Alla inlägg den 23 augusti 2015

Av Måna - 23 augusti 2015 16:28

vissa dagar är bättre och vissa dagar är mindre bra.

Idag är en SÅN dag...
När man finner sig stå framför spegeln och bara ser ett stort arsele...
Nej...det har inte vuxit sen igår.
Nej...det syns inte mer än igår.
Nej...det har faktiskt inte ändrat formen alls sedan igår.

Men det är en ändå en SÅN dag.
Spelar just ingen som hellst roll vilka kläder man har på sig...det känns inte bra ändå.
Helt ur form eller alldeles för mycket form...beror på hur man ser det;-)

Just i detta nu,skulle det kännas sjukt bra att springa...typ en mil!
Det skulle kännas bra mycket bättre.
Men...med min kondition skulle jag få bra mycket mera problem än spegelbilden efter 1 km!
Jag har icke tid att ligga på sjukan med andningssvårigheter pga en dum ide?!

I form eller ur form var det?
Jag är ändå bra mycket mer I form än jag varit på åratal.
Samtidigt är sjukt mycket mer ur form än jag vill vara.

Idag,blir jag hånad av min egna spegelbild.
Jag lipar åt den och vänder mig om.
DEN jäveln visar arselet åt mig;-)

Att man skall ha så mycket språksvårigheter med sin spegelbild?
Nej...jag ska inte vara bitter-jag ska banne mig vara JÄVLIGT stolt!
Jag har tagit mig hit.
Jag har kämpat för det.
Jag ska inte lipa åt mig själv,bara för att jag IDAG känner mig som en kanelbulle deg på jäs!
Nej...jag ska inte det.

Men alla har väl sånna här dagar?
Sånna här...skit dagar?

Bara att rycka upp sig och komma åter igen,imorgon!!!
Woop woop!!!

Av Måna - 23 augusti 2015 10:06

Jag är fortfarande mätt och tanken att överhuvudtaget stoppa i mig en bit mat idag gör mig illa mående....(!) Grillspett is da shit!

Lina åt bra och Joel åt bra och jag åt som en häst!!!

nu klarar jag mig ETT år till:-) Tack mam´s!!!

Och efter maten,hade mam´s gjort ordning en sjukt god kaka!!!! Jag säger inget mer.... Min mage kräks på mig och jag gillar inte honom idag heller för den delen...

Vart ganska sent hem igår...Men hade sån in i bomben tur att Joel VILLE gå och lägga sig:-)

Fixade djuren,öppnade upp staket i hagen och sen in snabbt och mös ned oss i soffan-jag & Lina:-)

Så jag pinade magen liiite mer och liiiite värre :-/

Well...jag får fett sota för det idag....


Det var en trevlig dag igår hemma hos mam´s och papi!Lina var på strålande humör,dock var Joel smått grinig hela tiden:-/ Är det inte den ena så är det den andra.Som alltid,som vanligt...

Å är det inte någon av dom,så är det jag :-P

Hahaha!!!


Lina var uppe sent igår och tittade på film med oss.Vet inte vad det var för film...någon film om trollkarlar.Och i filmen kom det vargar som jagades.

23:45 började hon gråta och ropa från sitt rum,så var bara att knata upp till henne.

och ja...hon drömde mardrömmar om dessa vargar.

jag talade om för henne att vargarna bor i skogen,att det inte finns någon "hemsk" skog...och att om en varg skulle komma hit in,skulle pappa skjuta den.(Vilket han absolut inte skulle få för mig,då jag vill ha min man hemma och inte på kumla bunken-för det är faaan värre straff idag och skjuta en varg än att skjuta en människa)

Hon la sig tillrätta och jag sa godnatt.

-men mamma....

-ja.

-Jag tror nog att det är bättre om jag kanske sover hos er inatt.

-Det är väl klart att du får!

och så blidde det.Vi tog ned hennes täcke och kudde och drog fram madrassen under sängen,som alltid ligger där.Hon somnade i samma stund som jag la täcket över henne,och Elsa vart innerligt glad över å få krypa ned bredvid Lina:-)


Även idag vaknar vi av en arg röst som vrålar i babyvakten:PAAAAPPPPPAAAA!!!! 

Jösses....den mannen har även han röst resurser;-)

Lina satt och mös med Elsa:-)


SOL även idag.

Men tror att badandet i poolen har avtagit lite.Mamma gick igår med hinkar med varmvatten och fyllde den lilla som vi hade med igår.

Dom stoppade i fötterna,sen var det bra...HAHAHA!!!

Tro nog att dom har tröttnat lite granna.

Så...vi hittar på något annat idag.

Jag skulle behöva dammsuga passutten.Den är lite skitig.

Åh...jag är verkligen KÄR i min bil:-) Vilken sjukt underbar bil DET ÄR!!!! Skulle kunna köra jorden runt med honom... Precis samma känsla som jag hade för V50ín. Jag älskade den bilen oxå:-) 

Visst,har ALDRIG varit något fel på XC90ín-aldrig! men var sak har sin tid:-)

Jag har gillat den bilen mycket...men vissa bilar har mer än andra;-) 

och nu har jag en RÖD racer kärlek i garaget:-) <3


Behöver även åka till Fjugesta och köpa lite mjölk.jag skippade det med flit igår pga att det var rätt mycket folk där:-) så hade ingen lust att krabba mig in där för några liter mjölk!

Ibland,ibland-skulle det vara nice med cykelavstånd till affären,visst....ALLT är ju relativt;-P


Så dagen har startat!

Vi tar den som den kommer och får se vad den erbjuder:-)

Den är lika lång som alla andra dagar-Men kan eventuellt gå fortare eller saktare,beroende på vad som sker.

Idag känns inte söndagen så jobbig... Jag som hatar söndagar.Den känns helt enkelt bara helt okey:-)



Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards