Alla inlägg den 31 augusti 2015

Av Måna - 31 augusti 2015 22:11

idag for vi iväg.
16,4 mil enkel resa till mormor.
Vi har lixom försökt att få tiden till denna dag.
Och så blev det idag:-)
Så,packade passutten med kids och dogs och lämnade Stickninge imorse.

Passutten levererade ju bästa komfort och körglädje som vanligt:-D
Man får ju adrenalin kickar av att köra den där bilen!
1-jag kommer få min första fortkörnings böter.
2-jag kommer bli av med körkortet...
:-O

Nicki fick oxå följa med idag.
Hon brukar ju alltid få stanna hemma,pga sitt taskiga uppförande.
Men hos mormor,är det ju bara mormor!:-)
Och idag,iom att hon fick följa med-fylldes mitt hjärta med ren och skär glädje!!!
Ikväll kan jag gå å lägga mig,och känna mig som en bra matte!

Nicki fick den enormt långa linan på sig(IFALL hon skulle få för sig att sticka,då trasslar den alltid in sig i nått efter vägen lixom)
Och hoppade ut i vattnet,Elsa efter.Och sen busade dom,sprang på stranden och hon simmade...simmade,simmade och simmade!
Hela hon var så lycklig där i vattnet:-)
<3
Detta kompenserade att hon var tvungen att åka bil,och så länge...

Joel och Lina skruttade runt naken fisar där på stranden och hade det gött.
En hel dag UTAN bråk:-)
Pytte lite kiv bara.

En toppen dag som passerat helt enkelt!:-)
Hem resan gick fort...förkortade restiden med 20(!) minuter och körde som en galning...:-/
Barnen sov som två stockar.
Hundarna sov som två stockar.
Det var bara jag och Spotify och en tok pigg passutt;-)

Nu har jag två redigt däckade hundar.
En sovande Lina och en tok pigg Joel i soffan...
Det blidde lite sent...så överväger att ge Lina en ledig dag imorgon..dom som vet,säger 20 mm regn....

Igår vart jag helt seriöst inne på en Ullareds resa...
Shit,hade faktiskt kunna åkt själv MED barnen igår(!!!)
Åh,vad jag vill åka-fast egentligen INTE!
Jag vet...att jag skulle komma hem,med X antal nya hästtäcken...:-O
Som jag verkligen behöver...nej!
Men just nu har dom SÅ fina täcken där nere....
Galet.
Jag VET!!!! Jag måste söka hjälp för denna mani...
"Hästtäckes manisk människa",är jag den enda i kategorin tro?!
HAHAHA!
Men jag vill så gärna....inte....vill...inte...vill...inte...
Iof,skulle Lina och Joel behöva lite nya ute kläder,regnkläder och något till vintern.
Mmm....JAG ska fundera.
Seriöst,UTAN hästtäcken:-)

Igår...lyckades jag surfa reda på nya snuttar till Lina.
Hennes tre snuttar är nu mera 2 1/2 snutte och bara 1 är hel...
Det går ju inte.Hon älskar sina snuttar...tänker faktiskt inte ta det ifrån henne.
Märket som snutten är i...har typ gått i kk!!!
Och som förälder,VET man att ingen annan duger(!)
Och igår kväll var jag tvungen å LETA,innan domedagen är här-noll snuttar!!!
Och hittade!!!
Har beställt hem 2....och billiga var dom inte heller...!
Men nu kan jag andas ut gällande den biten:-)
TUR ska man väl ha ibland va?!

Annars ser veckan rätt lugn ut!!!
Städa,tvätta på schemat lixom:-)
Så får ta dagen som den kommer med andra ord.

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards