Alla inlägg den 1 augusti 2015

Av Måna - 1 augusti 2015 21:45

idag packade jag passutten och drog till syster.
Två stycken barn samt hela bagage utrymmet fullt med häst grejjor.
Idag hade jag och syster bytes dag.
Istället för att åka till Pålsboda på häst-loppis,hade vi typ en egen:-)
Grejor bytta,och fick med mig lika mycket tillbaka som jag hade med;-D
Joel var bänkad i traktor tillsammans med Jocke,som gödslade ut djupströbädd.
Lina for upp till KajsaStina,sen såg vi som vanligt inte röken av henne;-)
En rätt annorlunda dag,med andra ord:-)

På hemvägen trodde jag att jag skulle dö...eller snarare att jag skulle behöva stanna och spy i en buske...
Jag borde ha hoppat över den där 1/2 extra muggen kaffe innan jag åkte.
Som om någon slagit ett baseball klubba i bakhuvudet på mig,kom huvudvärken:-/
Ett jävla illamående allanbrallan och så min jävla mage på det:-(
Det var LÅNGA mil hem idag...Stefan hade även beställt mat hem;-(

Lina bestämde McDonalds,rätt bra faktiskt-eftersom det ligger efter vägen:-)
McDonalds brändåsen måste vara Sveriges sämsta McDonalds restaurang.... Helt sant!Dåligare service får man fan leta efter(!!!)(har faktiskt hänt att jag fått en BigMac utan kött där)
Hur som...EN bil i driven före oss,2 timmar väntetid.
Nej...nu ljög jag,men det kändes som det!!!Huvudet PULSERADE,kändes som jag skulle behöva avbryta min köplats för att kräkas SAMT att jag var så pinkenödig att jag vibrera,där jag satt.
Jag fick maten.
Jag brukar ALLTID kolla om det blivit rätt,eftersom det i regel ÄR fel i di där jävla påsarna.
Men eftersom jag i detta nu HOPPADE upp å ned i sätet som en studsboll,kastade jag ned påsarna på golvet och drog ifrån den där luckan.
Men det gick inte längre än så...
Parkerade bilen och SPRANG in på brändåsen...mot toaletterna...mot friheten!!!
Bakom hörnet...står typ 10 dalkullor iförda folkdräkt,på en fin,lång kö till toaletterna!
Vafaaaan????
Vart i hela fridens namn kom alla dalkullor ifrån????? Va?va?va?
(Det KAN ha varit en annan folkdräkt oxå,det var inte som så att jag studerade dom i detalj)
Jag gör en helomvändning,och burnar ut från macken igen.
Utanför macken sitter dom 10 dalkullornas dalmasar på rad... Vad ända in i????
VARFÖR?varför,varför,varför var dom tvugna att besöka toaletterna NU???
(Jag lovar,jag började nästan att grina)
Kastar mig in i bilen,backar ut snabbare än backkameran hinner visa och drar iväg....för att slå på tvärnit.
Idiot korsning allanidalen!!!!!
Man kan lätt svänga in till brändåsen,men du kommer ta mig faaan aldrig därifrån!!!!
2 bilar.
1 LASTBIL!!!
Och jag....
En bil bakom med husvagn som PRÅMT ska stå så nära att sensorerna bakåt börjar Pipa,låta tjuta.
Mitt tålamod tog försvann lixom i samma stund jag fick syn på 10 pinkenödiga,folkdräkts klädda dalkullor MED sjaletter(?) på huvudena....
-IDIOT KORSNING!!!JÄVLA BRÄNDÅSEN!!!
Jupps....på den nivån hamnar jag...
-men mamma....så får man inte säga...
-Det ÄR en IDIOT KORSNING och då FÅR man säga så!!!

Detta tar en evighet...
Jag sitter där och hoppar upp och ned som en groda i mitt säte.
Jag mår fortfarande lika illa som när jag drack min "hälso"drink...
Huvudet bankar värre än en slagborr...
OCH jag är måttligt irriterad.För var centimeter jag rullar fram,för att SLIPPA sensorernas pipande-rullar jäveln med husvagn efter....BAAAAH!!!!

Vi kommer hem iaf.
Jag lämnar bil,barn,hästsaker och McDonalds mat för att SPRINGA in på toaletten!!!
Hallefuckinglulia!!!!!!!

Inser att jag fått i mig FÖR mycket kaffe...:-/
Men efter maten känns det lite bättre,även om jag betalade för TVÅ beadipp som INTE fanns med i påshelvetena!!!
Jävla Brändåsen!!!
Hur är det ens möjligt???Hur kan en McDonalds restaurang år efter år,ha så dålig personal???Hur är det möjligt,att det ALLTID saknas något i påsen?Hur svårt kan det vara?Tydligen lika svårt som att skilja på NÖTkebab och FLÄSKkebab!!!
Jävla brändåsen...NÄR ska det komma en lösning på IDIOT korsningen????
Btw...I den jävla idiot korsningen har jag stått med kopplings ras på Scanian!!!Fredag kväll,var tvungen å svänga ned där på vägen till Jönköping,min sista natt körning...och jag ville verkligen inte åka...Ingen var lyckligare än JAG att det hände!!!hahaha!!!(kanske lite olämpligt ställe dock)
Men det är en annan historia...

Efter maten var iaf koffein halten to much...Så dammsugarn åkte ut och så fick passutten bli ren och fin igen:-)
Fina,fina bilen <3
Lite skitsnack med grannen,medans Lina och Joel lekte med Liam.
FÖR dagen till ära har vi haft SOOOL!!!
Å på en sekund känns livet så mycket lättare att leva:-)
Man blir...så glad:-)

Nu nedslagen i soffan.
Provar nya chips från Estrella och granngården.
Dom ena helt okey,dom andra smakade skit....:-/
Spelar ingen roll,för jag är inte på Chips-humör idag...och låter skålen stå!

<3 hittade en "gammal" bild:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards