Alla inlägg den 11 juni 2015

Av Måna - 11 juni 2015 09:06

jag vaknade imorse,med ett fast klistrat barn vid min sida....
Jag har en katt på min mage,en prickig hund på mina fötter och den andra katten ligger på Stefans fötter!
Va i hel....
Varmt och som in vacumpackad laxfile försökte jag ta mig ur sängen.
Barnet vaknar inte.
Katt-fan gör inte den minsta tendens att vara vid liv.
Hunden bara sneglar på mig.
Mannen...snarkar.
Yes.... Ikväll kommer jag sätta upp ett grannt och fint elstaket runt sängen...

Lina kom ned vid tolv tiden...jag kunde inte somna om efter det.
00:30 hörs ett jävla rumlande ute från hästarna.
Jag går ut.
I valet å kvalet på å möta tjuvar (ja...det sitter i fortfarande)eller jaga rymmande hästar....Mmm....jag har ingen lust att springa omkring efter 3 fån som är på rymmen mitt i natten...
Där stod en Formosa och åt hösilage.
En Lollo hade gått in i skjulet.
En Leotine hängde halvt utanför staketet...
Det var bara att ta in dom.
På vägen tillbaka till huset,slog tanken på dom där tjuvarna mig.Hade jag stött på någon där ute mitt i natten,HADE det varit mera lämpligt om jag haft ett par trosor på mig...Inte bara en lång munkjacka och foppisar....
Kan ju tänka på det till nästa gång....;-)
Att göra på listan idag:Gå med röjsåg runt hagen,för att få upp el-styrkan igen....yes....

Igår hade vi en dag i kaos.
Förmiddagen gick ut på att det brann i min telefon(!)Det ringde,Pep och tjöt.... Att avskeda Rod Stewart som agerar min ring signal ligger överst på prio listan;-D
Farmor hämtade Lina på dagis.
Lina har velat det,men aldrig blivit av.Nu var det bara igår och idag kvar,idag måste jag ta med mig alla hennes kläder hem-så fick bli igår:-) Lina vart helt över lycklig;-)
Men...trots det var hon grinig när hon kom hem.Joel blev måttligt grinig på eftermiddagen och hundarna fucka ur....:-O
Gaaaalen!!!
Jag landade helt slut i soffan med ett glas vin och osmakliga jordnötter,som jag sen slängde:-)
Lika bra det...hälso-gurun inom mig skrek ju rakt ut;-)
Och yes,vi närmar oss semestern och jag kan se mig i stjärnorna efter mitt mål...hympf....MEN vafan,man får väl vara sjukt nöjd med -53 kg!!!!:-)

Imorgon,imorgon händer det grejer!!!!Är så förväntansfull,så kommer förmodligen inte få så mycket sömn inatt heller!!!:-)
Nää...tänker inte säga något om det,det gör jag imorgon....;-P

Vi har SOL och 22 grader mot husväggen!Hallelulija!!!!KAN det bli sommar??
Med ca 4 veckor kvar till Öland,känns det som ett MÅSTE med värme och sol!!!!!Kanske är det bara här i "mitten" Sverige som har dåligt väder?!resten kanske har sommar?

Lina går på sommarlov idag då!
Skönt,samtidigt blir det lite omställning hemma och lite annorlunda dagar...!

Nu lite morgon stök och duschen som väntar:-)
Ciao!

Joel somnade på maten igen...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards