längre,så har jag fortfarande kvar det.

Måste ändå säga att det som jag GILLAR med facebook,är köp och sälj sidorna.Har fyndat mycket till hästarna på dom sidorna:-)

Men alla dessa länkar som alla hela tiden delar....jisses!!!

jag ska fortsätta att bearbeta mig själv att bli helt off i samhället...så kanske jag om ett år är helt klar med funderingar och kan ta steget och stänga facebook.

Därför gillar jag Instagram så mycket mera.En bild,något enstaka ord-klart!


ÄNTLIGEN lite sol idag:-) Även om det blåser full storm!!!(Måste ju klaga liiiite):-P Men det har inte varit en endaste regndroppe på hela dagen:-) Så underbart!!!

Stefan passade på att klippa gräset med Joel igår medans jag och Lina gjorde stallet:-) Hade nästan varit bättre å tagit en höskörd på det gräset!:-)


Igår var jag inne och tatuerade mig igen.

Jösses....jag insåg hur avslappnat och rogivande det var.FARLIGT!!! 

men hur som....den saknade pricken är på plats och en till blomma på axeln är tillkommen.

jag är klar nu....för stunden;-) Hahaha!!!

Stefan tycker det iaf... Jag ska fundera vidare...KAN ju komma på något;-P 

nej...jag tror det räcker... om det inte skulle vara den där nyckelpigan...


Bittra människor finns det så jävla mycket av!!!!

jag avlider.

Varför är inte människor nöjda med det dom har?Är det "facebook" fasaden som skapat detta? Att människor bara lägger ut det BRA och UNDERBARA som händer,aldrig det negativa.Målar upp en LYCKLIG fasad utan problem...är det D som skapar dessa bittra människor.Bittra och avundsjuka människor....

Jag är förbannat nöjd över all kärlek som finns i mitt liv,allt annat reder sig. Jag bryr mig inte om vad andra människor gör och vad dom inte gör,vad dom har och vad dom inte har.jag lägger mig inte i andra människors liv och funderar inte på hur andra människor gör med sina liv.

i mitt liv följer jag mina regler och gör det jag själv vill göra-för att må bäst.

Bitterheten och avundsjukan bara lyser på tex facebook... Människor som banne mig inte kan hålla truten,utan måste erkänna sin avundsjuka när det går bra för andra människor...

Mamma lärde mig en gång,när jag var 10 år,om avundsjuka.

Vi gick i 4:an och dessa "nappar" var på modet.Halsband och örhängen.

Min bästa kompis hade väl typ alla "nappar" man kunde ha,i olika färger.och jag var väl lite avundsjuk på henne...för att hon hade så många och inte jag.

Mamma frågade då mig,om jag hellre ville ha en massa nappar än att hon var hemma när jag kom från skolan.

Och nej...naturligtvis väger inte en endaste napp i världen upp att mamma var hemma,varje dag jag kom från skolan.Slut diskuterat om nappar,och jag har valt att aldrig vara avundsjuk på någon annan efter det.

Det finns alltid en baksida,det finns alltid en framsida.OCH...allt är inte guld som glimmar:-)

och jag tror det saknas rätt mycket av den filosofin i dagens "facebook" regerande värld...


Nu ska jag dricka kaffe med min granne.

han skulle komma över här när som.

Ciao!



Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards