Alla inlägg den 25 juli 2015

Av Måna - 25 juli 2015 21:54

väder!
Förbannade,helvetes jävla fitt väder.
HUR fan kan det regna så in i helvete,hela tiden?
Va?va?va?
Bara så jävla trött på regnet!!!

25 juli.
11 grader ute.
Häll regnar.
Blåser.
Yippikajejj motherfucker:-@

Har varit ute nu ikväll.
Fixat stallet lite hipp happ,provisoriskt och släppt in hästarna.
4 skakande,blöta krakar,som kom in:-/
Va fan?!
HUR STÅR VI UT???
Imorgon får dom täcken på sig,alla 4,och gå ned till sjön.
Även om regnet ska ösa ned hela jävla dagen imorgon oxå-så kan dom få äta gräs iaf:-)

Idag har vi äntligen,eller jaa...vad man säger,provat nyheten VULKAN pizza!
Aldrig mer;-)
Nej...sant faktiskt.Tyckte inte alls att det var någon hit...
120:- från vretstorps pizzeria.
Vi köpte 2 och delade på hela familjen:-)
Men njae....den passade inte mig i smaken,inte alls faktiskt.
Tyckte den upplevdes som torr...?
En pizza,vars grund är uppbyggd på deg och ost lixom?Ingen tomatsås?
I "facken" fanns:skinka,räkor,bacon,fläskfilé,oxfilé och salami samt massor av ost!Jag gillar verkligen ost,jätte mycket-men pizzan kändes lite torr med bara osten som grund.
Pommesarna var skit goda,och det var 1 kg sallad i mitten.
Men nu har vi provat:-) Nästa gång kan jag nog ta en vanlig calzone eller kebabpizza,medans Stefan faktiskt tyckte att den här vulkanus var heeeelt okey:-)

Imorse hade vi en mus i huset.
Nicki(vem annars)hade lyckats lokalisera denne,bakom dvd hyllan.
Rätt var det var,kom den lille springandes rakt över golvet,genom tv-rummet,förbi mig och ut i hallen.
Jag skriker som elefanterna på cirkus.
-EN MUUUUUUUS!!!
Sen var lixom cirkusen igång.
1 livrädd mus,2 hysteriska barn,1 flummig hund och 1 mördar-mus hund...och jag!
Musen drar en repa i halen och hoppar sedan ned 3 trappsteg(mennan Ciders framben och under hennes mage) och stannar där!
För att inte skrämma iväg den ned,stänger jag grinden och ringer Stefan.
MacGyver aka Stefan kommer in med dom största handskar du kan tänka dig.
Musen tar till flykt upp i hallen igen,in i cirkusen lixom...drar en repa för att sedan kasta sig handlös rakt ut för trappen.
Där låg han på sidan.Död lixom...
Stefan går ned och ska precis ta den-då den sticker iväg IGEN ner i hallen...HAHAHA!!!
McGyver fick tillslut tag på den lille rackarn.

Barn 1 och barn 2 har nu knoppat in i sina sängar.
Det är rätt tyst och lugnt.
Nicki försöker fortfarande att ta sig in bakom dvd-hyllan.
Elsa sover.
Jomen just,fyndat ETT TILL hästtäcke idag;-) Wowwa wiwwa!!!

Älskade unge:-)

Taadaa!!! 100:- till Thiff!Ett stycken stalltäcke:-)

Av Måna - 25 juli 2015 09:26

under semestern klev vi inte upp ur sängen före 08...oftast vart klockan halv nio...
Vi är hemma.
Lina och Joel lägger sig i vanlig tid.
Lina och Joel vaknar i vanlig tid,det vill säga mellan sex och sju:-O
Tröttmössa...och skulle behöva lägga oss samtidigt som dom tror jag bestämt;-)
Joel har inte landat hemma,är väldigt oroliga kvällar sen vi kom hem.

Igår var det BVC för 2 1/2 års kontroll.
Han fick godkänt;-)
96 cm lång!!!!!!!jösses!
Stora killen:-)

Idag skiner solen...för att sedan dränka oss i regn:-/ (hävdar dom som VET)
Jag är sååå trött på denna sommar;-( Inre panik för en kommande höst och ännu värre....en vinter!
Vi är bara i juli.... Men spelar ingen roll,när inte vädret blir bättre:-/
Lina frågade mig härom dagen,om vi inte kunde ställa upp poolen...
Njae....anser att det inte finns någon som hellst anledning till det:-(
Tror bara det blir en massa jobb...och inge bada!
Fick upp års minne på fb...förra året detta datum var när jag inhandlade den... Och jag kommer så väl ihåg att temperaturen slog om på 33 grader då...
Liiiiite skillnad mot nu,idag,detta år....
Dom har en sista minuten resa till Cypern med avgång från Örebro imorgon;-)

Katten har blivit mupp!!!
Vrålar och skriker konstant...
Jo...jag VET att vi varit borta;-) Hon blir alltid så här då.Och hon är som fast klistrad i sängen hela nätterna.
Roligt att det är uppskattat att man är hemma igen:-)

Idag.... Händer det inte så värst mycket.Strök och satte upp gardinerna på kontoret som jag köpte på Ullared i april....
Det tog ändå ganska lång tid innan det började brinna i huvudet på mig;-)
Nu hänger dom som mörkläggnings gardiner och så får det vara ett tag;-P
Why??
Varför blir det ta mig faaan alltid krångel?
Jag.blir.så.trött

Nu snurrar vi igång på denna dag:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards