Alla inlägg den 16 september 2015

Av Måna - 16 september 2015 17:01

att roa skit ungar är INTE lätt!
Jag har en snart 3-årig son...som verkligen är på hugget.
Han är högt å lågt,river i det mesta,jävlas och är riktigt jobbig.
Idag är han trött...han har inte sovit...alltså är han lite extra på hugget.
Alldeles nyss....när jag satt på toa,letade han på en sten,modell större och kastade på dörren?! Wtf!!!!!

Jag har en dotter,på 5 1/2 år som älskar att retas med sin lillebror...
Hon agerar poliskonstapel numero ett!
Talar om,eller mer skriker till sin lillebror vad han får göra och inte göra.Ju argare han blir,ju roligare är det!

Nu är vi ute.
Barn tycker om att vara ute?!
Nej...inte mina barn...
Vi går ut och 2/2 barn går runt och piper,gnäller och undrar vad dom ska göra?!
Det är helt enkelt tråkigt att vara ute,enligt dom?!
Va??? Om man går bananas och tycker att det är tråkigt att vara inne,hur kan det då vara ännu mera tråkigare att vara ute???

Nu sitter jag nere på ladugårdsbacken...
Fläkten i torken DÅNAR....Man hör inte något annat,dom hör inte vad jag säger och jag hör inte vad dom säger....
Men...Lina cyklar och Joel springer med sin traktor.
Dom är nöjda och dom har kul!
Ja....det är ju den enda stora yta vi har:-)
Jag får sitta här och vänta,tills dom vill gå hem,tills dom är klara:-)
Får stå ut med oväsendet en stund till;-)

Imorgon...är det dags för Ica maxi handling.
Jag och Joel....Lina till dagis.
En vanlig torsdag med andra ord:-)

Spannmåls gräs;-)

Av Måna - 16 september 2015 14:58

ooookey....
Jag erkänner,jag vet-är medveten om min besatthet av hästtäcken.
Min mani över dessa hästtäcken.
Att jag är fullkomligt gaaaalen i hästtäcken.
I know....

Jag hämtade ut,idag,ett super-duper fint regntäcke till Thifany....
Blått och rött.
Det jag handlade på rea.
Jag tog min lilla kartong under armen från bilen,skyndade mig in i grovköket och gömde det.
Ingen,ingen såg!
När sedan Lina städade sitt rum och Stefan gått ut-packade jag upp det.
Åh....det var verkligen jätte fint!!!:-)
Jag tittade på påsarna och bestämde mig för att kanske räkna dom...Mmm...

Sammanställningen blev detta:
Thifany:
7 regntäcken-blandat ofodrade och fodrade.
1 vintertäcke.
2 flugtäcken.
6 innetäcken.
=16 st.
Formosa:
7 regntäcken-blandat ofodrade och fodrade.
1 vintertäcke.
2 flugtäcken.
3 innetäcken.
=13 st.
Leotine:
7 regntäcken.
1 vintertäcke.
4 innetäcken.
=12 st.
Lollo:
6 regntäcken.
1 vintertäcke.
4 innetäcken.
= 11st.

Summan av kardemumman blir med andra ord: 52 stycken täcken!!!!!
Oj....HAHAHA!
Jag vet att jag även har 2 st innetäcken som inte blev medräknade,1 till som ligger nere i stallet.... Då ökade total summan till 55 st....

Jag tror det är nog nu...det räcker en stund...;-D

Nu ska vi gå ut....
Ska hämta täcket som ligger nere i stallet och slänga in i tvättmaskinen...Alla måste ju bli rena:-D

Adios!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards