Alla inlägg den 19 augusti 2015

Av Måna - 19 augusti 2015 12:04

maskin 3 och 4 snurrar för fullt.
Det ska hängas.
Det skall vikas.

Joel mat i magen.Plättar och stekt ägg?!Well....vem bryr sig?!;-P

Snart dags att hämta hem prinsessan!
Tror vi börjar dagen hemma sen,med kaffe i solen.
Tar det där "rycket" lite senare på eftermiddagen:-)

Av Måna - 19 augusti 2015 10:39

Första dagen på dagis idag.

Känns som om det vore igår hon gick på sommarlov.

Trots tårar och vill inte,skuttade hon iväg och började rita med kritor på plattorna ute.

Men hon ville INTE prata eller ge någon fröken någon kram?!

 

Någonstans i tidig otta vaknade jag imorse,klämd som en sardin i en sardinburk...

Det låg en stycken Lina till vänster om mig,det låg en stycken Joel till höger om mig,det låg en stycken Cider i fotändan.

Jag älskar mina barn,älskar när dom sover i våran säng,meeen....kanske inte båda två samtidigt;-) Dom kunde turas om:-)

Lina var mer död än levande när jag väckte henne vid 06:20...

vi var tillbaka,tillbaka till "vill inte" "vill inte vara" "vill inte åka"... men när jag föreslog att vi skulle tävla upp till toaletten,drog hon som skjuten ur en kanon:-P

och...ja...på mornarna FÅR hon vinna:-P

 

Jag fick skjutsa Lina till dagis imorse...

Klädde på Joel och skickade ut honom till Stefan som lastade lastbil med spannmål.

Jag och Lina skulle ju ha disco i bilen på väg ned.

När jag kom hem igen,var det en MYCKET bekymrad kille här hemma.

"niina???"

-hon är på dagis...

och nej,det var inte riktigt bra,inte alls faktiskt...

Lite som farfar sa igår,när vi mötte honom på cykel. "går det att skilja på dom där två???"

Farmor ville att Lina skulle följa med och lämna kakor vid hembyggdsgården.Jag och Joel gick själva.

och lite så är det...även om dom kivas och slåss-så är dom OTROLIGT tighta!

Mycket mamma tjat idag...Mycket pip om vart Lina är.

Klart...det blir ju en omställning för honom oxå.

 

Igår kväll....

Somnade mina två helt otroligt fort.

jag gick ut och satte mig på trappen.Hittade EN kall cider i kylskåpet som jag hällde upp i ett vinglas.

och där satt jag och tuggade fradga ;-)

Stefan kom vid 19:40 och tur iaf att HAN var på bra humör.

Är inte han på humör och jag är som jag var igår...Blir det oftast inte bra.

men han var på bra humör...och kunde få sin fradga-tuggande fru att tagga ned...typ si så där några kilohekto.

Ibland är det ju iaf tur att man kan kompletera varandra.

 

Vi är inne i HÖST.

Det tröskas liiiite granna här och var.Stefan provar lite granna sig fram.

Kalla mornar som utvecklas till varma dagar:-)

Lina är brun som om hon hade varit i utlandet;-) och Joel har ju kritvitt hår!

Hösten är en årstid som jag älskar.Även om jag fasar för vintern,tycker jag att hösten är underbar:-)

 

Idag betsällde jag faktiskt ett par skor till vintern.

Haft samma vinterskor sedan jag bröt armen...HAHAHA...DET är länge sedan nu...typ 9 år sedan.

Hittade ett par som jag fastnade för,har gått och funderat på dom ett tag nu.och idag beställde jag dom:-) Dom var inte särskilt dyra heller.

jag provar,med å beställa ett par jeans oxå.DET kan dock vara kivigare.

Jag är just nu i ett mellan stadie.Har typ 32 par jeans...inte riktigt,men 16 par.Som väntar...och väntar.Och har dom väntat hittills-kan dom vänta liiiite till.

Men...jeansen som jag kan ha just  nu,gillar jag inte.Nope-inte alls.Och dom är svarta??? Gillar inte alls svarta jeans.

Jag har däremot kommit på att jeans är grejjen lixom.... Det ÄR otroligt skönt att ha ett par fickor på byxorna:-) För telefon,bilnycklarna eller annat.

Jag ger mig dock inte.... jag tar bara en paus just nu.

Jag ska kämpa liiiite till,lite längre och lite bättre.Har mer kg som ska bort...bara orkar inte just nu.

Jag har faaan kämpat bra länge ändå.

Och ibland,måste man även tillåta sig att ta det lite lugnt och inte pressa för hårt.

Och där är vi nu...I ett paus stadie.

men jag kommer tillbaka,jag tar nya tag.

Hoppas iaf,att jag kan ha både skor och jeans när dom kommer!

 

Nu är det dags att spåna på vad det skall bli för mat.

Finns plättar från igår till Joel,Stefan...han kan nog få lite pyttipanna dagen till ära:-) 

 

IDAG ska vi verkligen ta ett ryck i stallet.

Har bokat skruvdragaren av Stefan(inte för att han behöver den just nu,idag) men bäst att boka iaf...saker och ting har ju fötter och kan gå hur långt som hellst.Även batteri som behöver laddas.

Lina påminde mig faktiskt igår om att vi skulle ned dit-så då är det la hög tid för det:-)

 

Nu kör vi,en ny dag med nya friska tag:-)

Men full av energi;-P

 

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards