Direktlänk till inlägg 26 augusti 2015

Vilket jävla system,avancerat till S och dammsugarslangen...

Av Måna - 26 augusti 2015 13:54

javisst,vi hade ju dagen redan planerad idag;-)

Joel startar dagen med buffel... efter att han skrapade knäna igår-kunde han inte gå...inte ett enda steg faktiskt(!)
I 2(!) timmar satt han på sin stol i köket och skreeek: Bär meeeej!!!
Nope....
Han är 2 1/2 år gammal,har inte brutit foten-han KAN gå själv...
Joel var INTE övertygad om det.
Efter två timmar...fick han på sig ett par mjukisbyxor...Dom var magiska,han kunde GÅ!!!!;-)

Vi startade med att åka till media Markt MED ett inlämningskvitto,Jo jo-JAG hittade det tillslut;-)
Joel drog djupa timmerstockar så jag lämnade honom i bilen(OJ OJ OJ!!!)
Och vad var det jag sa,angående dammsugarslangen?
Klart som fan i korvspadet att jag fick en NY!!!!
Helt tappade... Ursäkta... Men tycker att det är ett jävla system helt enkelt!

Något annat som är ett jävla system,är city gross....
Jag åkte dit å lämnade tillbaka ridbyxorna.(JA,jag lämnade även nu ett TUNGT sovande barn i bilen-fyyyy)
När jag handlade där igår,hade jag en 10% rabatt på hela köpet.
Vilket betydde att hon drog av 10% på ridbyxorna nu när jag lämnade tillbaka dom?!
Va i helv.... Så kan man väl för fan inte göra???
Det fattar väl vilken sengångare som hellst!!!!
Så om jag åker och lämnar tillbaka ryktborstarna imorgon,då drar dom av även 10% på dom oxå??
-så måste jag göra...
-men vad fel det blir..
-vill du ha en annan storlek?
-nej...skit samma!
Jag blev inte helt nöjd med detta kan jag säga?Rätta mig verkligen om jag har fel...men är inte detta helt jävla galet???:-/

Släppte lös en vild Joel på m-berg.
Jag hade inte planerat att gå på m-berg idag,men hade uträttat mina ärenden när klockan var 10:30.
Hade ju naturligtvis ingen vagn med mig....
Jovars...det gick ju det å...bjöd honom på glass från Hjortkvarn till å med;-)
Köpte tights till Lina,som jag sagt förut-man borde prenumerera på di dära...
Joel fick tre nya t-shirts.
Jag fick ett par nya mjukisar,och idag avancerade jag till storlek S(!!!)
Dom slappar ju ut sig...och M är väldigt stora i låren.
Jag böt alltså storlek:-) shit!!!

Jag besökte Hööks,naturligtvis.
Köpte mig en ny vintermössa,eftersom Elsa har tuggat sönder min,ett nytt halsband till Elsa och 5 st höpåsar.
Höpåsar köper man på Ikea för en 5:a styck.
Men dom hade rosa!!!!:-)
Liiiite dyrare än en 5:a dock....
Men men...;-)
Där ska dom ha sin frukost hängande,eftersom jag har bestämt mig för att dom från å med i höst ska äta sin frukost inne:-)
Då får var kuse i sig sin egna hög i lugn och ro!
Och vem som hellst kan fodra dom på morgonen:-)
5 rosa höpåsar alltså;-)

När jag och Joel kom ut till bilen satt två snubbar och bärsa på en bänk... Jaa-det är ju oxå en hobby...
Bärsa utanför m-berg en onsdag vid lunch tid?!
Har inte Systembolaget dragit en hel del "drägg" till m-berg?!
Känns lite så,trots den glamorösa atmosfären dom försökt att skapa...

Jag tog beslut att skicka tillbaka skorna.
Jag kände mig så där fruktansvärt velig,då är det inte värt att ha dom kvar.
Stefan kom in och frågade om jag köpt nya stallskor.... Mmm...DET stärkte ju inte mina funderingar.
Kastade in dom på posten innan vi hämtade Lina.
Känns bra.Kom ju på att jag förra året sucktade efter ett par heeelt andra skor;-) kanske kommer dom tillbaka?!
Nu behöver jag varken fundera på skor eller ridbyxor...bara lite över att jag känner mig lurad av city gross....!

Nu har Joel fått mat i magen.
Nys mjukisarna sitter BRA!Kände idag att jag iaf behöver ett skärp till nya jeansen...jaa-bättre det än åt andra hållet:-)
Och jag funderar på om vi IDAG,ska gå ned till stallet och skruva lite granna;-)
Vet inte om elektrikern har varit här idag heller... Imorse slogs elen ut när jag i ett helt annat rum satte igång hårblåsen....:-/
Sjukt!

Ha.ha

Nu jävlar ska det lukta blomster när vi skiter här hemma;-)

Bye bye shoes....!

Han slog sig även under ögat igår eftermiddag:-/ Går inge bra för honom just nu...!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards