Alla inlägg den 22 augusti 2015

Av Måna - 22 augusti 2015 10:32

Igår fick jag mig ett gott skratt!Jag ville hellt lägga mig ned på gräset och typ dö!!!;-P

Anledningen...ja,den kommer här!

Fyllde vatten i poolen så att Lina och Joel kunde få bada.Själv intog jag min pose,som jag haft dom senaste dagarna på grannens trädgårdsbänk med en mugg kaffe.

Joel var inte riktigt i freds med att bada.

han gick undan.

Efter en stund kom han smygandes och hade bajs i rumpan...tog hand om honom och vi gick ut igen.

Dom fortsatte springa runt nakenfisar,men Joel höll sig undan.

Sen kom han igen.

Nu...hade han lyckas lägga en prydlig kotte på trappan.

Jag tog honom först,för att sedan ta hand om kotten.

hade inte med i beräkningen att grannen skulle komma farandes med sina 43:or och smaska ned ena dojjan RAKT I kotten.....som smetades ut över hela trappen.

-AKTA bajset!

-vilket jävla bajs???

...

-Å fy faaan!!!

Jag dog.

Okey...du kanske inte delar min humor...men jag tyckte detta var HYSTERISKT roligt!!HAHAHA!

Vi fick sedan sanera trappen,och han sina skor från Joel bajs!;-D

 

Jag är ju gift med Stefan,ett äkta bonne!!! Dom är unika idag...finns ju inte så många kvar...Men HAN finns kvar,och HAN är jag gift med.

En gång om året blir jag som fru utbytt mot en tröska.

En stor grön,dånande tröska.

Jag blir,kan man säga,singel...NEJ-inte riktigt det ordvalet...Jag blir ensamstående mamma.

Det ÄR en jobbig period.Och jag måste säga,att jag är imponerad av dom som har det så-365 dagar om året.

Nu är jag ensamstående...tills allting är av tröskat.

Ja...det är lite tradigt,tråkigt och jobbigt.MEN...värst är det för barnen.

Joel är fortfarande liten...det som märks av på honom,är hans OTROLIGA mammighet,dom stunder Stefan är nära.

Han klistrar sig fast å mig och Stefan får inte rör honom.

Lina...Hon frågar om sin pappa,varje kväll.

Hon frågar VARFÖR han måste jobba så sent,hon frågar NÄR han kommer hem,hon frågar om inte han kan läsa saga för henne,hon säger varje kväll:skicka in pappa när han kommer hem.

Men hon sover då.

DET är jobbigt med att bli utbytt mot en tröska.

Jag klarar mig,alltid.Men barnens saknad och längtan är värre.

Det är bara en period av året,som varar just nu...

Och ju äldre dom blir,ju mer förstår dom :-)

Och vi kommer även komma till en dag,då dom inte bryr sig:-)

 

Nicki skäller.

Hon tycker förmodligen att hon är super cool när hon står i fönstret och skäller på traktorer,tröskan,jaa...allt som rör sig där utanför :@

jag tycker inte alls att hon är lika cool,tycker mer att hon är SKIT IRRITERANDE!!! hennes skall....knottrar ryggraden på en...

Idag var jag BAD!istället för att tjata på henne och bli irriterad på henne,satte jag på henne antiskall halsbandet.Hon brukar aldrig ha det på sin inomhus... men idag orkar jag inte med hennes smått irriterande hobby.... :-/

 

Vi taggar för en lördag.En lördag med strålande sol.Jag och Lina har precis rykt ihop...Hennes nya hobby,är att reta gallfeber på sin lillebror.

Nu tog hon hans potta och sprang iväg med... han vrålar som en stucken gris,hon springer och skrattar...

Jag får damp.

Nu rök hennes nya häst.En brun,ganska stor häst,som gnäggar och frustar.Det fanns EN överrenskommelse med denna häst:Var snäll mot din lillebror.

Hon kan verkligen inte.Hon MÅSTE retas med honom,och han är tacksam...för han svarar upp på en halv sekund....

sagt och gjort,hästen ska väck!!!

Nej...jag är inte elak.man ska hålla det man lovar.

 

har fortfarande INTE kommit mig för det där "rycket" i stallet.Mmm men ska väl inte ha dåligt samvete för det,har ju låtit nakenfisarna bada istället.Dom uppskattar det mera:-)

Och från att vara taggad och motiverad,fick jag en käftsmäll och tappade ALL motivation till att sätta min fot där nere... ;-(

Jag vet,den kommer tillbaka...men känns surt att det blir så pga någon annan människas åsikter....

Hästarna är så där lagom slöa nu...Så där sommar-slöa,när dom går ute 24 timmar om dygnet.

Var och pussade lite på Thifany igår kväll och satte fast gjorden på hennes täcke för 100:drade gången...och hon var riktigt slö trött:-)

saknar någon...att dela häst intresset med...Har ingen!;-(

Saknar någon att snick snacka med i stallet,att rida tillsammans med,att vara i stallet tillsammans med...det är ganska ensamt-förutom dom 4!:-)

Ibland,eller ofta,skulle det vara roligt med en vän där nere.

 

Nu ska jag ta ett ryck.

Hoppa in i duschen,göra mig ordning så vi sakterligen kan packa oss iväg.

För idag,idag ska vi äta GRILLSPETT!!!!!Woop woop!

Vara hemma hos mamma och pappa <3

så...jag avrundar och önskar alla en härlig lördag!!!

Ciao!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards