Alla inlägg den 5 september 2015

Av Måna - 5 september 2015 23:26

igår kväll flydde jag Tångeråsa,heeeela vägen till Fjugesta;-)
Destination Lena för en vinkväll.
Åh,vad jag verkligen trivs när vi träffas.
Det är något som gör mig GLAD och samtidigt får jag så mycket energi med mig hem:-)
Igår drack vi någon mjölkdrink,vin/Sprite och vin...Ostkrokar och lösgodis:-D
Jag mådde BRA imorse...tills första koppen kaffe:-/
Uah... Huvudvärk och illamående...

Idag skulle våra päron komma hit och fira Stefan.Inget kalas vill jag påstå-mest lite fika:-)
Jag hade gjort smörgåstårta,inget mera lixom.
Sen hörde Stefan av sig att även "drängen" med sällskap skulle komma över...
Bara roligt!Men fick små panik över min smörretårta som kändes alldeles för liten(!)
Det var bara å packa in kids i bilen och skynda till Ica maxi-köpa en tårta.
Kaos.
Tror spöregnet gjorde människorna till hemska irriterade monster(inkl mig)
På parkeringen tutades det och däckskrik och kändes som kriget själv...
Dock lugnt inne på affären...för lugnt!
Jag får hybris på människor som är i sin egna värld,som ställer kundvagnen mitt i gången och själva går upp i rök,som stannar mitt i streetan för att pratas vid(!!!!)
Det börjar koka inom mig...jag blir irriterad,jag svär fula ramsor i huvudet...
Det håller sedan i sig-ut på parkeringen och vid bilkörningen.
"Gaaaasa då för faaan""flytta på dig kärring jävel"...
Ja...så mogen blir jag!
Men hallå?!man går inte ut på motorvägen i 60 km/h....
Man KAN svänga bilen under rullning...
Och jaa...även om det regnar-betyder inte det automatiskt att vägens hastighet sänks till 50!!!!!
Å på tal om väg... Nya motorvägen in till Örebro-vilket SKÄMT!!!
Vägen blev klar...2008 om jag minns rätt,på hösten-nej det var vinter-november/december.Alltså är vägen 7 år gammal.
Och idag,när det regnat så-är det vatten i dom djupa spåren i höger filen...djupa spår!PÅ 7 ÅR???
Galet tycker jag...även galet att den börjar med en kurva från Örebro hållet.
Det är vad jag tycker.

Joel har ätit 5 (tror jag)tårtbitar... Han är klar-vaken...
Far just nu runt i hela sängen och spelar allanbrallan....!!!:-O hjälp lixom...!Klockan är över 23,han ska sova som en klubbad säl vid denna tid!!!!

Regnet ökade från häll regn till ösregn/hinkregn/tsunamiregn...Det fullkomligt vräkte ned vid 19 tiden.
Jag skulle agera hero och släppa in mina 4 sjöhästar.
Choop choop!
Jag fyllde på vatten och började sedan ropa på dom,en i taget:
-LOLLOOOOO!!!!
-LEOTIIINE!!!
-FOOORMOOOSA!!!
-THIFANYYYY!!!
Nope.
Inga sjöhästar.Inga vanliga hästar heller för den delen.
Jag går fram,jag ser dom-dom ser på mig.Jag ropar,dom bara glor på mig....inte ett enda steg framåt.
Regnstyrka-30 liter/sekund
Åska.
Nope...ingen jävla häst vill komma.
Jag får gå och hämta en stycken Lollo i pannluggen.jag får släpa en stycken Lollo till stallet.jag får putta in en stycken Lollo i sin Box...
3 fån kvar,ingen kommer...
Jag får gå och hämta en stycken Leotine i pannluggen.Jag får släpa en stycken Leotine till stallet.jag får putta in en stycken Leotine i sin Box...
2 FÅN kvar,INGEN kommer...
Jag får ta med mig Thifanys grimma och återvända ut i hagen,ut i HÄLL/ÖS-regnet för att få in di där två mupparna...
Kalla,blöta,skakande hästar-som iaf får SLÄPAS till stallet!
Vad är problemet???
Det har regnat konstant hela dagen-ökat i styrka.
Är dom heeelt knäppa?
Dom kom iaf in.
Och jag...jag har nog aldrig i hela mitt liv varit SÅ blöt!!!Det värsta jag varit med om!
Tjocka jackan blöt rakt genom,rakt genom fleecetröjan,rakt genom t-shirten in på huden...
Byxorna satt värre smetade än tights,två storlekar för små...gummiskorna-blöta genom!
Vad ändå in i???

Nu blåser det även ute.
Hör hur regnet smattrar.
JAG kan sova gott(NÄR jag väl får)inatt.Jag vet att 4 muppar står inne..blir torra i värmen:-)
DET känns riktigt bra just nu!

Smörgåstårte-sugen dalmatiner <3

Taadaa!!!

Haha...skolfoto,1999.... DET är ett tag sedan;-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards