Direktlänk till inlägg 29 juni 2015

Lilla råtta...duktiga Elsa Och Grand Danois!!!

Av Måna - 29 juni 2015 13:34

måndag och veterinär besök för tjejerna!

Det tig tid,vääääldigt lång tid(!)
Mycke folk när vi kom dit,så blev 30 minuter senare än vi hade tid.

Problematiken hos veterinären:
Elsa tycker inte om andra människor.
Nicki tål INTE andra hundar.
Till min stora förvåning tycktes Elsa verkligen gilla veterinären:-) Ingen utskällning alls fick hon:-)
Elsa lät henne klappa henne,nosade henne i örat och var rätt nöjd med situationen.
Ta spruta gick jätte bra(förra året slutade det med spruta i rumpan)lyssna på hjärtat var inga problem,dock fick jag visa tänderna-men vet. fick titta på dom!
Så stolt över Elsa!!!!!!:-)

Nicki..... Börjar med att hon får syn på en liten vit bomulls tuss på parkeringen.Raseri utbrott i bilen...:-@
Hon trippar sedan glatt in till vet. och sätter sig å skiter på golvet!(men skjut miiiiig!!!!!)
Hon jamsar runt,hoppar upp på behandlings bordet är är så där glad som vanligt.Lite mutter när hon fick spruta,men visade glatt sina tänder och lät vet. lyssna på hjärta.
När vi sedan skall gå ut till bilen...sitter en ståtlig,svart,Grand Danois hanne och väntar på sin tur.
Tro inte på faaan att Nicki får damp utbrott mot denne herre?!VA I HELV....
Tur att hon är så jävla liten och lätt,så man kan lyfta henne i kopplet och dingla ut henne genom dörren.
Elsa sket i brallan av synen av denna GIGANTISKA herre och försökte springa prickarna av sig mot dörren.
En fort framåt,en ilsken,arg,rabiat,fradga tuggande råtta hängandes i kopplet....mot dörren.... Denne herre...morrade och gjorde ett utfall.
Vi var då halvvägs ut genom dörren och jag skriker åt Lina att mamma kommer tillbaka.
Ett enda ord:Jävla Råtta!!!!

Tillbaka in för att betala.
Han med grandisen frågade om det var mina hundar?Han blev så förvånad,hans hund har aldrig morrat och gjort utfall mot andra hundar.
Hum...vem skulle INTE gjort d samma när man ser en sådan liten spännig råtta???;-)
Jag fick sedan klappa denna herre(hunden alltså,inte husse) ;-)
Kände mig som ett litet barn som vill klappa hund...kastar mig ned på golvet bredvid grandisen och klappar.Helt jävla salig!!!!!
Var tvungen att bita mig i läppen för att INTE små nypa honom i hans hängande "läppar"...dom var som Chers!!!!!!
Åh....blev tårögd av synen på denna hund...
Saknar dom SÅ mycket,mina ängla-hundar!!!!Mina stora fina,älskade grandisar!!!!
Bella <3
Cher <3

Trodde att Grand Danois var passé i mitt liv...att jag inte mera skulle skaffa mig fler.Men efter dagens möte,så vet jag-det KOMMER flera Grand Danois in i mitt liv!!!!!
(Efter råttans tid)

Även om jag är arg på Nicki efter sitt beteende idag,älskar jag henne ändå för den lilla råtta hon är!<3
Och Elsa förtjänar verkligen ett ben:-)

Ciao!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards