Alla inlägg den 17 juli 2015

Av Måna - 17 juli 2015 09:42

dagarna går...det är snart dags att rulla hemåt;-(
3 dagar kvar...3 dagar kvar av 16.
Semestern lider mot sitt slut.
Och den där "vill inte hem paniken" kryper sig på...
Samma sak varje år.
Skulle lätt kunna stanna 14 dagar till här,här på campingen,här på Öland.
1 år kvar...tills nästa semester.
Men...nu ska vi inte tänka så,ska ta tillvara på dom dagar som är kvar:-)
Solen skiner,himlen är blå-det blir la en dag på stranden idag med:-)

Camping livet är ju något alldeles speciellt.
Det sköna,det absolut bästa-är faktiskt att här ser folk ut precis hur som hellst.Ingen bryr sig:-)
Ingen bryr sig om någon kommer i pyjamas lr badkläder till affären.
Ingen bryr sig helt enkelt,det är camping livet som spelar någon roll:-)
Därför känns det extra skönt,att vara här!

Hobbert levererar även detta år:-)
En vattenläcka har vi dock haft:-(
Blidde tvugna att byta vattenkran på köpet...
Solen kom oxå tillslut:-)
Inte samma topp väder som förra året...men nu äntligen kan ungarna bada och leka på stranden:-)
Allt blir så mycket lättare då!

Elsa har visat upp sin RASistiska sida:-O
Hon som alltid varit super glad i andra hundar,har inte alls viljat befatta sig med dom nu...
Och faktiskt,för första gången har jag sett henne arg?!
Sen...härom kvällen-hittade vi på en dalmatiner hanne på 13(!) år!Även han lever.
Och Elsa,trippar fram till honom lika glad och sprallig som hon alltid varit mot andra hundar!
Så glad hon blev.
Sen har hon inte velat befatta sig med andra hundar efter det(förutom Pysen då)
Jag börjar stark tro att hon är RASist!!!
På hennes hundkurs sa de att andra hundar kunde vara RASister mot dalmatiner,just för att dom ser så mycket annorlunda ut.
Men nu är jag som sagt övertygad om att Elsa är RASist mot andra än prickiga vovvar?!:-O

I tisdags for vi till Väckelsång och hälsade på Fam Wictor Davidsson.
Det var 2(!!!) år sedan vi sågs!!!!
Inte okey;-)
En jätte trevlig dag,blev bjudna på jätte god mat och många mil i bilen;-)

Hemma.
Väntar en liten symaskin aka Nicki!Jo...saknar henne,även om jag VET att hon har det så bra som hon bara kan ha det:-)
Hästar som ska verkas och ner på betet.
Stallbygget som skall återupptas!
På 2 sekunder är man tillbaka i dom vardagliga rutinerna igen...
Det skönaste med hemma,är sin egna dusch:-)
4 min varmvatten gör att duschen är väl planerad och går i racer fart!
Aldrig haft sånt tempo i duschen som nu!!!
Att komma hem och ställa sig på badrumsvågen...tror jag fan att jag skiter i;-)
God mat,gott att dricka och godis...say no more....

Nu är det dags att sakta rulla igång denna dagen!
Mot duschen.
Hämta hem Lina från Mam's och Papis husvagn:-)
Hårtvätt för henne idag...på 4 minuter...haha-jo visst va?!

Lillebror fyller hela 25 år idag!!!!
Wow lixom...
Undra om Mam's tänkt att fixa tårta i husevagnen(som Joel säger)
Kan hoppas på det;-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards