Alla inlägg den 27 augusti 2015

Av Måna - 27 augusti 2015 14:05

behöver inte säga att jag var trött imorse...det är mer regel än undantag!!!;-)
Har även haft en sparkande Lina i sängen inatt...

Höstbruket fortsätter.
Vi ser honom en stund på morgonen-å inte så mycket mera...
Igår sov jag när han kom in.
I förrgår var han dock tidig in och trodde han skulle kunna roffa åt sig fjärrkontrollen till tv'n;-)
Iof tittar jag inte på tv'n nu när han inte är hemma-sitter hellre vid datorn och låter tiden gå:-)
Men på tisdagar är det faktiskt ett program som jag tittar på,en serie,som jag tycker är humlans kul:-)
Å det är ju knappt så att man känner igen honom längre...
Hade det inte varit "fel tid i månaden" hade det kunnat blivit rätt spännande...HAHAHA!!!;-)

Idag har jag plockat fram dom rosa fina nya höpåsarna.
Var häst har sin egna och har börjat sortera lite bland alla miljoner täcken;-)
Och...jag beslutade mig för att börja tvätta dom,i Stefans tvättmaskin.
Jamena...han tvättar sina arbetskläder där i,så varför inte ett hästtäcke eller två?!;-)
Jag började med Emils täcke.... Ett täcke som syrran hittade-det fina nougat färgade täcket:-)
Rent blev det. Sen kastade jag in ett av Formosas fleece täcken...
Ett täcke som jag faktiskt hade tänkt att jag skulle göra mig av med:-)
In med täcket,i med tvättmedel.
Å har ju köpt flytande tvättmedel...
Hävde i en skvätt och slog igång.
När jag drygt 1 timme senare fick syn på tvättmaskinen...blev jag paff!
Luckan var TÄCKT med skumm...:-O
Vitt tjockt skumm....
Jösses!!!!
Sen började det bubbla upp skumm ur golvbrunnen...:-O
Vafan?!
Jag tror...att det KANSKE vart för mycket tvättmedel.
När maskinen var klar.Fick jag plocka bort en vägg av skumm för att få ut ett skumm-prasslande fleece täcke(!!!)
Jag körde en sköljning till på det och beslutade mig för (min dumma jävel) att kasta in täcket i tumlaren.
Gör inte det....
Tredriljonersjuhundrasextio hästhår EXPLODERADE i tumlaren.
En stycken skumm-fylld tvättmaskin-check!
En stycken hästhårs fylld tumlare-check!
Sanering....
MEEEN....nu är maskinen igång igen och tumlaren rengjord;-)

Att tvätta shettisarnas täcken i en vanlig maskin är ju ingen fara.
Däremot kommer jag inte knöla in 145 och 135 täckena:-)
Ett rosa regntäcke rent och två lila ligger i maskinen:-)

Får vi se hur resten av dagen utspelar sig;-)
En dag på Stickninge helt enkelt:-)

Fyller på i min "nödsituations påse"...;-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards