Alla inlägg under juli 2015

Av Måna - 8 juli 2015 10:24

så har vi landat,tillsammans med x-antal andra campare med sina husvagnar på Öland!

I söndags började den låååånga resa hit ned.
För första gången på evigheter,hade vi TVÅ änglar till barn i baksätet:-)
Å hela resan faktisk!
Vi kom hela vägen ned till Målilla innan en pause!
Sån här vi-äter-smörgåsar-fort-som-fan-och-åker-vidare pause.
32 grader visade temperaturen:-O
Och asfalten på Ölandsbron blödde...
Hastighet på 50 km över hela bron,passade mig ypperligt-då jag hatar å köra över bron.

Vi har detta år provat Saxnäs!
Åh vilken bra camping:-)
Det som saknats och klagats på från dom andra-finns här!!!

Igår var vi till Byxelkrok.Valles i kroken för att främst handla lösgodis;-)
Det ena av dom väluppfostrade barnen från i söndags var i detta nu heeelt borta:-O
Joel.
Han lixom gick bananas gånger 100 där inne...
Skrek,sprang,tog grejer,la sig på golvet och skrek mera,försökte rymma ut...jaa....
Svettig pappa,svettig mamma,en dotter som började balla ur hon med.
Valles besöket gick jävligt fort år 2015!!!
All sågen i Böda blev ett snabbare stopp.Tyvärr fanns inte den fina modellen av Foppa kvar åt Joel....ett par blåa fick vi med oss i farten innan passaten rivstarta igen;-)

Källa glassgård passade vi även på att besöka:-)
Elsa fick följa med in och vi fick en plats bredvid lekplatsen:-)
Å TUR var väl det!
Glassen skulle typ tillverkas först innan den kunde serveras:-/
Passar inte så bra när man har småbarn...

Här på campingen får man betala för varmvatten...
Även det är nytt för oss.
4 minuter varmvatten för 5:-....
Det är TUR att det finns en läsare innanför dörren som man kan läsa av kortet,hur mycket pengar det finns kvar lixom!
Måndag morgon... Dags för första duschen här på campingen.
Jag traskar iväg mot duscharna,med min lilla blommiga väska.
Scannar kortet och går in.
Tomt.
Men ändå,fräscha och fina utrymmen.
4 minuter känns rätt okey ändå.
Igår var det dags för hårtvätt.
Traskar iväg mot duschen med min blommiga lilla väska.
Scannar och får syn på MAN-skylten...
Oooooops!!!!
Det betyder att jag använt männens duschar i måndags...
Jaopp...
Jag rundar hörnet och kommer till DAMERNAS duschar-där som det i regel alltid finns människor:-)

Imorse fick vi sovmorgon...
08:45 fick vi upp ögonen:-)
Elsa ville UT,naturligtvis.
Det här med hund på camping är inte heller bara så bara....
Igår försvann jag typ i skogen,vände och gick hem igen... Idag gick vi mot stranden,men möttes av hund-förbuds skyltar.
Man skall ju rasta hunden utanför campingens område...
Men det är ju heller inte så lätt,kan ju inte SPRINGA med henne utanför campingens område för att hon måste bajsa.
Jag vände å gick hemåt igen,hon bajsa på gräset,jag plockade upp,vi gick in i förtältet igen.
Elsa först.
Jag efter.
Rätt mörkt i förtältet?och ett par ljusa foppisar...
ETT PAR LJUSA FOPPISAR!!
-Elsa,Elsa...vi är i FEL förtält!!!!
Ut med hunden,ned med dragkedjan och springa till rätt förtält,rätt husvagn...

Tror hjärncellerna stannade hemma i Tångeråsa denna semester!

Av Måna - 2 juli 2015 15:01

jösses VILKET väderomslag det har blivit:-)
För att vara gnällig närking,skall jag uttrycka mig:typiskt Sverige!
Vi fryser och klagar(jag då)över regn å rusk.
Sen blir det varmt(jag klagar inte)men då är inte det heller bra!
Så mycket hellre detta väder än regn!
Njuter till fullo:-)

Imorgon skulle vi åkt och handlat men dagsformen på Lina och Joel var rätt bra imorse-så vi åkte!
Skulle åkt imorse till syster med Lollo och Formosa,men avvaktar pga värmen till eftermiddag/kväll!
Hoppas att jag kan få med mig Stefan oxå...det är lite pissigt att träta dom där milen!

Igår kväll sadlade jag Thiff för en ridtur:-)
Jag rev fram ett par nygamla ridbyxor som satt göör bra:-)
Dom jag köpte här förra året måste det vara någe jävla fel på...
Jag muttrade som fan när jag var iväg och köpte dom,då jag fick gå upp i storlek 44(!!!) jag har aldrig påstått att jag är pinn-smal eller nått...men att inte röven kom ned i ett par 42(???)DET förvånade mig...när jag kommit ned i stl M på h&m's leggings...
Hur som,ett par 44 blev det.Dom satt bra,men förstora i midjan...
Dom sitter bra,tills jag rör på mig.Smetade runt knäna och stora i midja...så dom bara halkade ned hela tiden!
Igår hittade jag då på mina rutiga,i flera mindre storlekar-men som satt BRA!!!
Helt sjukt,men bara den "lilla" saken gjorde det hela mycket bättre:-)
Vi gav oss ut i rågkornet(igen)påväg upp mot skogen!
Den tänkta vägen gick INTE alls att ruda.
Vi var heller inte ensamma....trehundrasju bromsar som vaknat till liv samt tremiljonersjuhundratvå mygg-jävlar!!!
Vi drog hela åkern!
Thiffi knata på i ett rask tempo:-)Borta vid skogen flög hon åt sidan så jag tappa stigbyglarna,men super ridbyxornas skoddning,släppte INTE från sadeln!!!(om någon undrar varför Måna rider runt med fårskinn på sadeln mitt i sommaren,så är det för att ridbyxan INTE heller släppte när vi travade)
Tre åkrar avverkade vi och jag var riktigt nöjd efteråt!
Klockan hann bli 22(!!!)
Men det var svalt och skönt och jag är en lycklig hästägare till min fina vita:-)
Det blev en underbar kväll helt enkelt:-)

Ica maxi handlingen gick smärtfritt!!!
Inge bråk,inge gnäll:-) Ibland funkar det helt enkelt!!!
Vi fick ändå svänga förbi granngården och köpa kattmat på stor säck och vattenflaskor till kaninerna(för att underlätta för svärmor)
Träffade även på pappa där inne:-)

Igår fick jag kläder som jag beställt!Insåg ju härom dagen att Joel inte hade några shorts(!!!)
3 par shorts till honom,2 klänningar till Lina på rea samt ett långt randigt linne/klänning till mig,en svart tub-klänning(skit snygg) och en ribbad svart linne-klänning:-)SÅ nöjd med allt detta!(Tyvärr fick inte Stefan något från h&m,han var inne SJÄLV och handlade kläder...på swedol...HAN var glad):-D
Postade regntäcket,som blev dyrare i frakt än vad JAG räknat på...:-/
Well....fick lite över och det kommer bli använt:-)

Hundvakt KLAR för söndag....har varit lite nervös för detta faktiskt!
Även om jag visste....känns det dumt att "häva över" på någon annan.
Nu vet jag att Nicki kommer få det hur bra som hellst:-)
Även om det sticker i matte-hjärtat att lämna bort henne...;-(
Men kan inte göra så mycket annat...när hon envist ska hållas på detta sätt mot andra hundar!

Så....
Handling för semester och djuren hemma är klar:-)
Imorgon ska jag dammsuga huset,tvätta och börja ordna vad alla ska ha med sig!skriva lappar....sjuhundra lappar,överallt i heeeela huset(som jag stryker,tappar bort,skriver om,skriver rent)och i slutänden är allt i kaos iaf;-)
På lördag är det packning och tvätt av bil och Hobbert,dammsugning av bil och Hobbert...
Sen är väl allt klart?!

Nu ute,Lina och Joel pysslar med vatten i skuggan...bäst för dom,bäst för MIG!
Elsa och Nicki ute:-)
Härlig dag.
Och hör å häpna....Stefan är hemma:-) (han jobbar ju lite då,men han är inte som d var sagt:borta och kör)

Dags att snoppa resten av jordgubbarna och fika lite på altanen:-)

Västasien,finaste!!!! <3

Bålgeting aka reaplan som kom och hälsade på igår:-)

Av Måna - 1 juli 2015 10:46

Dom stirrar på mig.
Jag stirrar på dom.
Nästan så att jag blir barnslig och lipar åt dom...
Vänder bort huvudet och tar ett djupt andetag,andas in-andas ut...
Dom ligger alldeles stilla och glor tillbaka på mig.

Jag har varit inne i sovrummet.
I den nedersta byrålådan,längst underst,längst in....har jag rotat fram dom.
8...
Lila,orange,röd,svart,randig,randig,ljus blå,Ljung....
Ett år sedan vi möttes.

Jag har medvetet undvikit detta.
Slagit ifrån tankarna och gömt dom låååångt där inne.
Men idag var det dags.
ÅRETS ångest.

2 åkte tillbaka direkt i byrålådan.
6 kvar.
Jag lägger underdel och överdel på matrumsbordet.
Stirrar på dom 6 högar.
Dom stirrar tillbaka.
Förbereder mig mentalt.

Vädret har slagit om.
Det är skit varmt idag.
Vi åker på söndag.
Lina vill bada.
Stefan badar inte.
Jag måste.

Bikini.
6 stycken jävla bikinisar ligger och glor,hånande på mig.
Jag försöker vara stark och vid gott humör.
Dessa.skall.provas
Och jag ska göra det idag,nu-inte sen.

Nästan ett helt år har gått sedan vi skiljdes åt.
En låååång vinter.
En vår med dåligt väder.
Jag är rödhårig(egentligen)
Solen hatar min kropp.
Om jag skulle dyka ned till botten av svartån,skulle man kunna se mig som en lysmask-så vit är JAG!
Jag får ångest.
Inte panik av dagens prövning.

Jag börjar med den röda.
Det är ju inte så att jag är välsignad med stora tuttar precis,mera små tepåsar...som dessutom,helt jävla otroligt,hänger(skulle inte vara möjligt)efter 2 barn.
Överdelen funkar och inte direkt någe fel på underdelen heller.
Vänder mig mot den stora fienden-spegeln(!!!)
Yepp...hur jag än drar,vrider,ändrar underdelen-så blir det en kaneltå.... Jösses!!!
Röd bikini ratad!!!!

Jag tar den lila.
Överdelen funkar...skulle ju kunna ha samma bikin överdel som jag hade i 8:an lixom...bara omkretsen som har ändrats genom åren:-/
Underdelen-BIG NO!!!!
Lila bikini halvt ratad!!!

Jag tar den ena randiga,vit och mörk blå.
Överdel halvt okey.men får vara grymt nöjd,kan nästan vira knyt bandet två varv!(här ökar ju humöret lite granna)
Underdel perfekt!!!
(Hur kunde jag ha denne förra sommaren?OM jag en hade den vill säga...)
Randig bikini får följa med på semester!!!

Jag tar randig bikini numero 2.Vit och mörkblå.
Ibland har man kanske inte alla hemma....och råkar köpa två som ser nästan exakt likadana ut;-)
Överdel okey.
Underdel får duga:-)
Randig bikini KAN få följa med på semester!!!

Och till sist,tar jag den svarta.
Överdel...duger.Hade jag haft någon storlek större tuttar hade den suttit bättre;-)
Underdel bäst hittills!!!!
Svart bikini får följa med på semester!!!

Årets ångest har lagt sig.
Jag lägger gladeligen tillbaka röd och lila bikini längst bak i byrålådan igen.
Jag är GLAD att jag slipper moment bikini-provning-i-provhytt-med -två-barn(!!!) :-O
Provhytter är för modiga människor med gott självförtroende:-)
Jag ägnar dom inte ens en blick...och vet inte när jag sist befann mig i en sådan?!
Klaustrofobi,svettningar och nära till gråt förknippar jag provhytter med.

Den VITA självlysande kroppen...kan jag dock inte göra något åt...
Jag kan lägga mig och "pressa" i solen.
Det ända som kommer hända,är att kroppen inställer sig på att vinna kräft-säsongen 2015.
RÖDASTE kräftan.
Och vi är inte där än...vi är inte inne i någon kräftsäsong.
Kanske Fru Jordgubbe 2015;-)Skulle ju iof matcha bilen....
Men av ERFARENHET vet jag oxå,att det gör ONT!
Samma visa varje år.
Solen-kroppen-färgen-smärtan.

Årets ångest,kan läggas på hyllan!
Årets ångest är avklarad.

Idag min vän,ska jag posta ett paket,köpa hundmat,ta det lugnt!
Det är verkligen varmt ute-så vi ska försöka spendera så mycket som möjligt av dagen ute,i solen;-)
Ciao!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards