Direktlänk till inlägg 30 juni 2015

I nya bilen,jäst bajs-blöja och ridning.

Av Måna - 30 juni 2015 21:22

ny dag nya tag...som jag var eviga dag tänker.
Imorse vaknade jag av att Lina klängde på mig fram å tillbaka..Dry martini-aka Elsa hade snott hela fotänden...
Mitt morgon-humör.Sen sätter vi punkt för det;-D

Dagen till ära skulle vi åka och hämta ensilage till hästarna hos syster.
Vi var BRA i tiden-då sis meddelade att hon inte var hemma mellan 10-11....hum!
Dock hann vi förbi macken och hämta sadelgjorden som jag köpt:-)

I nya bilen.
Har vi NYA regler.
Barn får inte ha skor på sig.Barn får inte äta.Barn får inte dricka.
Vi har en nästan helt ny bil,och vi ska försöka ha den så-så länge som möjligt!
Joel är allra bäst på det där med skorna;-)
Lina är Lina...:-D
Dock är Lina ganska noga att notera att även MAMMA heller inte får äta,dricka i bilen...så klart....
Därför får jag numera smyg äta riesen i bilen.
Höja musiken så att hon inte hör prasslet från förpackningen,ducka för backspegeln och snabbt mosa in en i munnen...
Smygäta,det gör väl ALLA föräldrar???
Jag gör det iaf...både för barnen,Stefan OCH mig själv;-D

Igår kväll avslutade vi dagen med att Lina red Lollo!
Vi kan just inte göra så mycket annat än att skritta runt gården här hemma.Så vi fick öva på lite styr-övningar.
Avslutade med att longera Lollo,UTAN ryttare på gräsmattan!
Tänk att små köttbullar och kan springa fort och bocka!hahaha!!!!
Skulle ridit Thiff ikväll-men tar på sikte imorgon istället:-)
Ska upp till skogen en sväng!Så tur var väl att det inte blev idag,då jägarna är i full fart där uppe:-/

Det var lite stressigt imorse...så tydligen glömde jag Joels bajs-blöja i ett litet paket på skötbordet imorse...
Mmm....där har den legat och spridit jäst-bajs-odör heeeela dagen(!) shiiiit....i bokstavlig mening;-)
Well...sånt som kan hända!

Hel dag hos syster.
Lina sååå nöjd att få leka med KajsaStina och Joel smurfande runt i sitt egna tempo:-)
Jag fick sitta ned,ta det lugnt och prata!Vilken härlig dag!!!
Sen somnade båda kottarna i bilen på väg hem...
Iof är det ganska skönt...Lina har numera intagit SÅNG i bilen till en ny nivå.Hon sjunger ALLA sånger hon kan,så högt hon kan,avslutar den ena för att starta den andre...
Som mamma,kan man bara säga att hon är duktig,att hon kan så många sånger:-)
Efter trettio stycken brukar jag diskret höja musiken,vilket bidrar med att Lina sjunger högre.När jag sänker,sjunger inte hon lägre;-)
7 mil enkel resa till syster,då har hon sjungit ALLA sånger hon kan,flera ggr vardera och även hittat på egna versioner på dom(!)
Jag kan dom utantill.
I olika versioner.
I olika ljudstämmor.
I sömnen.
MEEEN....fan vad tyst i bilen det skulle vara utan henne...
Ibland längtar jag tills hon kan sitta fram i bilen,men då kan jag verkligen INTE smygäta riesen:-O

Vi rullar på semester snart.
Jag har sjukt mycket å göra innan.
Så fort hus/djur/gårds vakt kommit-åker vi.
2 veckor semester.2 veckor semester på Öland.
:-)
Jag längtar,sååå mycket och hoppas att vi får en toppen semester:-)

Hos syster:-)

Mamma,syster och jag....vääääldigt länge sedan:-)

Mamma<3

Ena kaninen fick ny bur idag...han blev lite matt(!!!) ???

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards