Alla inlägg den 7 september 2015

Av Måna - 7 september 2015 09:06

tångeråsadagen gick av stapeln igår.
Och vi var där,jajjäämään!
Efter 3 sekunder ville jag åka hem...;-) nej då,inte riktigt.
Lina är inte direkt intresserad av veteran traktorer(inte jag heller för den delen)
Hon började med tjat.
Sockervadd.
Sockervadd höll henne tyst i 5 minuter,medan hon och jag gick runt dom få stånd som fanns.
Marknadsnougat inhandlades,smakade noll...:-/
Korv och hamburgare och en fika,med ett glas uthälld saft och en en vält kopp kaffe.
Som det skall vara...som det alltid är och kommer vara.
Familjen Hultquist är inte normala och kommer aldrig att bli:-D

Joel somnade i bilen,den lilla korta biten hem.
Jag bar in honom och la honom på våran säng och la mig själv bredvid.Under 1 1/2 timma låg vi där,telefonen larmade var 10:onde minut...för att jag inte skulle somna.
Huvudvärk,öronvärk OCH tandvärk hade välsignat mig igår;-(
Så det var sååå väl behövligt att lägga sig där en stund tillsammans med honom.
Lina motade ut sin pappa till att arbeta i nya stallet,hon är på G nu ungen;-)

Vi avslutade kvällen med att åka och plocka svamp!
Dryga 5 L kantareller fick vi ihop.
Lina går all in vid svamp letande.Far fram som ett vildsvin,under gran och över sten.
Myggen festar vilt på mig... Skogen betyder ångest.
Kan inte vistas där.Ingen annan i familjen blir lixom berörd,BARA jag!!!!
Dom äter/suger tillåmed på mina fingrar....PANIK!!!!!

Kvällen avslutades alldeles för sent för Lina och Joels del.
Rensade och åt svamp,provade rostbröd från "utländska" hyllan.
Jag köper alltid dricka till Stefan därifrån....och brukar kika efter andra alternativ att köpa hem.
Vi har provat makaroner å ost...nja ingen direkt "hit"!
Och nu dessa rostbröd.med någon typ glasyr på...
Sött,sliskigt,äckligt...;-)

Vid 21-tiden kom dom i säng,kottarna.
Det sabbade hela min dags planering idag.... Joel sov nästan 12 timmar:-)
NÅGON läsare här...har typ tipsat mig om en affär;-D
En hästaffär... En liten bit bort...meeen,jag är ju INTE bangers för att åka några mil i min fina bil;-)
Och det var exaktamente vad jag tänkte göra idag:-)
Jag behöver lite saker till nya stallet....naturligtvis!
Men eftersom det blidde som det blidde...så tar vi på sikte att åka på fredag istället:-D HAHAHA!!!!
Så idag.... Dammsuger jag huset,och efter maten går vi ut och plockar lite granna i nya stallet.
Kaninerna ska få flytta in över vintern...har inte bestämt vart ännu.
Jag har ju funderat på att skaffa höns och hade tänkt ha dom i gamla stallet.
Där har vi ju värme indraget...och vattnet fryser inte.
Höns i två boxar och kaniner i andra avdelningen.
Men...nu har jag inte kommit fram till den här höns biten ännu.
Vi har stora planer för Hobbert nästa sommar...och kanske bör vänta med höns tills jag har ett klart besked om hur det blir...
Så...då får kaniner flytta in i stallet med hästarna tills vidare.
Enkelt med mat och så till dom:-)

Känns som att installning av hästar börjar närma sig nu:-)
Prio är ju att boxarna är helt klara,sen är det bara att utgå därifrån.
Allt kommer inte vara klar i år.Det finns kvar till nästa år.
Vi ska fixa dusch i stallet:-)Den kommer inte att bli klar i år.Och det är heller inget akut.
Men en sadelkammare och att fixa dörren är på "måste" listan:-)
Ska bli skönt,att ÄNTLIGEN få en sadelkammare....dels för att jag inte haft någon riktig sådan på 7 år och för att slippa sova med sadlarna och täckena i sovrummet:-D

Tjuvar och otyg har åter igen börjat röra sig i området....
Natten till igår,hade två närliggande gårdar besök:-(
Trodde inte det skulle komma mer här på ett tag.
Å jag som blir så orolig...nervös och fan rädd!!!!Varför kan inte folk känna skillnad på ditt och mitt??;-(
Även ett stall,inte långt bort härifrån har haft påhälsning under natten(för ett tag sedan) där dom roat sig med att spruta ned hästarna med en pulversläckare....ryckt upp staketstolpar.
Men vafan?! Hur dum i huvudet får folk vara egentligen?
Man blir rädd!!!

Till nya stallet,vill jag ha en egen "smides" skylt:-)
Jag vill sätta upp blomlådor under fönstren.
Jag skulle vilja ha en liten bänk utanför.
Jag är galet lycklig för detta ska du veta:-) Lina är så förväntansfull:-)
Det kommer bli bra helt enkelt,TOPPEN!!!
Än så länge...har jag valt att inte lägga ut några bilder.
Men sen,när allt är klart ska jag visa,vilket jävla hästjobb som utförts,ja...mest av Stefan-vi har fått hjälpa till med det vi kunnat:-)

Nu...drar vi igång denna dag:-)
Ciao!!!

Mitt sällskap i soffan igår...somnade och snarkade HÖGT!

Men,så här såg det ut när vi började...

Å...så här såg det ut....

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards