Direktlänk till inlägg 24 augusti 2015

HEJ baciller,El-fel och Grillat....

Av Måna - 24 augusti 2015 18:32

Jomen så att....Hej och väkommen,säger jag till förkylsnings bacillerna.... :-/ 

2 dagis dagar och dom är REDAN här... Jag avlider.

Jag avlider,för att jag vet,att om 1-2 veckor ligger jag total däckad i förkylning.

Joel har niagarafall under näsan och feber... yes lixom :-(

Linas näsa har börjat.

Ja,joo...behöver INTE vara dagis fel.Men av erfarenhet,kan jag detta nu.ETT barn nyser på dagis och ALLA baciller suger sig in i min näsa och attackerar varenda cell jag har i kroppen.

Sen.är.det.kört

 

El fel i huset? Jag tycker inte det känns helt ok...

Det började lixom med den där fiiiina badrumslampan som jag köpte.Jag var ju så glad och nöjd över den:-) Meeen....så fort man tände den,slocknade hela övervåningen.

Den har fått suttit kvar,istället för hängande sladdar från taket.men vi har bara tänt den andra lampan inne i badrummet.

Förra söndagen försvann all el från övervåningen-anledningen,jag släckte lampan på badrummet(den som gått att tända och släcka)

Såå... typ varannan gång vi släcker den lampan,slår jordfelsbrytaren till.

Idag.... satte jag i dammsugaren i kontakt utaget uppe i hallen-TJOFF,så försvann all el på övervåninge.... jordfelsbrytaren.

jabbadoo eller nått?

Eletrikern är väntad hit under denna vecka....så jag TROR att han bör gå genom vad sjutton som är fel?!

Så här kan vi inte ha det!!!!

 

Grillmästare idag:-)

Hade tänkt att vi skulle ha grillat igår...men så blev det inte.Så idag vart det istället,lyxmat på en måndag.

Köttabitar,tjockkorv,bacon lindade sparrisar,bacon lindade haloumi och grillade champinjoner.

Blidde potatissallad till.

Joel åt inte ett skit,Lina mumsade som vanligt och jag åt mitt.

Magen kan omöjligt hata mig mer än den gör nu :-/ 

Vi kommer så bra överrens han och jag.

så vi skärper till oss nu... så vi kan sammarbeta lite granna framöver :-/

 

Har slängt i barnen i badkaret,utan lyse då;-)

Slängt ut hundarna... Jag VET att Nicki hatar att vara ute,när inte vi är det.Men när det just nu bara rör sig om en liten stund...får hon faktiskt ta det.

Dom har varit inne hela dagen... Så dom måste ut!

Det är mulet,men vart och skönt!

 

Igår dammsög jag ur Hobbert :-/ Stefan tappade ju ur vattnet och blåste slangarna efter trippen till Otterbäcken.Hobbert är,snart,redo för vinterförvaring... ;-(

Jag ska köra in till besiktningen med honom-första besiktningen EVER och jag ska köra in och få den fukttestad!Sen....finns ingen återvändo...Flera månaders vila för honom.

Jag rev ur mattan igår,och tog in alla lakan.

Tvättade lakarna och mattan. och nu böt jag matta dit ut-till köksmattan.

Temat är stjärnor och grått inne i Hobbert och då passar ju faktiskt köksmattan allrs bäst!Ska även inhandla två små runda mattor-en till barn "avdelningen" och en att ha nedanför handfatet i Hobbert :-)

vi får se hur Joel mår imorgon....annars kanske vi kan åka en sväng på förmiddagen när Lina är på dagis.

 

Hållit oss mest inne idag.

Känner att poolen är mättad och så liiite granna hela trädgården.

Så dom fick nöja sig med en stund ute efter maten.(åt faktiskt på altanen idag) Dom var nöjda med den lilla stunden,för att sedan gå in.Joel somnade....

Så ändå-en rätt lugn och skön dag:-)

 

Sista rycket innan läggning.Antar att Joel kommer vara vaken bra mycket längre idag.

Dom sitter ju och plaskar...så läggtid 19 funkar inte så värst mycket idag.

 

Igår....igår hittade jag ÅRETS finaste hästtäcken!!!!!Shit i HAVET vad snygga dom var!!!!

Jag la två stycken i inkorgen....

Jag gick till kassan.

Jag VILL verkligen HA dom där täckena till Formosa och Thifany,MÅSTE ha dom till Formosa och Thifany!!!!

Jag stannade dock där i kassan.

Såg dom sjukt fina täckena på dataskärmen.

åh....jag ville...

Men nej.

Jag köpte dom inte....

Jag stängde ned sidan och stängde av datorn och tog kvällen istället.

Fan!

Fan,fan,fan.... Tror du att jag kan få dom UR huvudet eller?NEEEJ!!!

Dom var SÅÅÅ fina!!!!

men igår...tog förståndet över ha begäret.

Dom kostade 845:-/st... nästan 900:- per täcke.Täcken som jag verkligen INTE behöver...täcken som Thifany och Formosa verkligen INTE behöver.

Dom skulle ju bara få dom,för att jag vill HA dom och för att dom skulle vara fina i dom.

nästan 1800:- för något totalt "värdelöst"

Jag vet inte....jag har inte räknat,jag har ingen aning om HUR mycket täcken jag har nu...Jag vet,jag VET,att jag har mani på hästtäcken...Jag vet att HA begäret tar över förståndet...jag vet...

Men...jag köpte dom inte.

Jag.köpte.dom.inte

Nej.

Inte igår iaf.... :-D

 

Jag fick besök igår kväll:-)

DET gjorde min dag!Trevligt värre och nästa gång får vi ta utan barn och bullar och köra på vin istället;-) DET behöver var kvinna titt som tätt!

Jag har lagt in en vinflaska i lördags som jag tänkte skulle kylas,för att smaka av ett glas... Men har inte kommit så långt ännu....

och lär ju inte blir idag heller-eftersom vi har världskrig,jag och magen!!!

 

Ciao!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards